Ralf
Vad jag är trött på alla dessa brev från Africa...
o bara VERSALER. ingen netikett där inte, o så tror dom att de blir bättre om dom både är doktorer och prinsar...
Mem svenskar har gått på detta och till och md åkt ner til Africa o blivit rånade på plats...


No 53.MENDAS CLOSE,
COMMUNITY 12, TEMA,
ACCRA-GHANA.
VERY URGENT BUSINESS TRANSACTION

GREETINGS,

IN ORDER TO TRANSFER OUT (USD 26 MILLION DOLLARS) FROM OUR BANK. I HAVE THE COURAGE TO
ASK YOU TO LOOK FOR A RELIABLE AND HONEST PERSON WHO WILL BE CAPABLE FOR THIS IMPORTANT
BUSINESS BELIEVING THAT YOU WILL NEVER LET ME DOWN EITHER NOW OR IN FUTURE.
I AM PRINCE DR.KENNETH MACATHY. THE EASTERN DISTRICT BANK MANAGER OF NATIONAL
INVESTMENT BANK LTD ( ACCRA-GHANA). THERE IS AN ACCOUNT OPENED IN THIS BANK IN 1980 AND
SINCE 1990 NOBODY HAS OPERATED ON THIS ACCOUNT AGAIN. AFTER GOING THROUGH SOME OLD
FILES IN THE RECORDS I DISCOVERED THAT IF I DO NOT REMITT THIS MONEY OUT URGENTLY IT
WILL BE FORFEITED FOR NOTHING.

THE OWNER OF THIS ACCOUNT IS MR. CHRIS MARCO, A FOREIGNER, AND THE MANAGER OF PETRO
TECHNICAL SUPPORT SERVICES, A CHEMICAL ENGINEER BY PROFESSION AND HE DIED SINCE 1990.
NO OTHER PERSON KNOWS ABOUT THIS ACCOUNT OR ANY THING


XXX Mera blaj XXXX

POSITION AND INFLUENCE TO
EFFECT LEGAL APPROVALS AND ONWARD TRANSFER OF THIS MONEY TO YOUR ACCOUNT WITH
APPROPRIATE CLEARANCE FORMS OF THE MINISTRIES AND FOREIGN EXCHANGE DEPARTMENTS.
AT THE CONCLUSION OF THIS BUSINESS, YOU WILL BE GIVEN 35% OF THE TOTAL AMOUNT, 60% WILL
BE FOR ME, WHILE 5% WILL BE FOR EXPENSES BOTH PARTIES MIGHT HAVE INCURED DURING THE
PROCESS OF TRANSFERING.

I LOOK FORWARD TO YOUR EARLIEST REPLY.

BEST REGARD,
PRINCE DR. KENNETH MACATHY.
yla
plus alla andra saker som kommer me spampost
BLÄÄÄÄHHHH sad.gif unsure.gif wink.gif

men jag bara kastar ,kastar o kastar
de blir som en vana att först kasta dagens spam
o sen kolla det väsentliga
*Felix matte*
Jag får en massa skitmail till bredbandsadressen
Detta pga att adressen lämnats ut på en tävlingssida (inte av mig)
Idag har jag fått 60 - 70st. sad.gif mad.gif mad.gif
Det här kom från Bredbandsbolaget idag:
Åtgärder mot spam
Spam, eller oönskad epost, drabbar de flesta som använder sig av epost för att kommunicera. Sedan en tid tillbaka har såväl Bredbandsbolaget som andra Internetoperatörer i Sverige brottats med hur vi ska lösa problemet med den senaste tidens kraftiga ökning av spam.

Då en stor majoritet av all spam skickas via epostservrar utan serverägarens vetskap så är det svårt att stoppa de riktiga avsändarna. Vi och flertalet andra Internetoperatörer har därför valt att blockera port 25 i våra respektive nät. Det innebär att det från den 8 december 2003 inte längre är möjligt att skicka epost i Bredbandsbolagets nät om man inte skickar det via Bredbandsbolagets epostservrar.
Osv....
Posse
Jag får förstås också en massa suspekt adresserad och utformad spam och tvivlar ofta på att någon överhuvudtaget skulle kunna tänkas nappa på "erbjudandena", men säkerligen nappar väl ändå några, annars skulle väl spammarna tröttna.

Eftersom det praktiskt taget är i det närmaste helt gratis att "posta" email anses väl "marknadsföringen" lyckad även om (som en annan kan tycka) försvinnande få nappar. sad.gif
yla
jaa i amerikat ska dom ju fixa en lag mot spam o man kan ju bara hoppas att de hjälper nåt
men de gör de nog inte utan vi får nog stå ut me sk..en mad.gif mad.gif mad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon