Full version: Putt
Klura
Jag får mail när någon skrivit i trådar jag vill följa.
Men när jag kollar så står det Putt eller Puttar upp och det är kanske inte riktigt vad jag förväntar mig att läsa.
Varför skriver man så??
Anma
Personen vill att tråden ska hamna högre upp på sidan men har inget vettigt att skriva.
"puttar upp tråden"
Piccante
Om man inte vill gå igenom avdelning för avdelning och läsa alla inlägg så kan man klicka på "nya inlägg" och då kommer de trådar som någon svarat i senast överst. Genom att skriva "putt" eller något annat meningslöst i tråden så kommer den högre upp. Så gör en del för att göra andra uppmärksamma på tråden.
Huggorm
På en del forum är detta förbjudet, men knappast här på odla
pimpim2
Jag tror att det "puttas" för att spamtrådarna ska hamna långt ner på listan..

Klura
Okej.
I mina ögon känns det lite onödigt med tanke på att trådarna är aktiva.

Hoppsan, nu hann flera svara emellan.
Jag har aldrig sett det tidigare, tror jag.

CITAT (Huggorm @ 30-12-2009, 14:49) *
På en del forum är detta förbjudet, men knappast här på odla


Jag tycker det är irriterande för jag öppnar ju tråden och tror jag ska läsa något av intresse, men icke.
Huggorm
CITAT (Klura @ 30-12-2009, 14:53) *
Jag tycker det är irriterande för jag öppnar ju tråden och tror jag ska läsa något av intresse, men icke.

Ungefär som tråden för roliga historier, någon har skrivit ett nytt inlägg och man öppnar för att få sig ett gott skratt. Men så är det bara någon som skrivit "haha" som svar på en tidigare skämt slap.gif
*Stintan*
CITAT (Klura @ 30-12-2009, 14:34) *
Jag får mail när någon skrivit i trådar jag vill följa.
Men när jag kollar så står det Putt eller Puttar upp och det är kanske inte riktigt vad jag förväntar mig att läsa.
Varför skriver man så??



Äsch jag gjorde det av irritation på alla spaminläggen tidigare idag, ber så mycket om ursäkt om det störde någon men jag ville få ner spamen en bit.
Ralf
Den kan ju vara så att trådskaparen inte har fått svar på sin fråga o "Bumpar" sin tråd.
Nauti
De försvinner ganska snabbt för oss som använder "Nya inlägg"-funktionen. Jag är bara inne på något underforum när jag skall starta en tråd.
skogstroll
istället för att göra nya trådar stup i ett tycker jag det är ok att "putta upp" en tråd (aktualisera)
Klura
CITAT (*Stintan* @ 30-12-2009, 15:14) *
Äsch jag gjorde det av irritation på alla spaminläggen tidigare idag, ber så mycket om ursäkt om det störde någon men jag ville få ner spamen en bit.


Jo, det är kanske inte helt fel eftersom de brukar dröja innan någon moderator tar bort eländet.
Inga från Närke
CITAT (*Stintan* @ 30-12-2009, 15:14) *
Äsch jag gjorde det av irritation på alla spaminläggen tidigare idag, ber så mycket om ursäkt om det störde någon men jag ville få ner spamen en bit.

Du kunde ju ha skrivit då varför du puttade upp tråden så blev det ju inget missförstånd. Att alla kom på en gång var nog när jag också skickade meddelande via mejl till Göran att han ska ta bort dem och lade in texten Anmält då blev de ju efter varandra alla. Om var och en som ser en spamtråd mejlar till Göran om detta så blir det ju lite glesare mellan trådarna.
*Stintan*
CITAT (Inga från Närke @ 01-01-2010, 11:31) *
Du kunde ju ha skrivit då varför du puttade upp tråden så blev det ju inget missförstånd. Att alla kom på en gång var nog när jag också skickade meddelande via mejl till Göran att han ska ta bort dem och lade in texten Anmält då blev de ju efter varandra alla. Om var och en som ser en spamtråd mejlar till Göran om detta så blir det ju lite glesare mellan trådarna.


Gjort är gjort och det var väl inte hela världen. Jag skickade också ett mail till Göran personligen om att omgående ta bort spammen men men det gjorde jag utan att gå in i någon av spamtrådarna. Dom var ju inte särskilt svåra att se så jag ansåg det onödigt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon