anne-li i olofstorp
I natt blev en flicka 18 år mördad i Hjällbo, en invandrartät stadsdel i Göteborg. Genast skriker många "hedersmord".
Kan man uinte mörda 18-åriga flickor utan att det är "invandrararbeteende" eller vad man skall kalla det. inblandade?????????

Min dotter är uppvuxen 100 meter från där det hände (vi är frånskilda och hon bodde hos pappa och styvmor) hon känner inte tösen, men hennes halvsyster har varit skolkompis med syrran,,,,, Dom har bott i Sverige längre än 30 år och min dotter tror inte på hedersmord eftersom Nancy var yngst och hennes äldre systrar har levt ett "normalt" Svenssonliv...... Fy f-n helt enkelt.... det går en ganska stor väg precis intill där hon mördades, och någon hade hört lite liv under natten, dock inte så dom tänkte gå ut. Så illa lät det inte!!!!! Stackars tjej! Stackars familj och stackars vänner, grannar mm mm....

Mina tankar går till familjen och hennes vänner.,......
Eva i Höga
Mina tankar gick inte åt det hållet (trots att jag inte bor så långt därifrån) utan jag undrade mest vad som hade hänt och varför och tänkte givetvis på hennes stackars föräldrar. Att förlora sitt barn är ju det värsta som kan hända en människa.
Men jag håller med dig ändå anne-li, många tänker nog så som du skrev.
anne-li i olofstorp
Jag har fått många samtal idag med frågor om jag vet något, och de allra flesta har pratat hedersmord......

Alltså, även om, stackars de anhöriga och även de anhöriga till den som gjort detta fruktansvärda.-....
ingrid fuxwall
Oavsett vad som hänt och varför - det är så fruktansvärt hemskt när en ung människas liv släcks
Bettis
Det är otroligt tragiskt för alla inblandade, även vi utomstående tänker på familjer och vänner ingen ska behöva dö när man är 18 år av misshandel oavsett vad det gällde.
Huggorm
Polisen hade ju hittat en flaska som dom misstänkte kunde vara mordvapnet, så chansen att få fingeravtryck är god. Skulle tro det här fallet blir ett av de få dom lyckas lösa...
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 30-12-2009, 21:38) *
Polisen hade ju hittat en flaska som dom misstänkte kunde vara mordvapnet, så chansen att få fingeravtryck är god. Skulle tro det här fallet blir ett av de få dom lyckas lösa...


Bra - uppklarningsprocenten på mord är ca 67 %
Hej igen
Så tragiskt, kan inte förstå hur man kan skada/döda en annan människa. no.gif sad.gif
Solstorm
Nog låter detta lite misstänkt:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6365497.ab

"En nära vän till familjen var på besök hos dem på mordnatten.
– Jag lämnade villan 01.05 men i stället för att gå den vanliga gångstigen valde jag en annan väg. På väg hem hörde jag skrik, men kunde naturligtvis ­inte tro att det var något sådant som hände. Men nu efteråt känns det fruktansvärt. "


Att en så jättekall natt välja en annan väg än den vanliga vid exakt den tidpunkten som hon blev mördad. Det gör ju inte någon till mördare men misstänkt låter det.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon