Full version: Fullmåne
Tingstäde
huh.gif huh.gif
Har ni kollat in fullmånen i kväll? Dess sällsamma blåljus lyser upp den flacka gotländska bygden. Tegarna ligger vitblå och tysta med enstaka snödrev och längst bort mot horisonten är skogens låga, taggiga siluett kolsvart. Ur de få husen lyser julbelysningen gulvarmt. Är övertygad om att "di sma undar jordi" tassar fram ur fläderbuskarna en sådan här kväll, kliar hårtestarna och grunnar på tingens nuvarande (o)ordning.
En sådan här kväll med fullmåne får man välja om man ska sätta sig på vedbacken och yla eller om man ska önska sig vad som helst. Satsar på det sistnämnda. Men va är en hemlis.
Tingstäde
vickeva
Så poetiskt, jag måste nog ta mig en tur (till brevlådan, typ) för att se om fullmånen är lika vacker över den skånska slätten.
Sylvia
Så vackert sagt, Tingstäde!
Och visst lyser fullmånen underbart även här på Västkusten, glittrar på kobbar och skär och bildar månbroar över det mörka vattnet.
Cilla
Här disar fullmånen fram och strilar vitljus över vågorna. Det blir vedbastukväll med dopp i mångatan, och kanske ylar jag också.
lolo
Hej! Ja, det var vackert skrivet! Fullmånen lyser starkt över Umeå också just nu...

.....hälsar Ann-Louise smile.gif
renate
ohmy.gif Fullmåne?så romantiskt dina ord låter,kan riktig föreställer mig scenen.Här är det så långt ifrån fullmåne man kan kommer, mörkt som i en kolsäck, disig.Som tur lyser julbelysningen i fönstren och ute upp det möker som råder. sad.gif :(Fullmåne över snöklädda fält,det hade varit fint. smile.gif

Hälsn. Renate
Betty
CITAT (renate @ 08-12-2003, 20:25)
Fullmåne över snöklädda fält,det hade varit fint. smile.gif

Ja, det hade det verkligen varit. Vi har en fantastisk fullmåne ikväll, men tyvärr inga snöklädda fält.. rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (renate @ 08-12-2003, 20:25)
Fullmåne över snöklädda fält,det hade varit fint. Hälsn. Renate

Näääää!!!!! Önska er inte snö.
Nu har jag varit ut flera ggr och försökt se mångatan men det är lögn. sad.gif
Snön gör att vi har så ljust att månljuset inte hittar ner.
Jag ser månen däruppe men den ser inte det minsta mysig eller mystisk ut sad.gif sad.gif sad.gif

Nu var jag ut igen och ser att vi har ett fantastiskt fint Norrsken wub.gif
Hannele
Hela veckan har det varit helt otrolig månsken, hela huset har lyst upp! Jag var uppe vid total månförmörkelse för några veckor sedan, den var gôrfin! Vi har alltid väckt barnen vid alla möjliga himlafenomen, kometer, och annat. Till och med norrsken såg vi för några år sedan här på Hisingen!
Eva i Skåne
Norrsken Det låter så vackert.

Fullmåne och stjärnklart är fint, men norrsken wub.gif . Det har jag aldrig sett.
vickeva
CITAT (Eva i Skåne @ 08-12-2003, 22:53)
norrsken  :wub: . Det har jag aldrig sett.

Inte jag heller, det låter häftigt..
och ingen fullmåne har jag sett i natt.. det duggregnar och är alldeles grått
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon