Full version: Apropå Gotland...
Wargen
Tina-Marie Qwiberg visar ett halvtimmesprogram om Gotland ikväll.
En gång i tiden hade jag 5 minuters "Veckans Wargbett" i hennes radioserie Ytspänning. (för avd. värdelöst vetande biggrin.gif )
Ska se om jag hittar hennes mailadress, isåfall ska jag rekommendera odlas forum. T-M är väldigt trädgårdsintresserad/kunnig....
Ewa L
Tack för tipset!!

Aha, ännu en "kändis". tongue.gif rolleyes.gif biggrin.gif
renate
tongue.gif Tack för tipset,det ska jag se på./Renate
yla
jag har också bokat in just de proget wub.gif rolleyes.gif
Tingstäde
Då får man kolla in hur man är. tongue.gif wacko.gif blink.gif
Tingstäde
Wargen
sad.gif Jag blev så himla Gotlands-sjuk...och totalvirrig, ska jag verkligen inte flytta tillbaka? unsure.gif Men jag har ju just flyttat därifrån..... Det var flera gamla bekanta i programmet och bland dem som gjort det....suck. Jag är nog en nomad egentligen, vill hela tiden dra vidare, se nya platser, men försöker verkligen att "stadga" mig....tja, den som lever får se.....
Ewa L
Jag är lapp på mödernet och har också alltid varit nomad. rolleyes.gif
Jag har flyttat och flyttat... Gjorde ett snabbt överslag i huvudet och minst 14 gånger är det och ibland många mil.

Nu har jag lovat mina barn att detta huset skall jag inte lämna förrän "de får bära ut mig". tongue.gif Skall bli spännande att se om jag klarar.

Hur som helst: Ett mycket trevligt program var det i alla fall.
yla
25 gånger har jag fyttat som har wallonblod i ådrorna från mormors mor,
ungarna har gett mej flyttförbud laugh.gif

så de e ju tur att jag har hittat ett ställe som jag trivs ovanligt bra på o skulle jag nu få lust att flytta igen så lär ingen kunna stoppa mej utom möjligen att kroppen skulle säga ifrån

det finns ju så många vackra platser i detta land som man skulle kunna ge ett par år av sitt liv rolleyes.gif

som tillexempel gotland för klimatet o skåne för barnbarnen o norrland för de underbara utsikternas skull

så vi får se hur det går me flyttförbudet

mina rötter sitter djupt rotade i torpets jord dock för där har jag varit sen barnsben rolleyes.gif så man kan säga att jag har en fast punk ändå
Ewa L
Oldwolfie!
25! Jag tycker jag har flyttat för jämnan, men där ligger jag tydligen i lä!
Hur många år har de lyckats "hålla dig på plats" än så länge?
yla
jo det har blivit ett antal år på en del bra ställen rolleyes.gif
som i tungelsta blev det nog åtta år i ett hus jag hyrde med massor av tomt o skogen inpå knuten men dom skulle sälja o jag hade inte en komma fyra miljoner annars hade jag kanske blivit kvar där
ja så på åsögatan blev det ett antal år också men i olika lägenheter större vartefter som familjen växte
nu kom jag ihåg ett par adresser till unsure.gif hoppsan hehe men ibland har det inte blivit mer än ett par år o vissa ställen kanske bara månader men så e de kanske i en storstad där man inte alltid kan få det man vill ha från början då måste man ju fortsätta leta
jag flyttade från södermalm där jag föddes för att komma bort från trafiken o in till skogen o jag tenderar att dra mej djupare in i skogen
så vem vet vart jag hamnar det finns ju massor av tid kvar att flytta på o sålänge torpet finns så har jag min fasta punkt i tillvaron
Wargen
Jag bodde 20 år på Gotland, men där flyttade jag ca 12 ggr. ohmy.gif Innan dess var jag "hemma" i Skaraborg några år, men med en USAresa och andra under tiden, innan dess var jag verkligen nomad och liftade! runt i Europa under ett flertal år. Är oxå wallon men på fädernet. Nu har jag börjat känna mig rastlös igen....letar hela tiden efter det "perfekta" stället, där allt stämmer, miljö, hus, kompisar, allt. En omöjlighet, jag vet. Man ska ta vara på ögonblicket, vad hjälper det att man VET en massa filosofi om man inte klarar av att leva den.....Sitter varje dag på hemnet mm o kollar o jämför, men så biter latmasken och jag kommer ihåg hur JOBBIGT det är att flytta....kanske bäst att försöka ändra på förutsättningarna där jag befinner mig istället..... unsure.gif blink.gif wink.gif (är nog inte riktigt vaken än...just det, sena nätter vid datorn... tongue.gif )!
Posse
CITAT (Wargen @ 09-12-2003, 15:06)
Tina-Marie Qwiberg visar ett halvtimmesprogram om Gotland ikväll.

Jag fick och läste en bok som hette "Kvirre och Hoppsan på sagoön" när jag var yngre.... rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon