Full version: Nobelpriset delas ut.
Kajsa
En dag som denna 10 dec. bänkar jag mig vid TV för att titta på all pompa
och ståt, och så alla vackra blommor från Italien, San Remo där Nobel
levde sina sista år. Så vackert dukade borden är med frukt och blommor. Jag går mest i jeans, men visst kan man få drömma en stund om en
vacker hellång klänning, och gotta sig i alla dyra tyger. wub.gif
Fialotta
[I]Samma här Kajsa smile.gif

Sätter på mig den finaste morgonrocken...kommer jag in då tro laugh.gif unsure.gif

Sen lite gottis framför tv.n...skålar med Alfred och dans efteråt rolleyes.gif
Inte dumt alls....skååål tongue.gif
renate
smile.gif Ja samma här,missa inte nobelfesten kul att ser all pompa och ståt. blink.gif unsure.gif unsure.gif rolleyes.gif
estet
Här är en som inte "får" se festen... Slaget om fjärrkontrollen. laugh.gif
ÅsaF
Å här är en som inte är ett dugg intresserad. laugh.gif Således kommer jag inte att titta heller.
Hannele
Ja, underhållningen är också ofta väldigt spännnde,
men i kväll hade vi trädgårdsmöte.

hälsar
granne till Nobelglass-makaren
*Felix matte*
CITAT (estet @ 10-12-2003, 21:38)
Här är en som inte "får" se festen... Slaget om fjärrkontrollen. laugh.gif

Men snälla nån då ohmy.gif
Du får se till att inhandla en till TV apparat
så slipper ni slaget om "mannens förlängda ...." du vet tongue.gif laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (maudan @ 10-12-2003, 20:48)
[I]Samma här Kajsa smile.gif

Sätter på mig den finaste morgonrocken...kommer jag in då tro laugh.gif unsure.gif

Sen lite gottis framför tv.n...skålar med Alfred och dans efteråt rolleyes.gif
Inte dumt alls....skååål tongue.gif

tongue.gif Kajsa i jeans och Maudan i morgonrock....
Törs jag berätta att jag har mysbyxor, fårskinnstofflor och tjocktröja tongue.gif ...
platsar jag i "festgänget" wink.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Insläppt blev jag iaf och har gottat mig tillsammans med alla finklädda biggrin.gif
Litteraturpristagaren höll på att förstöra kvällen ... hans känsloladdade tal fick tårarna att rinna och ett par hamnade på tofflan som fick mörk fläck sad.gif
men nu ser jag att den torkat och fläcken är borta biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
Kajsa
Och så här på slutet av festen intervju med Göran Persson med sin
Anita, gud så söta dom var. Det bara lyste, jättefint! wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Kajsa @ 10-12-2003, 22:54)
Och så här på slutet av festen intervju med Göran Persson med sin
Anita, gud så söta dom var. Det bara lyste, jättefint! wub.gif

Tycka vad man tycka vill om paret Persson - Steen ... men söta var de.
Ikväll såg man ingen politik... bara två människor som var så lyckliga att det slog gnistor om dem wub.gif
estet
CITAT (Felix matte @ 10-12-2003, 22:38)
CITAT (estet @ 10-12-2003, 21:38)
Här är en som inte "får" se festen... Slaget om fjärrkontrollen. laugh.gif

Men snälla nån då ohmy.gif
Du får se till att inhandla en till TV apparat
så slipper ni slaget om "mannens förlängda ...." du vet tongue.gif laugh.gif laugh.gif

Jag håller på att bearbeta, på god väg... en säng-TV! smile.gif
Nåja, slutet fick jag se. Får väl se reprisen.
Betty
CITAT (Felix matte @ 10-12-2003, 22:48)
Törs jag berätta att jag har mysbyxor, fårskinnstofflor och tjocktröja  :P ...
platsar jag i "festgänget" wink.gif  :lol:  :lol:  :lol:

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Törs jag berätta att jag har nästan samma sak på mej!!! men jag har inte tjocktröja - jag har vanlig tröja och fleesetröja! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Missade festen f.ö. , inte så intresserad - såg på annat smile.gif
*Felix matte*
CITAT (Betty @ 10-12-2003, 23:23)
CITAT (Felix matte @ 10-12-2003, 22:48)
Törs jag berätta att jag har mysbyxor, fårskinnstofflor och tjocktröja  tongue.gif ...
platsar jag i "festgänget" wink.gif  laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Törs jag berätta att jag har nästan samma sak på mej!!! men jag har inte tjocktröja - jag har vanlig tröja och fleesetröja! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Missade festen f.ö. , inte så intresserad - såg på annat smile.gif

Ja, ja det där med "tjocktröja" är väl vad användaren ger plagget för beteckning laugh.gif
Min tjocka är en jag stickade för mer än tjugo år sedan till min mamma och nu har övertagit wub.gif
Nyfiken ... Vad valde du istf Nobelfesten?
Betty
Jag såg Roomservice och Vänner på 5:an.
*Felix matte*
CITAT (Betty @ 10-12-2003, 23:40)
Jag såg Roomservice och Vänner på 5:an.

laugh.gif laugh.gif laugh.gif säger jag som har Roomservice dygnet runt!
Vänner det har jag också tongue.gif de finns här IRL
Betty
Hördududu!!! tongue.gif laugh.gif
Posse
Jag tycker att man varje år runt jul borde öppna Stockholms Stadshus och bjuda alla uteliggare, utslagna och fattiga överhuvudtaget på ett rejält julfirande och trevlig övernattning!
Ella
Jag såg den! Hade högtidstalen som läxa och dum som jag är så vet jag inte när de hålls. Så här var det en som satt bänkad nästan precis hela kvällen och spelade in den för säkerhets skull...
Sylvia
CITAT (Felix matte @ 10-12-2003, 22:48)
Insläppt blev jag iaf och har gottat mig tillsammans med alla finklädda biggrin.gif

Apropå finklädda.... finns det någon sajt där man kan se damernas festkläder så här i efterskott?? Det var lite svårt att se några detaljer.
Självständighetsdagens Fest i Finland brukar bandas och så får man se de snyggaste kläderna i en speciell omröstningssajt: Omröstning
Adri-Anne
Posse! Tack för dom orden. wub.gif wub.gif
Om tillräckligt många tänkte så, så skulle även dessa människor kunna få känna värme och gemenskap.
Men har man inte råd med lutfisk, så har man nog inte råd med något sådant.
Det får väl ändå vara måtta på vem som får lov att kosta.
Dessa människor har ju varken haft fallskärmar, bonuslöner, skatteplaceringar, eller ärvda tilgångar som har tillkommit på andras slit och möda.
Dom har ju bara sig själva att skylla som inte såg till att ha dom rätta föräldrarna, eller dom rätta kontakterna.
Att företag lades ned och dom blev arbetslösa och kanske inte fick något nytt därför att dom ansågs för gamla, är naturligtvis helt och hållet deras eget fel.
Och är någon så korkad att han VÄLJER att bli psykisk sjuk och förståndshandikappad, är det naturligtvis hans ensak och kan naturligtvis inte förvänta sig att det är något som samhället skall ordna upp.
Och dom gamla, dom är ju ett samhällsgissel utan like, dom "ynglar ju av sig" och blir bara fler och fler. Och det går ju inte för sig. Så kära alla gamlingar, gör samhället den allra sista stora tjänsten . Se till att självdö kvickt som fan. Ring 020 ----- om du behöver hjälp. Vi finns alltid till för dig.
Sylvia
CITAT (Hannele @ 10-12-2003, 22:27)
hälsar
granne till Nobelglass-makaren

Nu var det inte Nobelglassen som levererade efterrätten! Nobelstiftelsen bjöd på en rejäl överraskning, för den legendariska glassefterrätten var ersatt av len kaffemousse i kaffe- och mandelbottenkaka plus
citrussallad dekorerad med vita rosenblad. Och i stället för de vanliga färgsprakande blossen fick kolsyreis stå för dimeffekterna på serveringsfaten enl. tidningarna!
Ti bee
Själv har jag varit med på festligheterna. Iförd min mammas gamla balklänning med sådär 20 lager spetsar. Det var roligt! smile.gif
Kajsa
Tee bee, nu blir jag nyfiken kan vi få höra lite mer om det?
Har du varit på Nobelfesten?
Ti bee
Japp, men inte i år då, utan för några år sedan. Vet inte riktigt vad jag kan berätta, det mesta ser man ju på tv. Men det var vackert, framför allt alla vackra klänningar, den ena vackrare än den andra! Trevligt, då vi var några stycken som kände varandra som gick tillsammans. God mat coh vackra omgivningar. Ja, en fin kväll!
Jag är dock inte en av de som går varje år.
Visst kan det vara härligt med lite pompa och ståt ibland. Nyligen var jag på min mans promovering också, det var också fint.
Fast annars så trivs jag nog bäst under min korkek... smile.gif
Hannele
CITAT (Sylvia @ 11-12-2003, 11:26)
Nu var det inte Nobelglassen som levererade efterrätten!

Silvia, du vet nog namnet på den göteborgsleverantören,
som under många år tillverkat glassen till Nobelfesterna. tongue.gif
Det fanns sedan att köpa på varje Konsum nästan... Nu är det nåt nytt igen.
Kajsa
CITAT (Ti bee @ 11-12-2003, 14:49)
Japp, men inte i år då, utan för några år sedan. Vet inte riktigt vad jag kan berätta, det mesta ser man ju på tv. Men det var vackert, framför allt alla vackra klänningar, den ena vackrare än den andra! Trevligt, då vi var några stycken som kände varandra som gick tillsammans. God mat coh vackra omgivningar. Ja, en fin kväll!
Jag är dock inte en av de som går varje år.
Visst kan det vara härligt med lite pompa och ståt ibland. Nyligen var jag på min mans promovering också, det var också fint.
Fast annars så trivs jag nog bäst under min korkek... smile.gif

Så roligt för dig, vilka minnen.
Om några år kan du sitta under alla buskrosor och dofta! rolleyes.gif
Tingstäde
Gå med i MSF (Läkare utan Gränser) så blir ni t.o.m. Nobelpristagare!
rolleyes.gif wub.gif rolleyes.gif
Tingstäde
kerstin z5-6
Jag var där under studietiden , men tyckte mest att det var träsmak och halvkall mat hihi -ser det hellre hemma i mysbyxor ...
Studenter fr olika fakulteter bjuds-bjöds i alla fall in 1986 tror jag det var biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
fast vi tog en svängom i alla fall ...efterätten var god -nobelglassen och jag hade en röd klänning smile.gif
Ti bee
CITAT (Kajsa @ 11-12-2003, 15:57)
Om några år kan du sitta under alla buskrosor och dofta! rolleyes.gif

Ja det har du rätt i, lätt att glömma att det ska bli så fint framöver (förhoppningsvis rolleyes.gif ), just nu sticker bara små spretiga pinnar upp längs med staket och i rabatter. Längtar till vår och sommar, det ska bli så spännande att se vad som händer! smile.gif
Ha det gott! smile.gif
Ti bee
CITAT (kerstin z5-6 @ 11-12-2003, 20:09)
Jag var där under studietiden , men tyckte mest att det var träsmak och halvkall mat hihi -ser det hellre hemma i mysbyxor ...

Mmm..uuuuu...nu kom jag och tänka på när vi skulle fira min man efter en tillställning med riktigt fin middag, hela köret s a s. Jag var gravid och hade svårt med viss mat. Det var lättstekt (observera väldigt LÄTT stekt!) rådjur till huvudrätt. Alla tyckte det var jättegott, jag fick inte i mig mycket. När middagen var över och vi skulle gå vidare så fick jag avvika runt ett hörn och stå och flåsa mig igenom ett hejdundrande illamående en stund. laugh.gif Jag var tydligen likblek i ansiktet resten av kvällen. Saker blir inte riktigt som man tänkt sig, fast i övrigt så var allt lyckat.

Eller som en väninna som vann en resa till Seychellerna, med lyxhotell och hela balunsen. Allt var som ett vykort! De satt och njöt på balkongen och läppjade på goda drinkar. På natten och morgonen efter så uppenbarades det att allt inte stod rätt till. De hade fullständigt missat alla myggor och var sönderbitna över i stort sett hela kroppen. Kliningarna höll sedan i sig hela semestern.
Saker varken blir eller är som man tänkt sig... rolleyes.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon