netaave
Vill skriva om ett fantastiskt projekt som två kompisar till mig dragit igång, han är sångare i Hedins hon är en låtskrivare som fått två Guldklavar
Man kan alltså genom det här projektet stödja Haiti genom att så småningom köpa en skiva , läs om projektet här och kolla även nyhetsmorgon i TV4 på onsdag.
http://www.vikanallagöranåt.se
Sveriges dansbandsmusiker tillsammmans med låtskrivarna Åsa Karlström och Linda Dahl drar sitt strå till stacken.
Motti
Det var ju behjärtansvärt på alla sätt !men det tar ju tid innan de här pengarna kommer till sin rätt tyvär,för efter vad jag förståt är det just nu i detta ögonblick de behöver hjälp !akut hjälp.
Blomstertanten
CITAT (Motti @ 24-01-2010, 01:23) *
Det var ju behjärtansvärt på alla sätt !men det tar ju tid innan de här pengarna kommer till sin rätt tyvär,för efter vad jag förståt är det just nu i detta ögonblick de behöver hjälp !akut hjälp.

De behöver ju inte bara akut hjälp just nu. Hela Haiti är ju raserat , så de kommer behöva hjälp med återuppbyggnaden åtskilliga år framåt !
vitavargen
CITAT (netaave @ 24-01-2010, 00:31) *
Vill skriva om ett fantastiskt projekt som två kompisar till mig dragit igång, han är sångare i Hedins hon är en låtskrivare som fått två Guldklavar
Man kan alltså genom det här projektet stödja Haiti genom att så småningom köpa en skiva , läs om projektet här och kolla även nyhetsmorgon i TV4 på onsdag.
http://www.vikanallagöranåt.se
Sveriges dansbandsmusiker tillsammmans med låtskrivarna Åsa Karlström och Linda Dahl drar sitt strå till stacken.

Tack för informationen,

(igår kväll var det en annan från några av de stora städerna i världen. Deltagande var många skådespelare och artister bl.a Madonna och U2. Visst behöver vi musik för att läka de stora såren med jordbävningen i Haiti. Och det funkar.)
Huggorm
CITAT (Motti @ 24-01-2010, 01:23) *
Det var ju behjärtansvärt på alla sätt !men det tar ju tid innan de här pengarna kommer till sin rätt tyvär,för efter vad jag förståt är det just nu i detta ögonblick de behöver hjälp !akut hjälp.

Faktiskt inte. Förnödenheter skickas dit från hela världen, det är bara att dela ut dom som tar tid. Det går inte fortare för att vi skickar några miljoner till. Det som verkligen behövs är hjälp med att bygga upp landet igen, och dom pengarna behöver inte skickas redan i morgon. Dessutom behöver dom en stadig hand som tar presidenten och regeringen i nackskinnet och styr in landet på rätt väg. Deras största problem har alltid varit inkompetensen bland de styrande.
netaave
Musikerna går in i studion på tisdag och skivan kan börja säljas av orkestrarna och gm deras hemsidor redan nästaföljande vecka. Dom har fått en otrolig respons från skivbolag och producenter som hjälper till helt gratis och fått sponsorer till alla bakomliggande kostnader som för övrigt krymper hela tiden då fler och fler ställer upp utan ersättning.

Klart det behövs pengar nu men det kommer också att i framtiden behövas för rehabilitering o.s.v. det är därför dom valt skänka intäkterna vad jag förstått öronmärkta för Haiti till "Läkare utan gränser"
netaave
På söndag ska alla dansbandsmusiker som ställer upp för projektet vara med i bingolotto, snacka om att det blir "körsång"
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon