Full version: Fantastisk livskraft!
Eva i Norrköping
Jag städade i en garderob häromdagen, för att komma åt några kartonger. I en låda med leksaker, som min dotter sorterade ut för ett år sedan, hittar jag i botten en liten krukväxt! Det var en haworthia (tror jag de heter), och den levde!!! Den hade legat där, i sin kruka, utan en droppe vatten, och utan en gnutta ljus - i ett år! Snacka om livskraft!
Den hade bleknat en del, men fortfarande var mycket grönt. Nu stär den i köksfönstret och hämtar kraft. Hoppas verkligen den tar sig!
*Felix matte*
Vad kul om du kan återuppliva den.
Hittade bild på nätet Ser din ut så här wink.gif
yla
ja en sån överlevare måste ju tas om hand extra nu
du får berätta hur den tar sej
kanske kan den tillome blomma nu smile.gif
Ti bee
Det var inte dåligt! Grattis! Nu förtjänar väl den lille kraken lite extra uppmärksamhet! Lite klappar och rara ord kanske? Förutom vatten då. smile.gif
Eva i Norrköping
Ja, Felix matte! Det är en sån som du visar på bilden! Jag ska försöka pyssla om den så gott det går. Den står och bligar lite blekt mot dagsljuset i köksfönstret nu.... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon