Monarda
Vore intressant att höra om det finns någon mer stofil här som använder Nokia 3210? Eller det kanske finns någon som använder en ännu äldre mobil? Nu vill ju dom flesta ståta med senaste modellen, i alla fall dom unga gloparna. Själv tycker jag det är kul att vara käringen mot strömmen och blir lite full i skratt av dom lätt medlidsamma blickar jag får när jag plockar fram min gamla pjäs. Morsan, du kunde lika gärna skicka röksignaler, säger sonen.
Anma
Du slår mig, men min är inte ny den heller. köptes sommaren 2006, en samsung med vikskärm, minns inte vad modellen heter. Men den är i varje fall i turkos och silver.
gnon49
Har faktiskt en fullt fungerande "tegelsten" från stenåldern. Att jag inte använder den är just för att den är som en tegelsten i fickan. Köpte därför en ny Nokia för 400kr som jag är helnöjd med. Den har t.om en ficklampa.
Alba
Jag har en Ericsson t 18s med lucka - vinröd.
Jag vet inte hur gammal den är men nog har det kommit en hel del nya modeller efter den.
Men....det är ju bara en telefon som jag bara använder som telefon.......inga finesser alls.

[attachment=46766:ericsson.jpg]
Monarda
Måste tillägga att min 3210 är inköpt i slutet på 90-talet!
aanderss
jag har en nokia 3350i

Gita
Vi har en mobiltelefon som min man köpte 1983 ute i garaget, den vägde nästan 10 kg.
Gita
ninnisky
Här kommer några röksignaler från mig ----- min Nokia 3110 som är föregångaren till 3210 fungerar alldeles utmärkt. Mor fick den när hon behövde en ny för ett tag sedan. Dessutom finns i min ägo en gammal Nokia från början av 80- talet ,5 kg tror jag den väger. Det var en av de första mobiltelefonerna.
Sony Ericson K610i är den jag använder nu och är väldigt nöjd med.
sommarhumla
[attachment=46767:Nokia_5140i.jpg]

Nokia 5140i har jag, vilket år den är köpt kommer jag dessvärre inte ihåg...
Farbror Blå

Min drives med Esbit å man får passa på när ångtrycket är uppe
Gossen Ruda
CITAT (ninnisky @ 31-01-2010, 19:42) *
Här kommer några röksignaler från mig ----- min Nokia 3110 som är föregångaren till 3210 fungerar alldeles utmärkt. Mor fick den när hon behövde en ny för ett tag sedan. Dessutom finns i min ägo en gammal Nokia från början av 80- talet ,5 kg tror jag den väger. Det var en av de första mobiltelefonerna.
Sony Ericson K610i är den jag använder nu och är väldigt nöjd med.

3110 här också. Är det delad första eller sistaplats? Fast jag använder min själv. laugh.gif
ninnisky
CITAT (Gossen Ruda @ 31-01-2010, 20:40) *
3110 här också. Är det delad första eller sistaplats? Fast jag använder min själv. laugh.gif


Jag är generös, Gossen Ruda, du får första plats - och så får jag en andra med min gamla Nokia 450 giggle.gif
Huggorm
CITAT (Monarda @ 31-01-2010, 19:24) *
Måste tillägga att min 3210 är inköpt i slutet på 90-talet!

Min allra första mobil var just en nokia 3210, inköpt -00. Det var en gammal modell då, jag tror den kostade runt 500kr. Men vilken kvalitetstelefon, den kändes tung och gedigen, knapparna var stora och distinkta, displayen var tydlig. Jag har inte kvar den tyvärr, jag gav bort den till mamma efter ett par år.

Jag är kanske den här som har nyast telefon, jag köpte idag. Fortfarande nokia och fortfarande budgetmodell. Lyxen är att den har MP3-spelare så jag kan lyssna på ljudböcker på jobbet. Det är värt dom hundralapparna. Men nog känns den plastigare och billigare än min gamla 3210.
smuleborg
Har min 3210 kvar, men använder den inte. Den bästa mobiltelefonen jag haft är Nokia 6310i. Jag använde den flitigt under många år, men så kom jag till en punkt då jag inte orkade släpa på dubbla telefoner.

I tjänsten använder jag för närvarande Iphone. Den har diverse funktioner, ibland användbara, men slår inte Nokia 6310i som telefon.
diva&hero
Mamma hade min gamla 3210, men batteriet var dåligt så jag köpte en ny Nokia till henne i födelsedagspresent förra året. Men den funkade bra i över tio år.
Många säger ju att nya telefoner är plastiga och så, min nya är helt underbar. Nokia slide, känns bra för den är lite tyngre och den är inte i plast, ser ut som borstad stål(vad det är har jag ingen aning om), men ändå liten.
Aqvakul
kolla in Nokiasamlingen...
Myosotis
Jag använder ju inte mobil, så den här kanske inte räknas? Men den ligger och skräpar här i en skrivbordslåda. Jag har inget kort i, men jag laddar den då och då före storm eller åskväder, för det ska ju gå att ringa 112 ändå, så om det händer nåt när strömmen går och telefonen inte fungerar kan det vara bra att ha rolleyes.gif



Jag vet inte ens vad den heter mer än att det står Nokia på den. Den har varit med länge. Någon gång på 90-talet, när vi fortfarande inte kunde få fast telefon, skaffade vi mobil istället. Dock kunde vi bara få ett telia-abonnemang, det var det enda. Att det inte är någon täckning på telia härute var ju vårt problem. På den tiden hade jag alltid en gammal cykel stående utanför. Ofta var täckningen såpass bra att telefonen ringde, men det bröts så fort man svarade. När det ringde fick man kasta sig upp på cykeln och cykla uppför backen det fortaste man kunde. Efter 8-10 signaler vågade man inte vänta längre utan svarade, då hade man kommit så långt så att man kanske hörde vem det var innan det bröts. Så fortsatte man cykla tills det började ringa igen, sprang upp i bokebacken och svarade. Där är det hyfsad täckning och väldigt vacker utsikt ända bort till Söderåsen. smile.gif Innan jag kom på den smidiga lösningen försökte jag bl.a. klättra i träd, men det hjälpte inget. Det finns ett ställe i trädgården där man ibland kan få en prick vid bra väder, den så kallade telefonroten, en rot av en ask som sticker upp lite ur gräsmattan. Besökare som vill använda sina teliamobiler här brukar se lite konfunderade ut när man ber dem att gå ut och ställa sig på en rot. laugh.gif

Aqvakul
Myo!

thanks.gif för en fantastiskt levande berättelse...


Jag tror att telefonen är en Nokai 1610 från 1996.
Chamomille
CITAT (Myosotis @ 03-02-2010, 17:32) *
Jag använder ju inte mobil, så den här kanske inte räknas? Men den ligger och skräpar här i en skrivbordslåda. Jag har inget kort i, men jag laddar den då och då före storm eller åskväder, för det ska ju gå att ringa 112 ändå, så om det händer nåt när strömmen går och telefonen inte fungerar kan det vara bra att ha rolleyes.gif



Jag vet inte ens vad den heter mer än att det står Nokia på den. Den har varit med länge. Någon gång på 90-talet, när vi fortfarande inte kunde få fast telefon, skaffade vi mobil istället. Dock kunde vi bara få ett telia-abonnemang, det var det enda. Att det inte är någon täckning på telia härute var ju vårt problem. På den tiden hade jag alltid en gammal cykel stående utanför. Ofta var täckningen såpass bra att telefonen ringde, men det bröts så fort man svarade. När det ringde fick man kasta sig upp på cykeln och cykla uppför backen det fortaste man kunde. Efter 8-10 signaler vågade man inte vänta längre utan svarade, då hade man kommit så långt så att man kanske hörde vem det var innan det bröts. Så fortsatte man cykla tills det började ringa igen, sprang upp i bokebacken och svarade. Där är det hyfsad täckning och väldigt vacker utsikt ända bort till Söderåsen. smile.gif Innan jag kom på den smidiga lösningen försökte jag bl.a. klättra i träd, men det hjälpte inget. Det finns ett ställe i trädgården där man ibland kan få en prick vid bra väder, den så kallade telefonroten, en rot av en ask som sticker upp lite ur gräsmattan. Besökare som vill använda sina teliamobiler här brukar se lite konfunderade ut när man ber dem att gå ut och ställa sig på en rot. laugh.gif

rotfl.gif Tackar för dagens skratt smiley_small_hug.gif
Biggan_
CITAT (Chamomille @ 03-02-2010, 18:10) *
rotfl.gif Tackar för dagens skratt smiley_small_hug.gif


Det gör jag också! rotfl.gif
Det är inte "Ring så spelar vi" utan "Ring så cycklar jag"! rotfl.gif
Motti
Måste vara min man som har den äldsta !en mindre portföljstorlek med en telefonlur uppepå som han köppte i början på 80-talet en Erickson,han vägrar att slitas från den och tog med den när vi flyttade,blytung är den giggle.gif Tänk i alla fall vad teckniken gått framåt!
Chamomille
CITAT (Biggan_ @ 04-02-2010, 00:55) *
Det är inte "Ring så spelar vi" utan "Ring så cycklar jag"! rotfl.gif

rotfl.gif
Biggan_
CITAT (Biggan_ @ 04-02-2010, 00:55) *
Det gör jag också! rotfl.gif
Det är inte "Ring så spelar vi" utan "Ring så cycklar jag"! rotfl.gif


Ojdå! ohmy.gif Jag måste ha varit trött i natt! ....stava cykla med ck! giggle.gif
Chamomille
CITAT (Biggan_ @ 04-02-2010, 11:31) *
Ojdå! ohmy.gif Jag måste ha varit trött i natt! ....stava cykla med ck! giggle.gif

Det såg jag inte ens, så jag var nog också trött när jag läste giggle.gif
skogstroll
Nokia 3210 var faktiskt en VÄLDIGT bra modell, annars gillade jag Ericson T20.... nu har jag en iPhone men det är för jag har så trist på bussen så jag måste underhålla mig whistling.gif
Myosotis
CITAT (Aqvakul @ 03-02-2010, 17:44) *
Jag tror att telefonen är en Nokai 1610 från 1996.

Ja det verkar vara den! Fast jag hittade nåt om 1995 också. Hur som helst måste den ha varit supermodern då. Om jag sparar den 100 år till, blir den värdefull då?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon