Irene_L
Igår fick jag en bukett med tulpaner av mannen! Så underbart vackra!





Visst får man en känsla av våren!!!
Aqvakul
wub.gif Underbara!
Biggan_
Jättefina! wub.gif
Ja det är något speciellt med tulpaner. yahoo.gif Man får vårkänslor ju! yahoo.gif
Synd bara att dom börjar säljas redan innan jul!
Aqvakul
När jag var liten så kallades den typen för "papegojtulpaner"... happy.gif
skogstroll
jag undrar varför folk är så tossiga i just tulpaner.... ok det är ju kul att det kommer upp blommor i rabatten på våren, men .... tycker de ser ganska trista ut jämfört med sippor eller annat...
Aqvakul
Jag odlar inte tulaper - rådjuren skulle ändå bara ta dem...
Biggan_
CITAT (skogstroll @ 01-02-2010, 16:57) *
jag undrar varför folk är så tossiga i just tulpaner.... ok det är ju kul att det kommer upp blommor i rabatten på våren, men .... tycker de ser ganska trista ut jämfört med sippor eller annat...


Fast du har väl inga sippor att sätta in nu! biggrin.gif
Aqvakul
CITAT (Biggan_ @ 01-02-2010, 17:03) *
Fast du har väl inga sippor att sätta in nu! biggrin.gif

tummenupp.gif
gnon49
Har tyvärr inga tulpaner men annars så är allt som kommer på vären rena fröjden för en vintertrött själ.
Krokus, scilla snödroppar är början på en period då alla sinnen går igång. Om nu inte Rådjuren får för sig att äta upp alltsammans. Grrr.
Hej igen
Irene ... sååå vacker bukett! smile.gif

Jag älskar tulpaner men kan numera bara njuta av dem på bild. sad.gif

Ska ändå testa nån gång med enkla ... de släpper inte lika mycket pollen.
Alba
Så fin bukett. Ja det är något särskilt med tulpaner särskilt den här tiden då man behöver något som lyser upp.
Motti
Jag har också en buket på bordet med rosa tulpaner rolleyes.gif Tänk vad våren verkar avlägsen nu när man tittar ut det känns som det aldrig skulle bli vår men så helt plötsligt kommer den och man blir alldeles euforisk av skaparglädje och odlaglädje blomma.gif
zissi
Vilka fina blommor och man du har Irene!! wub.gif

Otroligt vacker sort. Jag kallar den också papegojtulpan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon