Full version: Hälsohem sökes
Christa
Vi har funderat på att tillbringa en vecka på ett hälsohem. Inte för att få behandlingar utan för att äta väl sammansatt och god vegetarisk mat under en vecka.

Helst skall det ligga i den södra halvan av Sverige men även andra tips mottages tacksamt.

Calypso_bulbosa
Nu eftersökte du visserligen i första hand,något som ligger söderut.Men detta ställe vill jag ändock visa,fantastisk natur och gudomlig spis.Håll till godo! kompiskram.gif

www.osterasen.com tummenupp.gif
Eva i Höga
Vad härligt det verkar. Känns som jag skulle behöva åka bort och bli lite ompysslad nu. Men det var lite långt bort för min del, hoppas fler svarar på Christas fråga här.
Eva-Helene
Österåsens hälsohem och Tallmogården är väldigt bra bägge två.
ingrids
Masesgården var bra mat och låg väldigt vackert, bortsett från att de kör kaffefritt och jag glömt trappa ner på kaffet innan och fick fruktansvärd huvudvärk.
Lilla Birka
Det går lätt att ta sig in till Leksand för en fika =0)
Lilla Birka
Annars har du ju Mistelgården i Skåne, som kör med "levande föda", eller Sätrabrunn i Västmanland. Lokabrunn finns ju också eller Lundsbrunn.
ingrids
Har varit på Loka och det kändes inte riktigt som den sorts hälsohem Christa efterfrågar. Det var gott om kött och vin till maten och vattenrutschkana ner i bassängen ...
Christa
CITAT (Lilla Birka @ 03-02-2010, 13:49) *
Annars har du ju Mistelgården i Skåne, som kör med "levande föda", eller Sätrabrunn i Västmanland. Lokabrunn finns ju också eller Lundsbrunn.


Har du eller någon du känner varit på Mistelgården? Är ju bra om man kan få tag i lite referenser.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon