Sidor: 1, 2, 3
Berith
Flippar och floppar, fullpoängare och bottennapp! Nu är det dags för Melodifestivalen 2010. Örnsköldsvik har hand om första deltävlingen och där medverkar ju ett blandat gäng.

Ola tror jag lätt går vidare, kanske också Jessica Andersson. Dom är ju kända i såna här musiksammanhang, något som ju tex Anders Ekborg inte är. Övriga har jag ingen uppfattning om än, dom är helt okända för mej. Jo förresten, Jenny Silver känner jag ju till men det är ändå ingen favorit precis.

Programledarna då...? Jaaa.... Vad ska man säga? Måns passar såklart in här, men den där Christine Meltzer orkar jag bara inte med. Och vad Lundgren ska tillföra svensk melodifestival förstår jag inte.

I väntan på första deltävlingen kan man testa sin gamla floppkunskap här - Minns du schlagerflopparna? - och själv fick jag 10 rätt av 15 möjliga. g.gif
sqrulan
Jag fick 9 rätt av 15 möjliga, det var roligt! tummenupp.gif
Piccante
fick bara 8 av 15p blink.gif
Aqvakul
Jag fick faktiskt mycket överaskande 11 rätt. Detta är verkligen inte min grej. Det måste fastnat något längst bak i reptilhjärnan.
Gossen Ruda
Jag har inte testat kunskaperna, vet redan från början att dom är dåliga. Beträffande programledarna är väl Dolph Lundgren med för att ingen av artisterna skall få bottenplatsen. devil.gif
Meriona
Jessica är från Trollhättan, så jag hoppas att det går bra för henne. wub.gif Meltszer orkar inte jag med heller, så jag kommer nog att micro-zappa de stunderna hon visar sig. Dolph... har ingen aning om vad han kan tillföra faktiskt, han har väl inte gjort nåt vettigt alls de senaste 10 åren, så han kanske är sugen på att bli poppis på hemmaplan och få en talkshow eller nåt? wacko.gif Mumse-Måns, han behöver bara finnas där och le, så är hela showen perfekt! w00t.gif
Berith
Nu har jag tjuvlyssnat lite på alla dagens låtar och blev positivt överraskad av några faktiskt... Pain of Salvation tex, som jag hade tänkt mej som nåt väldigt hårdrockigt men visade sej vara tvärtom. Och Anders Ekborg var inte alls så musikalaktig som jag hade trott. Tycker nog inte att nån stack ut mer än dom andra så det blir lite spännande att se vilka som går vidare.
Piccante
Så här långt in i program 1:
1. Ola- tråkig
2. Jenny Silver- bisarr dans med tråkig sång.
3. Linda Pritchard- fart o fläkt
4. Pain of Salvation- som en drogad Jesus på Idol-audition.
Motti
Vet inte om jag ska titta tycker det är jobbigt med alla omgångar.Det var bättre förut när de körde alla samma kväll så man kunde jämföra låtarna,nu går det veckor imellan innan man får höra alla låtarna,man tröttnar att sitta lördag efter lördag, man har ju ett liv utanför Melodifestivalen.
Piccante
5. Anders Ekborg- var inte det Jesus christ superstar på italienska???
6. Jessica A- låter som ett musikalnummer.
7. Frispråkar´n- wannabe hip hopare som var usel.
8. Salem Al-Fakir- nja inte riktigt min smak
Gossen Ruda
Tja, vad skall man säga. Jessica var nog bäst med Ola strax efter, på sladden Anders Ekborg och Salem.
Alexander-VG-zon3
sååå dålig omgång, skönt att det är slut. tyckte nr 3 var något sådär bra, men hon gick inte vidare utan alla andra som var jätte dåliga gick tydligen vidare.
Meriona
Jag tyckte att alla var dåliga faktiskt. Inte artisterna men låtarna. Nä, hoppas det blir bättre nästa gång.
Gossen Ruda
Ja, inte var det några höjdare precis.
Hej igen
Ödslar inte tid på att se den.

Sprinten såg vi istället ... jesses så spännande. tummenupp.gif
Snöflinga

Sångamässigt tycker jag att Dolph L. var bäst tummenupp.gif För övrigt kan man ju bara hoppas att det blir bättre nästa gång ... eller nästa rolleyes.gif
katah
Olas LÅT var väldigans bra !!!!!!
Lovar er att det kommer att gå bra för den.

Resten var bara ett enda blaaaah---


tvåan var ka-tast-rof

Trean-Linda en Rushlana-kopia,

därefter gav jag upp och började läsa min bok, men vaknade inte till någon av låtarna.
Den sista som också gick till Globen var helt ok, men inget mer.
Aqvakul
CITAT (Hej igen @ 06-02-2010, 22:03) *
Ödslar inte tid på att se den.

Sprinten såg vi istället ... jesses så spännande. tummenupp.gif


Samma här... tummenupp.gif
Hej igen
CITAT (Aqvakul @ 06-02-2010, 22:13) *
Samma här... tummenupp.gif

Emil Jönsson tummenupp.gif tummenupp.gif
Berith
Ja inte var det nåt att hurra för precis... Jag var nog lite för optimistisk efter att ha lyssnat en minut på varje innan.

Jenny Silver allra sist. yahoo.gif Jag sa innan hon sjöng: "gillar inte henne, hon ska alltid åla sej". Och vad gör hon hela låten igenom??
Anders Ekborg näst sist... bravo.gif Alldeles för mycket musikal. Jesus!
Frispråkarn.... va? blink.gif Vad skulle det där föreställa?
Linda Pritchard precis utanför dom som gick vidare. yes.gif

Sen var det då dom fyra som gick vidare... g.gif

Att Ola skulle gå direkt till Globen gissade jag ju. Vore ju konstigt annars med alla tonårstjejer som kunde rösta. Trodde nog att Jessica skulle hamna där också, istället för i Andra chansen. Hårdrocksgänget gissade jag till AC men absolut inte den där Salem till Globen! slap.gif

Men byt för sjutton ut programledarna! *suck* Gillade inte Christin Meltzer innan och ännu mindre nu. thumbdown.gif Utan att mobba nån för sitt utseende (hon kan ju inte rå för hur hon ser ut, stackarn) så påminner hon om en gnagare. Måns kan nog växa till sej, men Lundgren kan ta paus dom närmaste lördagarna.

Så tycker jag. rolleyes.gif

Klura
Jag kikade inte men nu blev jag ju nyfiken.
Gnagare som programledare... rotfl.gif
Aqvakul
CITAT (Klura @ 07-02-2010, 09:07) *
Jag kikade inte men nu blev jag ju nyfiken.
Gnagare som programledare... rotfl.gif



i så fall älskar jag gnagare... wub.gif
Berith
CITAT (Klura @ 07-02-2010, 09:07) *
Jag kikade inte men nu blev jag ju nyfiken.
Gnagare som programledare... rotfl.gif

Jamen det är säkert! Ibland när hon lutar sej fram mot den hon pratar med och drar fram gnagartänderna är jag rädd för att hon ska gå till anfall.
Gossen Ruda
Tyckte mest hon verkade lite tillgjord men det var kanske lite nervositet. Skall man klaga på något mer så borde dom spinkiga benen dolts av en längre klänning. Måns verkade mer säker och scenvan. Dolph var varken bra eller dålig. Nu tittade jag bara fram till alla låtar presenterats.
Aqvakul
Hur kan de anställa programledare med gnagartänder och spinkiga ben? crazy.gif *ironi*
Solstorm
Jag har inte tittat på melodifestivalen på mer än 25 år. Jag brukar kolla sista 10 minutrarna när stora finalen är för att se vem som vann. Den här gången tänkte jag dock zappa dit och kolla när programledarna höll låda enbart för Dolph Lundgrens skull. De första åren han var kändis så trodde jag att han enbart var ett utseende som kunde slåss, sedan hörde jag honom prata. Han har ju verkligen massor innanför pannbenet och är inte alls pretantiös på samma sätt som som andra svenska skådespelare är när de berättar om sina stordåd på scenen.

Det gick ju inte att kolla på programledarna, de kunde ju inte prata. De stog ju och skrek álaAgnetaSjödinvrålarfångarnapåfortet. Herregud, nog borde de kunna skaffa programledare som kan TALA! Jag kollade inte tillräckligt mycket för att få sett Dolph, bara för de andras två skrikande. Ni som såg, skrek Dolph lika bedrövligt?
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 07-02-2010, 13:28) *
Hur kan de anställa programledare med gnagartänder och spinkiga ben? crazy.gif *ironi*

Dom rådfrågade inte här först, då blev det som det blev. wacko.gif
herkules
CITAT (Aqvakul @ 07-02-2010, 13:28) *
Hur kan de anställa programledare med gnagartänder och spinkiga ben? crazy.gif *ironi*


spela roll, dolph var ju med, han borde vinna rubbet! wink.gif
Aqvakul
CITAT (herkules @ 07-02-2010, 16:00) *
spela roll, dolph var ju med, han borde vinna rubbet! wink.gif

om jag hade varit kvinna, så hade jag varit mer än nöjd med Dolph... naughty.gif
sommarhumla
Dolph... sick.gif inte riktigt min typ...brrrr
herkules
CITAT (Aqvakul @ 07-02-2010, 20:13) *
om jag hade varit kvinna, så hade jag varit mer än nöjd med Dolph... naughty.gif

hm jaaa, det gör ju inte precis ont att titta på honom .. blush.gif
Piccante
Har vi inte bättre startfält än så i de kommande uttagningarna så blr det svårt att hänga kvar i Eurovision. Norge skickar förresten Didrik som har en låt delvis skriven av Fredirk Kempe.
Biggan_
CITAT (Markus_H @ 07-02-2010, 23:23) *
Norge skickar förresten Didrik som har en låt delvis skriven av Fredirk Kempe.


Den gillade jag! tummenupp.gif
Berith
Nej Dolph är inte min grej heller, och att jag klagar på programledarna är för att jag tycker dom ska passa in där bland musik och artister. Den ende som har med musik att göra är ju Måns men han klarar inte det här ensam. Det är ju ändå Sveriges största musiktävling och många många tittar och tycker.
diva&hero
Jag fattar inte vad Dolph hade där att göra..? Såg lite i slutet bara, det räckte.. Vilket dåligt framträdande! Han måste ha mimat, eller vad det nu heter.. Och han är inte nån i min smak, tur att smaken är som baken.. Måns var helt ok tycker jag. Verkade rätt så avslappnad och så.
Christina är lite för mycket för sådana tillställningar. Annars tycker jag hon är rolig i Hey Baberiba mm.
Nä, tacka vet jag förr i tiden, när man slapp alla deltävlingar.. Då kunde det vara riktigt roligt att bänka sig framför tvn med en massa kompisar och ha lite kul.
Vad jag gnäller.. smile.gif
Berith
Dagens bidrag:
Hanna Lindblad - ny bekantskap - kanske Andra chansen?
Andreas Johnson - gammal bekantskap - långsam tråkig låt...
Highlights & MiSt - ny bekantskap - dansband!
Orsa Spelemän - inte Globen och inte Ac.
Eric Saade - ny bekantskap - tveksamt om den går vidare till nåt.
Pauline - ny bekantskap - låter inte ens som svensk melodifestivalmusik?
Dogge med gäng - ny och gammal - nej tack.
Anna Maria Espinosa - ny bekantskap - modigt? att sjunga på svenska men den går nog inte vidare ändå.

= jag gillade ingen av dom, tyvärr.

När kommer dom bra låtarna?? Dom som har en chans i stora finalen?? dunno.gif
Farbror Blå
Meltzer har aldrig varit kul, ( för övrigt inte heller hennes man och deras fjantiga s k humorkollega.)

Ola är hemsk, sjöng falskt under hela Körslaget, men är den som ska vinna allt, eftersom skivbranschen styr det här ändå.

Finns ingen demokrati i detta:

1. om publiken ska bestämma, varför finns det en köpt jury? skivbranschen lägger sej i

2. om publiken ska bestämma, varför kvoterar man rösterna i olika fasta poängblock?
Rättvist vore att om 66% röstade på Salem, ska han vinna med den procenten. punkt

3. bubblare, varför behövs dom? Andra låtskrivare måste genomgå en prövning med sin musik, de kan skriva vad skit som helst på beställning skivbranschen lägger sej i

4. Om detta verkligen vore för alla, hur kommer det sej att en handfull låtskrivare har alla bidragen?
För nåt år sedan var det 1800 bidrag från början. Inte ett enda okänt namn fick en låt med.. verkar rimligt?skivbranschen lägger sej i?

Mitt förslag till nästa år:

Bert Karlson låter sina artister tävla med låtar av G:son ( han har alltid flera låtar med av nååån anledning)

Bert röstar sen på den han tycker är bäst ( läs: visar mest bröst )

Klart
sqrulan
Meltzer är okej för mej, hon är glad o lite knäpp som jag=0) Vad jag inte gillade var Dolph???? Så fjantigt och "över amerikanskt"", jag fattar inget och blev så överraskad, chockad att dett skulle vara något som vi svenskar gillar? g.gif
Röstningen gillar jag inte, det är väl ett sätta att tjäna pengar på antar jag så jag gissar att flera ids inte rösta för det är ingen ide! Om jag röstar en gång så måste jag rösta en gångt till!!!!!!!! Så därför röstar jag inte alls=0) I det långa loppet så förlorar dom röster + pengar he,he......tji och den som redan har vill ha mer funkar inte i Sverige!
Övrigt så gillade jag han som såg ut som Jesus han hadde en bra låt och en underbar röst, jag jobbade och hann inte med att se allt=0)
Kan vi äntligen enas om en BRA låt, vill vi vinna? Antagligen så blir det nåt sjukt en gång till, jag vill veta var "ribban ligger" ska det vara mjukt o fint eller fullt ös????
Gossen Ruda
Jösses va dåligt, stolpskotten stod som spön i backen. Andreas Johnsson höjde sig en bit ovanför de andra men det säger egentligen inget.
herkules
glada hudik var bäst! (sen kom pauline)
zissi
Pauline var bäst i kväll....
Christina i Taxinge~
Eric var bäst!!!!!!!!!
Läckert dansnummer också - med en "tjatig" refräng som fastnar direkt!
Solstorm
CITAT (sqrulan @ 13-02-2010, 15:24) *
Vad jag inte gillade var Dolph???? Så fjantigt och "över amerikanskt"", jag fattar inget och blev så överraskad, chockad att dett skulle vara något som vi svenskar gillar? g.gif


Jag uppfattade det som han drev med sig själv och ironiserade över de roller han brukar göra. Jag tyckte det var roligt. Valet av fortskaffningsmedel tex, det var ju inte riktigt vad man skulle förvänta sig giggle.gif
Berith
CITAT (Berith @ 13-02-2010, 11:09) *
Dagens bidrag:
Hanna Lindblad - ny bekantskap - kanske Andra chansen?
Andreas Johnson - gammal bekantskap - långsam tråkig låt...
Highlights & MiSt - ny bekantskap - dansband!
Orsa Spelemän - inte Globen och inte Ac.
Eric Saade - ny bekantskap - tveksamt om den går vidare till nåt.
Pauline - ny bekantskap - låter inte ens som svensk melodifestivalmusik?
Dogge med gäng - ny och gammal - nej tack.
Anna Maria Espinosa - ny bekantskap - modigt? att sjunga på svenska men den går nog inte vidare ändå.

= jag gillade ingen av dom, tyvärr.

När kommer dom bra låtarna?? Dom som har en chans i stora finalen?? dunno.gif

Så här tyckte jag när jag bara hört nån minut av dom.

Tycker fortfarande att Andreas Johnson hade en långsam tråkig låt men han gick väl direkt till Globen "av gammal vana" kanske. Eric Saade var jag tveksam till, men det var nog många småflickor som röstade på honom.

Andra chansen: Orsa Spelemän växte när man hörde hela låten, och i jämförelse med dom andra. Pauline var ingen "svensk" låt men skulle absolut till Ac när man hörde vilka som inte platsade där.
Meriona
Jag tyckte att alla åtta bidragen var om möjligt ännu sämre än de åtta bidragen förra lördagen. På lördag blir det något helt annat att titta på, en film eller vad som helst. d010.gif
sqrulan
Nä fy vad uselt! Min sk. (jesus) är fortfarande en favorit men antagligen ingen vinnare i dom stora sammanhangen.
Tyvärr så sov jag genom halva programmet! giggle.gif
Gossen Ruda
Dåligt med kommentarer här, såg ni på OS istället? biggrin.gif Vinnarna var väl ingen överraskning. För att få till en riktig hit krävs en bra artist, ett bra framförande och en bra låt. Ingen fullträff där i lördagens tävling. Pauline gillade tydligen några här och hon fick tydligen en andra chans. Ok, hoppas bara hon lämnar Baby Doll nattlinnet hemma då. Kalle Moreaus borde nog hålla sig till fiolen, sången var inget att hänga upp i mikrofonstativet.

Funderar på att skippa de första 10 minutrarna nästa gång, pinsamt är bara förnamnet på förspelet.
renate
CITAT (Gossen Ruda @ 14-02-2010, 20:01) *
Dåligt med kommentarer här, såg ni på OS istället? biggrin.gif Vinnarna var väl ingen överraskning. För att få till en riktig hit krävs en bra artist, ett bra framförande och en bra låt. Ingen fullträff där i lördagens tävling. Pauline gillade tydligen några här och hon fick tydligen en andra chans. Ok, hoppas bara hon lämnar Baby Doll nattlinnet hemma då. Kalle Moreaus borde nog hålla sig till fiolen, sången var inget att hänga upp i mikrofonstativet.

Funderar på att skippa de första 10 minutrarna nästa gång, pinsamt är bara förnamnet på förspelet.

Håller med dig,det var verkligen inget att hänger i granen,dansband,Hipp hopp,Orsa spelman nej tack.När kommer melodifestivalen.Fast Andra generationen(utan Dogge) gillar jag,men de passa inte på melodifestivalen
Salem och Ola var bra förra veckan
Överbölingen
Gillar uttrycket "bäst". För det säger inget om låten var bra. Jag har mest ägnat mig åt datorspel och surfande på olika trädgårdsforum under sagda jippo. Jag har TVn bakom ryggen under renoveringen i Böle, så om det låter något sånär bra så vrider jag bara på huvudet och kollar. I varje fall om det finns lite allmänt hyfsat stuk på soundet. Än är jag inte impad av vare sig artister eller låtar.
Gossen Ruda
Med tanke på hur usla dom flesta var som har visats hittills så slår det mig att dom får in många förhoppningsfulla bidrag, hur var dom sämsta där? Stackars urvalsjury.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon