Full version: Färgat text
renate
Ni som är så duktig här,jag måste fråga en sak.Hur gör man för att man får färgat text och olika storlekar på texten.Har försökt många gånger men lyckades bara en gång.Likaså tecken där nere(hjärta osv.) rolleyes.gif
Jag känner mig bara lite dumm,man kan inte veta allt.Det ser bra ut med färgat text när man gratta någon här. Tack på förhand.///Renate
Susanne i Linköping
Du väljer önskad färg innan du skriver den text som ska vara färgad, sen klickar du på Stäng taggen när du vill ha normal text igen. När du är klar kan du för säkerhets skull klicka på Stäng alla taggar så är du säker på att ingenting är bortglömt. Till sist klickar du på Förhandsgranska så ser du hur det blev! wub.gif
Gunvor Nilsson
Hej Renate! Det är inte så lätt att klura ut alla finesser men så här gör du:

När du skall göra ett inlägg så har du två rader med "knappar" ovanför rutan du skriver i.
Klicka med musen på FÄRG (lilla pilen som pekar neråt) så rullas en gardin med alla färger upp - klicka på den färg som du vill ha.
Skriv sen texten du vill ha i den färgen.
Klicka på det röda krysset (före "Stäng taggen"
Då har du fått din text i färg (Kolla genom att klicka på taggen längst ner "Förhandsgranska" så får du upp rutan hur det ser ut!
Hoppas du förstår vad jag skrivit - lycka till
/Gunvor

Hoppsan! Susanne hann före! tongue.gif
renate
Nu gick det,tack för hjälpenRenate
Susanne i Linköping
CITAT (Gunvor Nilsson @ 14-12-2003, 19:09)
Hoppsan! Susanne hann före!  :P
Ja, men du var grundligare! wub.gif
Posse
CITAT (renate @ 14-12-2003, 19:01)
Har försökt många gånger men lyckades bara en gång.Likaså tecken där nere(hjärta osv.) rolleyes.gif

Vill man använda någon av de där som kallas "Användbara ikoner" (t.ex. ) så klickar man i den lilla ringen framför respektive så kommer den sedan med i "huvudet" på ens inlägg. smile.gif
yla

testar genast hur du gjorde för o få hjärtat me i inlägget
smart Posse laugh.gif rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 15-12-2003, 10:21)

testar genast hur du gjorde för o få hjärtat me i inlägget
smart Posse laugh.gif  rolleyes.gif

biggrin.gif Var bara tvungen att testa , jag oxå. laugh.gif
renate
Jag med
Oj det funkade men det blir bara ett tecken ohmy.gif
Posse
CITAT (renate @ 15-12-2003, 14:28)
Jag med
Oj det funkade men det blir bara ett tecken ohmy.gif

Att använda "Användbara ikoner" som de är tänkta att göras, ser jag att du kan.

Men man kan också med lite "fusk" sätta in dem inuti inläggen.
De är ju bara vanliga bilder så det gäller bara att ta reda på deras URL och infoga den med hjälp av knappen "BILD" här ovan.

URL'n brukar man hitta genom att högerklicka på den bild man vill infoga (egentligen länka in) och välja Egenskaper eller Properties.

Lycka till
Susanne i Linköping
CITAT (Posse @ 15-12-2003, 15:06)
URL'n brukar man hitta genom att högerklicka på den bild man vill infoga (egentligen länka in) och välja Egenskaper eller Properties.

Och vi som sitter på Mac klickar och håller kvar tills menyn kommer upp... alternativt håller ner ctrl-tangenten när vi klickar. smile.gif Och så väljer vi "Copy image location", åtminstone gör jag det som kör Netscape.
renate
det skall jag genast försöker.
jajamen det funkar,tack ska ni har,vad vore jag utan så många vänliga människor här på forumet rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon