|
Jag har två katter, som i alla fall under vinterhalvåret mestadels är innekatter. Detta betyder, att det går åt en hel del kattströ. Den 11 nov beställde jag från Djurhuset, Storfors, med omedelbar leverans, varor för 1168 kr. Idag, den 15 dec, har jag fortfarande inte fått mina varor. Jag mailade till firman för ett tag sedan och fick svar, men det stämde inte alls. Jag tror, att jag har blivit lurad på pengarna. Jag tänker polisanmäla den här firman. Någon som har samma erferenhter?
Usch, så tråkigt! Jag har ingen erfarenhet av dem, men det finns nog en & annan som försöker göra sig en hacka via Internet Men när jag nu tittade på deras hemsida, så ser jag att de har sina namn utsatta liksom telefonnummer, faxnummer, adress, email. Varför inte ringa dem - det "tar" säkert bättre om du ringer och säger hur du uppfattar dem och att polisanmälan är nästa steg. Lurendrejare brukar väl oftast gömma sig bakom konstiga signaturer & adresser.....? Ja, jag vet inte, men tycker nog att du borde ringa och kräva en förklaring "pronto"!
Jag vill tillägga, att jag betalade in pengarna OMEDELBART till Djurhusets bankgiro.
Åsa, mälardalen zon 2
15-12-2003, 22:23
Man bör inte betala förren man har fått varorna tror t.o.m att det finns någon konsumentlag om att firman inte kan kräva att få pengarna innan varorna är levererade. Jag tror dock det finns undantag när det gäller lite dyrare specialbeställda varor, själv fick jag betala i förskott när jag beställde en skinnsoffa från IKEA. Jag gillar egentligen inte att betala i förskott för varor jag inte fått men IKEA är en stor och känd firma så jag litade på att de skulle leverera, men en liten mera okänd firma skulle jag aldrig ge pengar i förskott.
Eva i Skåne
15-12-2003, 22:58
Usch Selma, det låter skumt. Jag hoppas du inte blivit lurad, men det finns ingen hejd på vad lurendrejarna kan hitta på Jag hoppas du får dina varor nu innan jul och att det hela rört sig om ett missförstånd. Annars ska du definitivt polisanmäla. Polisens bedrägerirotlar är överfulla med anmälningar mot olika "påhittiga" bedragare.
Hmm...det ser ju ut som en seriös firma, tycker jag efter att ha sett deras hemsida www.djurhuset.nu, med butiker på flera ställen i landet. Hoppas ändå att det blivit något knut på tråden någonstans bara och att det går att lösa. Kanske ringa till dem istället? Lycka till!
CITAT Jag mailade till firman för ett tag sedan och fick svar, men det stämde inte alls. Vad var det som inte stämde? Betalar man in i förskott, så måste man se till att all information finns med. Namn adress telefon ordernr / fakturanr. Inbetalningar via internet brukar tyvärr många ggr vara okompletta om det inte finns nåt OCR nummer att ange. Namn och vad inbetalningen avser brukar tyvärr fattas och då är det inte lätt för leverantören att veta vad det är för nåt. Men det bästa tipset har du redan fått. RING!
Efter hot om polisanmälan har nu Djurhuset hört av sig och kommer att återbetala pengarna. Hoppas verkligen att det stämmer.
Eva i Skåne
16-12-2003, 11:04
Hmm, då var det något lurt ändå eftersom de inte har några varor att skicka dig utan pengarna tillbaka. Hoppas de kommer.
CITAT (Selma @ 16-12-2003, 09:58) Efter hot om polisanmälan har nu Djurhuset hört av sig och kommer att återbetala pengarna. Hoppas verkligen att det stämmer. Men............fick du ingen förklaring varför ingen leverans blivit gjord?? Vore de lurendrejare skulle de nog inte höra av sig och betala tillbaka pengarna? Vilket jag verkligen hoppas att de gör! Jag tycker det verkar som om det skulle vara nåt bakvänt missförstånd mellan er ?
Åsa K, zon 1
17-12-2003, 09:13
Hum.... Jag är kattägare (6 st perser) och har köpt sand från Djurhuset. För några år sedan beställde jag från Djurhuset, p.g.a. att de hade ett lägre pris på kattsand än vad Zoo affärerna hade. På den tiden kom Djurhusets leveranser från ett annat lager och skickades med lastbil. Min första beställning hade blivit stående på ett lastbils-lager och kattsand måste stå tort annars får man en säck betong När min beställning "hittades" skickades en ny leverans och jag blev också kompenserad i form av en extra säck med sand samt div. champo produkter. Jag vill inte här skriva vilket lastbilsåkeri som var inblandat och jag tycker också att det är fel att "hänga ut" Djurhuset, vet de om att de figurerar på Odla nu? Numera köper jag både sand och kattmat hos min "lokala" leverantör Håller med om att det verkar vara något "bakvänt missförstånd".
Har nu fått reda på, genom min dotter bl a , att Djurhuset har fått massor med klagomål under flera år, t ex på Spinns forum. Dessutom figurerar de på Cint för sina långa leveranstider - 2 månader! - och dåliga kundtjänst. Det verkar vara omöjligt att komma i kontakt med dem på telefon. Om de känner till att de figurerar på detta forum vet jag inte, men en firma som missköter sig så att det drabbar kunderna får nog finna sig i att sådant sprids.
lilla mamma
17-12-2003, 19:42
Ni kanske ska tänka en och två gånger på att inte anklaga någon, inte ens på nätet. Jag har full förståelse att du är missnöjd. Men även stora företag kan bete sig som bufflar, inget nämnt inget glömt. Tänk på netiketten, häng inte ut någon. Enligt svensk lag är ingen skyldig förrän den är dömd. Jag menar återigen inte att säga något sårande, men tänk på hur du skulle känna dig om någon hängde ut dig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
|
|
|