Christina i Taxinge~
Jag tror inte hon blivit ombedd att ta en time-out från TV4 pga åldern.
Hennes ålder är väl inte särskilt märkvärdig - alla blir vi väl 64 om vi får leva och ha hälsan! yes.gif

Däremot tycker jag att hon är jobbig att både se och höra. Hon pratar så forcerat när hon ska intervjua nån och läser hela tiden i sina papper istället för att lyssna ordentligt.

Jag tycker inte att man ska skapa åldersångest där den inte finns!

EH har en massa erfarenheter som journalist och skulle kunna vara en riktig klippa i vilket program som helst om hon bara lugnade ner sin framtoning!
I mitt tycke.

Aqvakul
Att kicka Bettan säger mer om TV4 än om Bettan. Om man väljer Gynning före Höglund så är man illa ute...
Christina i Taxinge~
CITAT (Aqvakul @ 12-02-2010, 18:37) *
Att kicka Bettan säger mer om TV4 än om Bettan. Om man väljer Gynning före Höglund så är man illa ute...


Ja, men....hon har ju inte fått sparken?! Hon valde ju själv att lämna "Förkväll" när hon ombads att ta en "time-out". Och som sagt, jag tror INTE hon ombads tajmouta pga åldern!
Tror du?
sommarhumla
Det börjar gå lite för långt med den här åldersfixeringen, får det inte finnas några över 50+ i TV-rutan längre? Då tycker jag nog att det har gått snett någonstans.

Men jag såg i tidningarna att Elisabeth har stöd av flera av sina kollegor.

Har ingen erfarenhet av Elisabeth då jag aldrig sett henne "in action".
Överbölingen
Men hallå där. TV4 vill ju ha tonårsprogram. Var glad, nu kan man ju titta på något annat istället som är mer trevligt. Programmet hade vunnit på att skicka den där tjejen som klär sig som om hon kommit in direkt från streetan. Synd på en bra programidé.
Red Top
Det är mycket märkligt med åldersfixeringen på TV, framförallt med tanke på att dagens unga, åtminstone de jag umgås med, sällan tittar på TV. confused.gif


Vad gäller Elisabeth har jag alltid haft lite svårt för henne. Inte pga hennes ålder och framförallt inte pga hennes fantastiska hår. Jag tycker bara att hon har en jobbig röst. Det gäller många offentliga personer, särskilt kvinnor.

En 'upphetsad' Maud Olofsson, är t ex något jag bara inte orkar lyssna på. smile.gif
ninnisky
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 12-02-2010, 18:32) *
Jag tror inte hon blivit ombedd att ta en time-out från TV4 pga åldern.
Hennes ålder är väl inte särskilt märkvärdig - alla blir vi väl 64 om vi får leva och ha hälsan! yes.gif

Däremot tycker jag att hon är jobbig att både se och höra. Hon pratar så forcerat när hon ska intervjua nån och läser hela tiden i sina papper istället för att lyssna ordentligt.

Jag tycker inte att man ska skapa åldersångest där den inte finns!

EH har en massa erfarenheter som journalist och skulle kunna vara en riktig klippa i vilket program som helst om hon bara lugnade ner sin framtoning!
I mitt tycke.


Mitt tycke är detsamma..

Träffade EH i ett affärssammanhang för flera år sedan. Lyssna kan hon verkligen inte det kan jag bekräfta.
Christina i Taxinge~
CITAT (Red Top @ 12-02-2010, 19:08) *
Vad gäller Elisabeth har jag alltid haft lite svårt för henne. Inte pga hennes ålder och framförallt inte pga hennes fantastiska hår. Jag tycker bara att hon har en jobbig röst. Det gäller många offentliga personer, särskilt kvinnor.


Det var just det jag också menade!
Varför tror alla att hon valt att lämna "Förkväll" pga åldern?!
Jag tror att det beror på att hon helt enkelt är en "jobbig typ", lite drastiskt uttryckt....

Men visst finns det nog ett ålderstänkande i media (inte bara TV4!) som är hyfsat irriterande, men det är inte det som är grejen med Elisabeth. Hennes ålder är knappast ett problem, mera hennes sätt.

Aqvakul
I så fall så tycker jag att t.ex. Carolina Gynning är minst lika jobbig och dessutom helt utan några journalistiska baskunskaper.
Red Top
CITAT (Aqvakul @ 12-02-2010, 19:19) *
I så fall så tycker jag att t.ex. Carolina Gynning är minst lika jobbig och dessutom helt utan några journalistiska baskunskaper.


Håller fullständigt med, men jag tittar inte på Förkväll och frågan gällde Elisabeth. Jag jämförde bara med en annan person som ofta förekommer i radio och TV. Det gör inte Gynning, tack och lov. kompiskram.gif
lorentz
Har ni hört vad man kallar Maud?
Hej igen
Tycker att EH är otroligt duktig journalist ... har aldrig sett programmet på fyran
och kan därför inte ha någon åsikt ang hennes prestation just där.

Säger som Aq ...har man haft Gynning så kan väl knappast EH överträffa henne i
"irriterande".

Christina i Taxinge~
CITAT (Aqvakul @ 12-02-2010, 19:19) *
I så fall så tycker jag att t.ex. Carolina Gynning är minst lika jobbig och dessutom helt utan några journalistiska baskunskaper.


Nu råkar jag gilla Carolina Gynning naughty.gif whistling.gif , men jag håller med om att det finns ett antal "jobbiga typer" på TV - t ex Felix Herngren - oavsett ålder!

gnon49
TV4 är ju en reklamfinansierad kanal. Då är det tittarsiffror som gäller. Inget annat. Därför är programmen Tv4 sänder inget under av kvalite. Det är dom inte intresserade av. Och jag är inte särskilt intresserad av Tv4, så det är jämt skägg. rolleyes.gif
Alba
Jag har haft väldigt svårt för Elisabeths Höglund men har på senare år upptäckt vilken fanatstisk och smart person hon är.
Det går ju mer och mer åt det håller att TV plockar in programledare från gatan helt utan kvalifikationer annat än att de kan prata.
Ja det finns ju undantag.
Jag säger som någon sa tidigare man får ju möjligheten att göra något annat än se på TV.
Jag orkar inte med en del personer tex Carolina Gynning, Felix Herngren - ja det finns säkert fler som jag inte kommer på just nu.
Många av den "nya" fnittrande, okencentrerade och pratglada programledarna har gjort att jag ofta väljer bort TV.
Nu tror ni ju att jag är minst 100 år - men men då får ni väl tro det. flirting.gif
Motti
Hon kanske skulle tänka på att tona ner sig lite hon är ju inte 35 längre,det här enorma håret tex som ser ut som en Lejonman,men i Förkväll tycker jag hon står sig bra och är fräsch och ärtig för sin ålder snyggt kläd,men visst är hon rynkig men det har man rätt att vara i den åldern,någon har sakt att rynkor tyder på visdom och livserfarenhet rolleyes.gif Alla kan väl inte se ut som de var 30 år och vi ska absolut inte acceptera att man inte får åldras med värdighet,alla bli vi äldre för eller senare men vi blir ju inte automatiskt dumma i huvudet för det mad.gif
Anma
CITAT (Motti @ 12-02-2010, 22:12) *
Hon kanske skulle tänka på att tona ner sig lite hon är ju inte 35 längre,det här enorma håret tex som ser ut som en Lejonman,men i Förkväll tycker jag hon står sig bra och är fräsch och ärtig för sin ålder snyggt kläd,men visst är hon rynkig men det har man rätt att vara i den åldern,någon har sakt att rynkor tyder på visdom och livserfarenhet rolleyes.gif Alla kan väl inte se ut som de var 30 år och vi ska absolut inte acceptera att man inte får åldras med värdighet,alla bli vi äldre för eller senare men vi blir ju inte automatiskt dumma i huvudet för det mad.gif

Jag tycker verkligen inte att hon behöver tona ner sig med sitt hår, däremot kan hon ju försöka tona ner sig som intervjuare. Det är inte hon som är den intressanta i de sammanhangen.
Anki på Öland
CITAT (Anma @ 13-02-2010, 09:59) *
Jag tycker verkligen inte att hon behöver tona ner sig med sitt hår, däremot kan hon ju försöka tona ner sig som intervjuare. Det är inte hon som är den intressanta i de sammanhangen.

Håller med dig här - hennes utseende tycker jag är helt ointressant i sammanhanget, däremot finns mycket övrigt att önska i hennes intervjuteknik!
ANki
sqrulan
Jag är väl inget Elisabeth fans precis, jag tycker att hon är tråkig och att hon inte passade in i just detta program. Ibland kanske man måste inse fakta och gå vidare. Hon kanske passar bättre i något annat program för jag kom på mej med att gå ifrån och göra nåt annat då hon var fram i rutan. dunno.gif
*Stintan*
Jag tycker ju att Elisabeth Höglund är en frisk fläkt i TV, hon bjuder på sig själv och är den hon är och jaaa det har man rätt att vara även när man är 65. Hon sticker ut lite men det är ju en del av henne.

Vad är det som skulle göra de andra två "programledarna" i Förkväll så mycket bättre än EH. En avdankad miss universum och ett "avhoppat"? lets dans-proffs som båda helt saknar journalistiskt kunnade och inte ens kan stava till ordet intervjuteknik. TV-4 är uppenbarligen en kanal för det "vackra folket". Jag är glad att jag har en OFF-knapp på min TV.
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 13-02-2010, 10:41) *
Jag tycker ju att Elisabeth Höglund är en frisk fläkt i TV, hon bjuder på sig själv och är den hon är och jaaa det har man rätt att vara även när man är 65. Hon sticker ut lite men det är ju en del av henne.

Vad är det som skulle göra de andra två "programledarna" i Förkväll så mycket bättre än EH. En avdankad miss universum och ett "avhoppat"? lets dans-proffs som båda helt saknar journalistiskt kunnade och inte ens kan stava till ordet intervjuteknik. TV-4 är uppenbarligen en kanal för det "vackra folket". Jag är glad att jag har en OFF-knapp på min TV.


Huvudet på spiken, Stintan! tummenupp.gif
Gillan
CITAT (*Stintan* @ 13-02-2010, 10:41) *
Jag tycker ju att Elisabeth Höglund är en frisk fläkt i TV, hon bjuder på sig själv och är den hon är och jaaa det har man rätt att vara även när man är 65. Hon sticker ut lite men det är ju en del av henne.

Vad är det som skulle göra de andra två "programledarna" i Förkväll så mycket bättre än EH. En avdankad miss universum och ett "avhoppat"? lets dans-proffs som båda helt saknar journalistiskt kunnade och inte ens kan stava till ordet intervjuteknik. TV-4 är uppenbarligen en kanal för det "vackra folket". Jag är glad att jag har en OFF-knapp på min TV.



Önskar jag hade sagt detsamma före dig tummenupp.gif laugh.gif
Alba
CITAT (sqrulan @ 13-02-2010, 10:19) *
Jag är väl inget Elisabeth fans precis, jag tycker att hon är tråkig och att hon inte passade in i just detta program. Ibland kanske man måste inse fakta och gå vidare. Hon kanske passar bättre i något annat program för jag kom på mej med att gå ifrån och göra nåt annat då hon var fram i rutan. dunno.gif


För mig var det precis tvärtom - jag såg programmet för att hon var med.
Det är ju så att vi retar upp oss över olika saker och personer på TV.
Det finns andra personer som gör at jag väljer bort program. Ibland kan det vara bara någon liten grej som gör att man stör sig på en person i TV.

CITAT (*Stintan* @ 13-02-2010, 10:41) *
Jag tycker ju att Elisabeth Höglund är en frisk fläkt i TV, hon bjuder på sig själv och är den hon är och jaaa det har man rätt att vara även när man är 65. Hon sticker ut lite men det är ju en del av henne.

Vad är det som skulle göra de andra två "programledarna" i Förkväll så mycket bättre än EH. En avdankad miss universum och ett "avhoppat"? lets dans-proffs som båda helt saknar journalistiskt kunnade och inte ens kan stava till ordet intervjuteknik. TV-4 är uppenbarligen en kanal för det "vackra folket". Jag är glad att jag har en OFF-knapp på min TV.


tummenupp.gif
netaave
Tror hon är överkvalificerad i sammanhanget, hon har ju ett kunnande och en erfarenhet långt över de andras kompetens.
Tycker om henne för hon är alltid ordentligt påläst för det jobb hon gör, hon gör sig inte till och står för den hon är.
Klart överkvalificerad för TV4 tyvärr, kanalen borde tänka om och satsa på kompetens i stället för den utseende och åldersfixering som verkar råda där.

När hon får fler kommentarer om utseende och hår än sin kompetens förstår jag att hon ledsnar.
Solstorm
Jag tycker att hon är mycket bra på att göra reportage om olika saker. Hon var väldigt bra när hon rapporterade om bostadsmarknaden för nyterna för länge sedan. Tyvärr så tycker jag att hon är riktigt dålig som intervjuare och dålig på small talk. Det lilla jag har sett av förkväll tycker jag är riktigt dåligt. Fjantiga programledare allihop.
Christina i Taxinge~
CITAT (Solstorm @ 13-02-2010, 14:09) *
Jag tycker att hon är mycket bra på att göra reportage om olika saker. Hon var väldigt bra när hon rapporterade om bostadsmarknaden för nyterna för länge sedan. Tyvärr så tycker jag att hon är riktigt dålig som intervjuare och dålig på small talk. Det lilla jag har sett av förkväll tycker jag är riktigt dåligt. Fjantiga programledare allihop.


Instämmer till 100%!

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon