Full version: före eller efter ?
Motti
Min man har en märklig känsla för högtidsdagar typ födelsedagar och annat,han kan aldrig pricka in "rätt"dagNär jag fyllde år 2 januari fick jag födelsedags pressent två veckor efter likaså bröllopsdagar då blir det aldrig samma dag ,en två tre dagar före eller efter,i dag fick jag en jättefin Orkide ett praktexemplar på "alla hjärtans dag" som är på söndag confused.gif Varför har en del män så svårt för "rätt dag" ?Missförstå mig inte visst blir man glad att bli ihågkommen men varför i all sin da kan det aldrig bli "rätt"dag.Kan inte tänka mig att bara min man är sån här ?ständigt förvirrad när det gäller "viktiga"dagar.
Meriona
Jag har ingen vetenskaplig förklaring, men var glad för att han uppmärksammar nånting, oavsett om det blir lite skevt! wub.gif
Motti
Klart man blir glad !men när man fyller så är det ju just den dagen och ingen annan !annars kan man ju byta födelsedag som tex i juli det skulle passa bra att fylla år då i sol och värme !men jag fyller 2/1 januari och inte den 23 januari,han borde ha koll efter 35 års äktenskap han har ju god tid på sig confused.gif Svårt att komma med dåliga ursäkter efter att ha varit gift i så många år !han kan ju inte påstå att han glömt.
Christina i Taxinge~
CITAT (Motti @ 12-02-2010, 22:05) *
...men jag fyller 2/1 januari och inte den 23 januari,han borde ha koll efter 35 års äktenskap han har ju god tid på sig confused.gif


Men vad säger han då?.....som förklaring menar jag.
Min make kommer inte ihåg min födelsedag heller - och jag fyller 1/1! Borde vara ännu enklare att minnas....
Iofs kom han ihåg den när vi var yngre, numera säger han mest: "men inte är det väl nåt att fira, att man blir äldre???"
Och vi firade 42-årig bröllopsdag i onsdags - det har han inte kommit på än! *suck*
biggrin.gif
Motti
Här heter det att han inte haft tid osv en massa ursäkter rtfm.gif man kan väl tycka det är lite respektlöst efter så många år !inte för att det mäste vara en massa dyra grejer det handlar om att bli ihågkomen på RÄTT dag.Ett litet gulligt telefon samtal där de säger grattis hjärtat är alldeles nog bara de kommer I HÅG !Ibland känns det inte som om man var viktig att komma ihåg -cry-.gif
Aqvakul
Jag har stenkoll på födelsedagar, namnsdagar och inte minst bröllopsdagen...

Motti
Jasså det finns män med bra minne då giggle.gif gulle dej Aqvakul blomma.gif
Christina i Taxinge~
CITAT (Aqvakul @ 12-02-2010, 22:33) *
Jag har stenkoll på födelsedagar, namnsdagar och inte minst bröllopsdagen...


Det kanske är din kvinnliga sida som kommer fram där.....? naughty.gif

Aqvakul
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 12-02-2010, 22:41) *
Det kanske är din kvinnliga sida som kommer fram där.....? naughty.gif

kanske det... flirting.gif
Motti
Födelsedag !den dagen man kom till världen och alla gladdes,den dagen är enligt mitt sätt att se det väldigt viktig och speciell den kan man inte skjuta på som man behagar för då betyder den ju inget, mer än för mig själv om alla glömmer bort den !Man kan säga så här !gud nåde mig om jag glömmer bort min familjs födelsedagar mina barns och barnbarns och gubbens?varför är det okej att glömma min kan man undra.Det konstiga är att mina vänninor och andra nära vänner kommer i håg den confused.gif Fick födelsedags pressenter av dottern med fam och sonen i söndags ? whistling.gif över en månad efter jag fyllt !ja ja Bättre sent än aldrig flirting.gif
Anma
Jag har noll koll på alla dagar, dessutom gillar jag mörka golv. Måste vara min manliga sida som trycker på där.
Motti
Ja absolut !jag gillar också mörka golv rolleyes.gif
Christina i Taxinge~
CITAT (Motti @ 12-02-2010, 22:50) *
gud nåde mig om jag glömmer bort min familjs födelsedagar mina barns och barnbarns och gubbens?varför är det okej att glömma min kan man undra.


Det är inte ok!!! nono.gif
Du blir ju ignorerad av din egen familj! De som står dig närmast och som du ger din kärlek!!
Nej, det är absolut inte ok!
Du måste göra nåt. Låt 2010 bli året när du satte ner foten! rtfm.gif
I år ska du "glömma bort" alla födelsedagar i din familj!!!!!
När de frågar varför, så vet du vad du ska svara.
Tala också om för dem att du faktiskt, på allvar, blir lite ledsen av att vara den som aldrig blir ihågkommen av familjen på födelsedagen. Det kommer att bli ändring!

Motti
Jag gav dom faktiskt en liten vink i höstas!sa till dottern att nu kan vi nog inte ta imot fler kort på barnbarna för vi har inte plats för dom alla!vi har fått kort kort och allmenackor varje jul Ja så i år fick vi eller jag glas i julklapp och glas två veckor efter jag fyllt.Ja vad ska man säga !i min familj där jag växte upp så var födelsedagar väldigt viktigt för oss,vi gick upp tidigt på morgonen och pysslade gjorde födelsedagsbricka med färska blommor speciell födelsedagskopp och sen gick vi och sjöng för den som fyllde:)Man har väl helt enkelt varit för mesig man borde väl stå upp och säga att man tycker det är skit när de inta kan komma ihåg sin mors födelsedag !mina vänner och vänninor kommer ju i håg den !Pressenter är inte så viktigt !bara att bli ihågkommen gör en glad rolleyes.gif
Motti
Ett PS !jag vet att mina barn älskar mig osv,men de är jäkligt dåliga på det här med högtidsdagar,men jag älskar dom alla precis som, dom är wub.gif Ville inte låta som en gnällspik whistling.gif
Christina i Taxinge~
Seså, sluta nu genast att vara en mes!

Tala om vad som gäller framöver!
Låt 2011 bli året då de vet vad som gäller angående födelsedagar och "packar sig därefter" (som Gustav Vasa sa!)
Tala också om att det behövs inga presenter!!!!!!! Det viktigaste är att bli ihågkommen!
Motti
Jo nog har du rätt !tror barn i dag är ganska självupptagna och har mest utrymme för sig själva ,fast jag tror inte det vet det.
Myosotis
CITAT (Motti @ 13-02-2010, 00:59) *
...i min familj där jag växte upp så var födelsedagar väldigt viktigt för oss,vi gick upp tidigt på morgonen och pysslade gjorde födelsedagsbricka med färska blommor speciell födelsedagskopp och sen gick vi och sjöng för den som fyllde...

Vad fint! crying.gif Jag blir ledsen när jag läser hur de ignorerar dig när de borde ge dig blommor blomma.gif Jag tycker också du ska berätta för dem, inte kräva eller anklaga kanske, då blir det ju inte så trevligt om de bara gör det för att de måste, utan berätta hur ledsen du blir, precis som du har berättat för oss! Alla tycker inte att födelsedagar är viktiga, de förstår nog inte hur du känner och det kan bara du förklara för dem! smiley_small_hug.gif
Red Top
Min man är som Aqua. Han har stenkoll. Själv glömmer jag ofta vår bröllpsdag t ex.

Jag tycker själv inte att födelsedagar är så viktiga. Det är ju inte min prestation att jag fyller år. Det händer att jag ger min mamma en blomma när jag har födelsedag, för att visa att jag är glad att jag blev född.

När min svärmor levde uppvaktade jag henne med en blomma på min mans födelsedag. Om det inte varit för henne, hade ju min man inte funnits; och jag hade inte haft förmånen att träffa honom. wub.gif

När jag växte upp gjorde vi som Motti beskriver, blommor, sång och frukost på sängen. Den traditionen upprätthöll jag också, när barnen var små.
mojan
Min man kommer alltid ihåg min födelsedag. Jag ger honom inte en chans att glömma. naughty.gif rotfl.gif

Värre med dottern. I år tror jag att hon fick ett tips av svärfar att jag fyllde år. wacko.gif

Nu väntar jag bara på att släkten i Skåne snart ska upptäcka att jag fyllde år förra veckan. crazy.gif

Själv har jag "alla" födelsedagar uppskrivna och brukar inte missa.
Det blir ett kort, telefonsamtal, mejl eller present.
Det är tanken som räknas. wub.gif
Inga från Närke
CITAT (Motti @ 12-02-2010, 21:57) *
Min man har en märklig känsla för högtidsdagar typ födelsedagar och annat,han kan aldrig pricka in "rätt"dagNär jag fyllde år 2 januari fick jag födelsedags pressent två veckor efter likaså bröllopsdagar då blir det aldrig samma dag ,en två tre dagar före eller efter,i dag fick jag en jättefin Orkide ett praktexemplar på "alla hjärtans dag" som är på söndag confused.gif Varför har en del män så svårt för "rätt dag" ?Missförstå mig inte visst blir man glad att bli ihågkommen men varför i all sin da kan det aldrig bli "rätt"dag.Kan inte tänka mig att bara min man är sån här ?ständigt förvirrad när det gäller "viktiga"dagar.

Kommer du inte åt hans mobil så du kan lägga in meddelande med födelsedagar m.m. så att det poppar upp typ dagen före så han hinner handla något eller säga grattis.
Personligen så har vi slutat med att köpa presenter och ha kalas men ett litet grattis på morgonen när man vaknar är uppskattat i alla fall av mig.
Men han kanske gör så för att låtsas glömma bort den och lite för att retas.
Solstorm
Jag har blivit rejält besviken ibland. Tex för att få något husgeråd eftersom det ändå såldes på det maskinföretaget där han ändå var inne. När jag klart och tydligt deklarerat att jag vill inte ha några fler hushållsmaskiner, jag har redan alla jag behöver och har inte plats med fler, så åkte jag ändå på en wokpanna. Jag hämnades med att ge honom en hushållsmaskin nästa gång, efter det så har jag sluppit sådant.

Jag blir faktiskt ledsen för att inte få något på mors dag. Jag vill inte ha något dyrt köpt, men tycker att de åtminstone kunde gå ut och plocka en bukett blommor till mig. Äldste sonen kommer alltid ihåg mig wub.gif
Motti
Det här med pressenter och prular är inte det som är viktigt utan att bli ihågkommen på ett eller annat sätt !i dag har vi ju datorer så man kan ju slänga iväg ett maile eller ett sms på mobilen.tror många glömer bort vad födelsedagen är för något,det är ju den dagen man såg ljuset som man ska fira !att man finns till och när folk kommer ihåg den dagen så visar dom på något sätt att de uppskattar att du finns i deras liv hbd.gif Det märkliga är att mina vänner har bättre koll på när jag fyller än min familj? wacko.gif Visst fick jag pressenter kort och maile den dagen jag fyllde men det var av mina vänner,av familjen blev jag uppvacktad två tre veckor efter confused.gif ja det känns lite oangagerat från familjens sida tycker jag.Men som sakt !jag vet att de älskar mig och tycker jag är viktig i deras liv men de kunde försöka skärpa sig lite slap.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon