Full version: Varning !
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Brittan
Det är nu andra gången jag har sett konstiga inlägg, första gången verkade det vara tyskspråkigt och i dag vet jag inte vad dtkan vara. Signaturen Redetrobe går in på i stort sett alla trådarna och lägger in meddelanden och porrbilder i sin profil. Finns det inget "filter för detta ?????
Grå
Go'morron Brittan.

Jo, odla har skaffat ett högteknologiskt spamfilter. De kallar det "Aquakul".
Red Top
Varför går du in och tittar i uppenbara spamtrådar?

Vi har numera en alldeles utmärkt spamsugare i form av Aquakul. Inget spam ligger kvar särskilt länge numera.
Aqvakul
Nu är det förhoppningsvis "rent"...

När det gäller "spammare" som sprider sin skit i alla avdelningar, så finns det två angreppssätt:

1. Att jag går in i alla avdelningar och raderar ett i taget.

2. att jag mailar Göran, så kan han ta bort alla från samma avsändare på en gång.


Min erfarenhet är att alternativ 1 oftast är att föredra, särskilt när spammen är av stötande karaktär, då det i de flesta fall innebär att spamen försvinner snabbast.

Alla önskar vi oss ett bättre spamflter, allra mest jag. Min arbetsuppgift är helt ideel och är beroende av medlemmarnas stöd. Sarkastiska tillrop höjer inte min arbetsmoral.
Grå
CITAT (Aqvakul @ 14-02-2010, 11:03) *
Alla önskar vi oss ett bättre spamflter, allra mest jag. Min arbetsuppgift är helt ideel och är beroende av medlemmarnas stöd. Sarkastiska tillrop höjer inte min arbetsmoral.


Nu är du bra fånig. Stackars lilla utsatta Aqvakul...

Det som irriterar mig i detta fallet är att odla inte utnyttjar sina saftiga reklamintäkter till att fixa sådana saker som t.ex spamfilter utan hellre kör snålvarianten och utnyttjar tjänstvilliga medlemmars fritid till att sköta det.
Fy fan, rent ut sagt.

Det har genom tiderna här kommit många bra förslag på hur de enkelt kan förhindra det värsta spammandet, bland annat göra det liiite svårare att bli medlem, men det skiter de i. Total ignorans. Om de nu vill ha dina tjänster så vore det väl bättre att de satte dig på att verifiera medlemsansökningar istället. Betydligt mer effektivt och mindre arbete för dig.
Aqvakul
CITAT (Grå @ 14-02-2010, 11:13) *
Nu är du bra fånig. Stackars lilla utsatta Aqvakul...


Varför kan du inte använda vanlig samtalston?
Grå
CITAT (Aqvakul @ 14-02-2010, 11:34) *
Varför kan du inte använda vanlig samtalston?


Kanske för att offermentalitet och ögontjäneri är något av det äckligaste jag vet?
skogstroll
Aqvakul, jag uppskattar i alla fall ditt jobb!! smile.gif
Aqvakul
CITAT (Grå @ 14-02-2010, 11:38) *
Kanske för att offermentalitet och ögontjäneri är något av det äckligaste jag vet?

och det tycker du är ett skäl att bara dyka upp här och vara allmänt överlägsen och otrevlig...
Malin_MeL
CITAT (skogstroll @ 14-02-2010, 11:40) *
Aqvakul, jag uppskattar i alla fall ditt jobb!! smile.gif


Jag med! det är en otrolig skillnad mot hur det var förut! tack för ett väl utfört jobb!
Grå
CITAT (Aqvakul @ 14-02-2010, 11:40) *
och det tycker du är ett skäl att bara dyka upp här och vara allmänt överlägsen och otrevlig...


Ja, tänk att efter alla dessa år har du fortfarande inte fattat att jag skriver vad jag vill, var jag vill och när jag vill. Du äger inte forumet Aqvakul, det kanske gör ont att tänkla på det, men det är faktum.
Alla håller inte på och pm-ar sitt skitsnack som du gör. Världen är full av olika sorters människor, är inte det vad vi har kommit fram till i de andra trådarna?
gnon49
Nu när spammen försvinner snabbt som ögat stör jag mig inte på det längre. Det är en enorm skillnad mot tidigare. Aqvakul gör sitt jobb bra trots dålig timpenning. smile.gif
Gillan
CITAT (Grå @ 14-02-2010, 11:13) *
Nu är du bra fånig. Stackars lilla utsatta Aqvakul...

Det som irriterar mig i detta fallet är att odla inte utnyttjar sina saftiga reklamintäkter till att fixa sådana saker som t.ex spamfilter utan hellre kör snålvarianten och utnyttjar tjänstvilliga medlemmars fritid till att sköta det.
Fy fan, rent ut sagt.

Det har genom tiderna här kommit många bra förslag på hur de enkelt kan förhindra det värsta spammandet, bland annat göra det liiite svårare att bli medlem, men det skiter de i. Total ignorans. Om de nu vill ha dina tjänster så vore det väl bättre att de satte dig på att verifiera medlemsansökningar istället. Betydligt mer effektivt och mindre arbete för dig.


Du är till och med lägre än "glocalnet" här. Och oj vad jag har önskat att du, med din fantastiska svada skulle ha blivit lite mer ödmjuk i din framtoning, men det är väl som att önska sig en blå måne dunno.gif
Alba
Aqua - du gör ett jättejobb - du vet att vi är många som uppskattar det.
Grå
CITAT (Gillan @ 14-02-2010, 11:44) *
Du är till och med lägre än "glocalnet" här. Och oj vad jag har önskat att du, med din fantastiska svada skulle ha blivit lite mer ödmjuk i din framtoning, men det är väl som att önska sig en blå måne dunno.gif


Men vad fan är problemet?

Tycker ni verkligen att det är helt ok att forumet är överbelamrat med reklam och att forumägarna tycker att det är lika ok att ni ska läsa spam? För det är väl så det är?
Enda sättet för er att slippa spamrobotar är att få be att få plocka bort dem själva, medan ingen gör något för att förhindra att de kommer in från första början.

Varför är det så mycket reklam på odla? För att det ska vara ett gratis forum?
Med tanke på trafiken genom det här forumet så borde faktiskt adminitsratörerna kunna kräva av leverantören att de ska se till att det blir oåtkomligt för spamrobotar. Det är då fan ingen omöjlighet.

Ödmjukhet my ass, vill ni ha ödmjukhet så får ni väl ha seanser och snacka med Moder Teresa.
Brittan
Oj då, verkade vara lite ömtåliga tår jag klampade rakt in i. Jag visste inte om det som tydligen finns, nämligen ett "mauellt" spamverktyg. Verkar vara helt ok enligt min mening bara alla parter som är inblandade i överenskommelsen är nöjda. Vad jag ville var att uppmärksmma att det tydligen är någon som hittat hit och lägger ut otillbörligt material. Att jag sen var så dum att jag gick in i tråden var ett misstag som jag inte kommer att göra om, men det kan bli så när man inte är så värst datavan, ett misstag som jag förhoppningsvis inte kommer att göra om.

Heder till dig Aqvakul.
skogstroll
vi är väl inga som vill ta bort spammen själva men när nu sitationen är som den är så är det väl bra att Aqvakul gör det?? fattar inte riktigt underlaget till att tjafsa om det... fast det är ju iaf ett tydligt vårtecken att det bråkas igen...
Blomstertanten
CITAT (Grå @ 14-02-2010, 11:43) *
Ja, tänk att efter alla dessa år har du fortfarande inte fattat att jag skriver vad jag vill, var jag vill och när jag vill. Du äger inte forumet Aqvakul, det kanske gör ont att tänkla på det, men det är faktum.
Alla håller inte på och pm-ar sitt skitsnack som du gör. Världen är full av olika sorters människor, är inte det vad vi har kommit fram till i de andra trådarna?
CITAT (Grå @ 14-02-2010, 11:48) *
Men vad fan är problemet?

Tycker ni verkligen att det är helt ok att forumet är överbelamrat med reklam och att forumägarna tycker att det är lika ok att ni ska läsa spam? För det är väl så det är?
Enda sättet för er att slippa spamrobotar är att få be att få plocka bort dem själva, medan ingen gör något för att förhindra att de kommer in från första början.

Varför är det så mycket reklam på odla? För att det ska vara ett gratis forum?
Med tanke på trafiken genom det här forumet så borde faktiskt adminitsratörerna kunna kräva av leverantören att de ska se till att det blir oåtkomligt för spamrobotar. Det är då fan ingen omöjlighet.

Ödmjukhet my ass, vill ni ha ödmjukhet så får ni väl ha seanser och snacka med Moder Teresa.

Tror inte att det finns någon här som tycker det är ok med alla dessa spam !

Däremot skulle jag tro att fler än jag tycker du borde prova att använda lite vanlig hövlighet !
Prova ! Du kanske till och med blir överraskad av att mötas av lite respekt då, i stället för att få folk arga och ledsna !
Och med vilken rätt skriver du skriver du precis vad du vill utan en tanke på andra människor ?
Gillan
CITAT (Grå @ 14-02-2010, 11:48) *
Men vad fan är problemet?

Tycker ni verkligen att det är helt ok att forumet är överbelamrat med reklam och att forumägarna tycker att det är lika ok att ni ska läsa spam? För det är väl så det är?
Enda sättet för er att slippa spamrobotar är att få be att få plocka bort dem själva, medan ingen gör något för att förhindra att de kommer in från första början.

Varför är det så mycket reklam på oMdla? För att det ska vara ett gratis forum?
Med tanke på trafiken genom det här forumet så borde faktiskt adminitsratörerna kunna kräva av leverantören att de ska se till att det blir oåtkomligt för spamrobotar. Det är då fan ingen omöjlighet.

Ödmjukhet my ass, vill ni ha ödmjukhet så får ni väl ha seanser och snacka med Moder Teresa.


Men! vart ligger all spam och reklam du pratar om?
Grå
CITAT (skogstroll @ 14-02-2010, 12:04) *
vi är väl inga som vill ta bort spammen själva men när nu sitationen är som den är så är det väl bra att Aqvakul gör det?? fattar inte riktigt underlaget till att tjafsa om det... fast det är ju iaf ett tydligt vårtecken att det bråkas igen...


Ja,hade ni inte varit så sömniga som ni är så kanske ni inte bara hade nöjt er med att sätta Aqvakul i arbete utan faktiskt dränkt Göran i era berömda pm och talat om att ni inte finner er i spammandet.

Men jag är inte ett dugg förvånad.

CITAT (Gillan @ 14-02-2010, 12:06) *
Men! vart ligger all spam och reklam du pratar om?


...går du på droger eller?
Aqvakul
CITAT (Grå @ 14-02-2010, 12:07) *
Ja,hade ni inte varit så sömniga som ni är så kanske ni inte bara hade nöjt er med att sätta Aqvakul i arbete utan faktiskt dränkt Göran i era berömda pm och talat om att ni inte finner er i spammandet.

Men jag är inte ett dugg förvånad.


Jag tycker det vore jättebra om du som medlem här drev en sån kampanj.
Jag hoppas att du också vill att Odla ska bli bättre.
Gillan
CITAT (Grå @ 14-02-2010, 12:08) *
Ja,hade ni inte varit så sömniga som ni är så kanske ni inte bara hade nöjt er med att sätta Aqvakul i arbete utan faktiskt dränkt Göran i era berömda pm och talat om att ni inte finner er i spammandet.

Men jag är inte ett dugg förvånad.



...går du på droger eller?



Du är ju bara för mycket..................vad håller du på med?
ängsvädd
CITAT (Gillan @ 14-02-2010, 12:11) *
Du är ju bara för mycket..................vad håller du på med?

Trollar - och det funkar.
Anma
Grå, går du igenom någon slags personlighetsförvandling så fort du loggar in på odla? I ditt egna lilla forum har du en helt annan framtoning. Eller det kan ske är där du inte är dig själv?
Grå
CITAT (ängsvädd @ 14-02-2010, 12:15) *
Trollar - och det funkar.


Inte det minsta, jag säger vad jag tycker. Men sådant tål ju inte ni, för här på odla ska man vända kappan efter vinden. Det syns inte minst om man läser Merionas Alla Hjärtans tråd och sedan läser i Aqvakuls hjärtekramstråd som heeelt säkert inte har något alls med alla hjärtans dag att göra. Här firas inte sådant trams inte, bara lite, när vi inte tänker på det på det sättet, eller vad?
Och när tantmaffian gläfser och skäller efter stora stygga Grå, ja då vill alla fåntrattar hänga på. Brodera det och häng upp det i farstun vet jag.

CITAT (Anma @ 14-02-2010, 12:20) *
Grå, går du igenom någon slags personlighetsförvandling så fort du loggar in på odla? I ditt egna lilla forum har du en helt annan framtoning. Eller det kan ske är där du inte är dig själv?


Det är jag visst, men det kanske är du som läser det med andra ögon. Dessutom tvingar jag inte någon att sitta på sin fritid och radera spam åt mig.
herkules
CITAT (Anma @ 14-02-2010, 12:20) *
Grå, går du igenom någon slags personlighetsförvandling så fort du loggar in på odla? I ditt egna lilla forum har du en helt annan framtoning. Eller det kan ske är där du inte är dig själv?


hohoho - skoja inte ...


aqva - eftersom det är som det är på detta forum så vill jag bara tala om att du gör ett jäkla BRA jobb! en jättekartong med hjärtformad choklad är det minsta du skulle du ha idag! tummenupp.gif
Blomstertanten
CITAT (Grå @ 14-02-2010, 12:21) *
Inte det minsta, jag säger vad jag tycker. Men sådant tål ju inte ni, för här på odla ska man vända kappan efter vinden. Det syns inte minst om man läser Merionas Alla Hjärtans tråd och sedan läser i Aqvakuls hjärtekramstråd som heeelt säkert inte har något alls med alla hjärtans dag att göra. Här firas inte sådant trams inte, bara lite, när vi inte tänker på det på det sättet, eller vad?
Och när tantmaffian gläfser och skäller efter stora stygga Grå, ja då vill alla fåntrattar hänga på. Brodera det och häng upp det i farstun vet jag.

Man kan säga vad man tycker på så många olika sätt flirting.gif
Gillan
CITAT (ängsvädd @ 14-02-2010, 12:15) *
Trollar - och det funkar.


Ja, om det åtminstånde vore så dunno.gif
sqrulan
Aqva: Bry dej inte om dumma inlägg, merparten gillar dej och du är bra! tummenupp.gif Nästa gång någon gör så mot dej så strunta i dom! whist.gif
ängsvädd
CITAT (Gillan @ 14-02-2010, 12:26) *
Ja, om det åtminstånde vore så dunno.gif

Jag menar att det leder till bråk när man trollar - ett troll alltså.
Solstorm
Jag är mycket tacksam för att du tar bort spammen Aqvakul. Det är vi nog alla förutom en gallspridare men hennes problem är nog egentligen något annat.

blomma.gif Tack för jobbet du gör!
*Stintan*
Jösses tongue.gif
Gillan
CITAT (ängsvädd @ 14-02-2010, 13:02) *
Jag menar att det leder till bråk när man trollar - ett troll alltså.



Ahaaa, begrep inte bättre, dumt av mig coolgleam.gif , får skylla på att jag var vaken inatt angel_not.gif
ängsvädd
CITAT (Gillan @ 14-02-2010, 13:51) *
Ahaaa, begrep inte bättre, dumt av mig coolgleam.gif , får skylla på att jag var vaken inatt angel_not.gif

Ja, det är ett giltigt skäl biggrin.gif wink.gif
gnon49
Ja inte störs jag av reklam i alla fall. Med rätt inställning på webbläsaren slipper man det mesta, framförallt flashreklamen som är ett irritationmoment när man surfar. Vi är alla olika. Vi har våra för o nackdelar. Tonen kan bli hög i vissa ämnen. Varje gång jag loggar in på Odla är som första gången. Inget i ryggsäcken från tidigare besök som gör att jag loggar in med garden uppe. Det ligger inte för mig.Tror att det gäller flertalet odlamedlemmar.
Maggan H
CITAT (Grå @ 14-02-2010, 11:13) *
Nu är du bra fånig. Stackars lilla utsatta Aqvakul...

Det som irriterar mig i detta fallet är att odla inte utnyttjar sina saftiga reklamintäkter till att fixa sådana saker som t.ex spamfilter utan hellre kör snålvarianten och utnyttjar tjänstvilliga medlemmars fritid till att sköta det.
Fy fan, rent ut sagt.

Det har genom tiderna här kommit många bra förslag på hur de enkelt kan förhindra det värsta spammandet, bland annat göra det liiite svårare att bli medlem, men det skiter de i. Total ignorans. Om de nu vill ha dina tjänster så vore det väl bättre att de satte dig på att verifiera medlemsansökningar istället. Betydligt mer effektivt och mindre arbete för dig.

spam.gif nono.gif ranting.gif spam.gif

thanks.gif Aqva, keep up the god work! blomma.gif
Monica M zon 4
Heja Aqvakul! smiley_small_hug.gif rose.gif Det är härligt att nån tar bort alla spam som dyker upp. Trist att inte alla verkar uppskatta det. no.gif
Grå
Det kan bara vara idioter som inte fattar att det är forumägarna jag kritiserar och inte Aqvakul. Ingen nämnd, ingen glömd. Ha det bra, ärthjärnor. crazy.gif
herkules
CITAT (Grå @ 14-02-2010, 18:00) *
Det kan bara vara idioter som inte fattar att det är forumägarna jag kritiserar och inte Aqvakul. Ingen nämnd, ingen glömd. Ha det bra, ärthjärnor. crazy.gif

vi har det rätt bra här, hoppas du har detsamma på ditt ställe. vill du kalla medlemmar saker så gör det där, inte här.
*Stintan*
Det är väl bra att Aquakul kan ta bort spammen men det hade ju varit ännu bättre om ansvariga för forumet gjorde något åt spamproblemet. Hur svårt kan det vara? Nu slipper dom ju en massa mail från oss med tjat om att ta bort spam så nu bryr dom sig väl tyvärr ännu mindre. Jag vet faktiskt inte om jag tycker det här är den bästa vägen att gå för att få Admin att fixa problemet Det är så jäkla dåligt att dom inte redan åtgärdat detta. Så tänker jag.
herkules
CITAT (*Stintan* @ 14-02-2010, 18:17) *
Det är väl bra att Aquakul kan ta bort spammen men det hade ju varit ännu bättre om ansvariga för forumet gjorde något åt spamproblemet. Hur svårt kan det vara? Nu slipper dom ju en massa mail från oss med tjat om att ta bort spam så nu bryr dom sig väl tyvärr ännu mindre. Jag vet faktiskt inte om jag tycker det här är den bästa vägen att gå för att få Admin att fixa problemet Det är så jäkla dåligt att dom inte redan åtgärdat detta. Så tänker jag.

så är det nog många som tänker och tycker.
utan att kliva in här och kasta tillmälen omkring sig.
Mentha-Arvensis
Lägga till ordverifiering?
Myosotis
CITAT (Grå @ 14-02-2010, 11:13) *
Nu är du bra fånig. Stackars lilla utsatta Aqvakul...

Vi har verkligen inte saknat dig, kryp tillbaka där du kom ifrån och sprid dina elakheter där, jävla kärring.
Anki på Öland
Fast det är ju lustigt med en del spam...... 13 som varit inne och kikat på Denise där det står klart och tydligt att hon är näck...... w00t.gif
Anki
Gossen Ruda
CITAT (Anki på Öland @ 14-02-2010, 20:03) *
Fast det är ju lustigt med en del spam...... 13 som varit inne och kikat på Denise där det står klart och tydligt att hon är näck...... w00t.gif
Anki

Jag har kollat. laugh.gif Fast jag såg ingen Näck, han har nog gått i ide. För kallt i vattnet kanske. rolleyes.gif Ingen galant dam heller, bara lite länkar men sånt vågar jag inte klicka på. Virus och maskar är vanliga innevånare på porrlänkar.
abbbe
Hehe bravo.gif vilken kärleksfull tråd! wub.gif a0a.gif
Blomstertanten
CITAT (Grå @ 14-02-2010, 18:00) *
Det kan bara vara idioter som inte fattar att det är forumägarna jag kritiserar och inte Aqvakul. Ingen nämnd, ingen glömd. Ha det bra, ärthjärnor. crazy.gif

Det där säger nog mer om din hjärna än om någon annans !
CITAT (Blomstertanten @ 14-02-2010, 12:06) *
Tror inte att det finns någon här som tycker det är ok med alla dessa spam !

Däremot skulle jag tro att fler än jag tycker du borde prova att använda lite vanlig hövlighet !
Prova ! Du kanske till och med blir överraskad av att mötas av lite respekt då, i stället för att få folk arga och ledsna !
Och med vilken rätt skriver du skriver du precis vad du vill utan en tanke på andra människor ?


Meriona
CITAT (Myosotis @ 14-02-2010, 19:37) *
Vi har verkligen inte saknat dig, kryp tillbaka där du kom ifrån och sprid dina elakheter där, jävla kärring.

wub.gif blomma.gif Nu fick du mig att både skratta och gråta samtidigt, ingen kunde uttalat mina känslor bättre! 000.gif
Myosotis
Skulle bara testa om jag blir avstängd när jag säger sånt... flirting.gif

För att återgå till trådens tema, nu är de här igen med kyrillisk porrspam, de kryper fram när aq lagt sig. Det hade verkligen varit bra om man kunde hindra dem från att registrera sig.
Grå
CITAT (Myosotis @ 15-02-2010, 00:31) *
Skulle bara testa om jag blir avstängd när jag säger sånt... flirting.gif


Ja, tänk vad lång i synen du skulle bli om du verkligen blev avstängd för det. [attachment=47197:2.gif]

Jag önskar Aqvakul 2000 en god spamrensardag. Tur att det är sportlov, för du har visst lite att göra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon