Hej igen
Fastän man irriterar sig på alla spam så måste man ändå ge en ros till ägarna för en jättebra
funktion.
Du kan IGNORERA medlems inlägg ... jättebra om du störs av någons. tummenupp.gif

Har kört den i flera år ... det kan se lite roligt ut i trådar, men du slipper läsa en massa skit. tummenupp.gif
*Stintan*
CITAT (Hej igen @ 15-02-2010, 22:31) *
Fastän man irriterar sig på alla spam så måste man ändå ge en ros till ägarna för en jättebra
funktion.
Du kan IGNORERA medlems inlägg ... jättebra om du störs av någons. tummenupp.gif

Har kört den i flera år ... det kan se lite roligt ut i trådar, men du slipper läsa en massa skit. tummenupp.gif


Blir det inte väldigt osammanhängande då? Jag menar om man kan läsa vad andra svarar på något man inte ser så blir det ju väldigt konstigt. Och hur blir det om någon citerar "skit" då syns det väl ändå eller?
Hej igen
CITAT (*Stintan* @ 15-02-2010, 22:38) *
Blir det inte väldigt osammanhängande då? Jag menar om man kan läsa vad andra svarar på något man inte ser så blir det ju väldigt konstigt. Och hur blir det om någon citerar "skit" då syns det väl ändå eller?

Nja ... vet inte om det blir så värst osammanhängande ...visst ser jag citaten ... men dem
går jag snabbt förbi ... läser aldrig. :-)


herkules
jag läser på forumet oinloggad och då ser man allt alla skriver. så för att den funktionen ska vara till nytta måste man se till att alltid vara inloggad.

Hej igen
CITAT (herkules @ 15-02-2010, 22:51) *
jag läser på forumet oinloggad och då ser man allt alla skriver. så för att den funktionen ska vara till nytta måste man se till att alltid vara inloggad.

OK ... det kan stämma ... själv läser jag bara inloggad ... men ska testa hur det ser ut när jag loggar ut. smile.gif
ängsvädd
Det funkar så att det blir en tom ruta när den personen man ignorerar skriver ett inlägg. Däremot ser man ofta den personens inlägg när andra svarar o citerar den personen.
Hej igen
CITAT (Hej igen @ 15-02-2010, 22:53) *
OK ... det kan stämma ... själv läser jag bara inloggad ... men ska testa hur det ser ut när jag loggar ut. smile.gif

Japp .. icke inloggad såg jag ignorerades inlägg ... thumbdown.gif
herkules
CITAT (Hej igen @ 15-02-2010, 22:57) *
Japp .. icke inloggad såg jag ignorerades inlägg ... thumbdown.gif


mm, då faller hela grejen tycker jag som bara loggar in när jag ska skriva något.
*Stintan*
CITAT (Hej igen @ 15-02-2010, 22:57) *
Japp .. icke inloggad såg jag ignorerades inlägg ... thumbdown.gif


Jo men det är ju klart att inget ignoreras om du inte är inloggad eftersom det är ett personligt val som hör ihop med just dig.
Anma
Var väljer man att ignorera?
*Stintan*
CITAT (Anma @ 16-02-2010, 00:08) *
Var väljer man att ignorera?


Det kan du göra i din kontrollpanel. Där finns "ignorerade medlemmar" rätt långt ner till vänster under inställningar.
Anma
CITAT (*Stintan* @ 16-02-2010, 03:30) *
Det kan du göra i din kontrollpanel. Där finns "ignorerade medlemmar" rätt långt ner till vänster under inställningar.

Tack tack! Försökte ignorera en viss medlem förut, men lyckades bara att blockera personen från att skicka PM till mig, vilket var ganska meningslöst då jag aldrig fått PM från personen i fråga. smile.gif
Aqvakul
Nej, det är inte min grej. Jag föredrar i så fall att mentalt blockera det jag ev. tycker är jobbigt.
*Stintan*
Inte min grej heller happy.gif
Anma
Inte min heller egentligen, ruttnade bara totalt på en viss vegan ett tag. Men slutade läsa inläggen ändå istället för ignorfunktionen.
Meriona
CITAT (Hej igen @ 15-02-2010, 22:31) *
Fastän man irriterar sig på alla spam så måste man ändå ge en ros till ägarna för en jättebra
funktion.
Du kan IGNORERA medlems inlägg ... jättebra om du störs av någons. tummenupp.gif

Har kört den i flera år ... det kan se lite roligt ut i trådar, men du slipper läsa en massa skit. tummenupp.gif


Ibland skulle jag faktiskt önska en knapp där det står "Dissekera" . giggle.gif
Myosotis
CITAT (Meriona @ 16-02-2010, 20:40) *
Ibland skulle jag faktiskt önska en knapp där det står "Dissekera" . giggle.gif

w00t.gif Ett voodoo-forum!
Gita
CITAT (Aqvakul @ 16-02-2010, 09:17) *
Nej, det är inte min grej. Jag föredrar i så fall att mentalt blockera det jag ev. tycker är jobbigt.

Nej, inte min grej heller. det blir ju en helt meningslös diskussion om man väljer att ta bort någon deltagares inlägg.
Och inte kan det väl vara särskilt utvecklande att på förhand välja bort någons åsikter, visserligen händer det väl att jag läser mindre noga när det gäller inlägg från skribenter som är alltför förutsägbara i sitt tyckande.
Men visst, var och en gör ju som man själv vill.
Gita
Berith
Och jag vet inte ens vem jag skulle ignorera i så fall... dunno.gif
herkules
var och en gör som den själv vill, bra det.
sen kan ju jag tyckat att alla diskussioner klarar sig alldeles utmärkt utan folk som bara ska kasta skit omkring sig.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon