Motti
Har ni barnbarn i femårsåldern ?jag har haft ett av mina här några dagar hon är fem år och nu har jag skoskav i öronen!all sin da hon pratar från det hon slår upp ögonen tills hon somnar,det är faktiskt ganska påfrestande ,oftast pratar hon bara för pratandets skull frågar man henne vad hon sa ?så säger hon:kommer inte ihåg giggle.gif jo föresten och så börjar det igen flirting.gif Läste någon stans att när de är i den åldern så upptäcker de sin egen röst och pratar på bara för att höra sin egen röst.Ja nu har hon i alla fall blivit hämtad av Farfar i kväll så nu får Farmor skoskav i örona ett tag rolleyes.gif men vad slut jag är nu och vad härligt det är med tystnad,men det är vansinigt härligt med barnbarn också rolleyes.gif Föresten !försökte med tysta leken i dag men det höll typ 20 sekunder sen kunde hon inte hålla sig längre rotfl.gif
Sussie F-Flower
CITAT (Motti @ 17-02-2010, 23:53) *
Har ni barnbarn i femårsåldern ?jag har haft ett av mina här några dagar hon är fem år och nu har jag skoskav i öronen!all sin da hon pratar från det hon slår upp ögonen tills hon somnar,det är faktiskt ganska påfrestande ,oftast pratar hon bara för pratandets skull frågar man henne vad hon sa ?så säger hon:kommer inte ihåg giggle.gif jo föresten och så börjar det igen flirting.gif Läste någon stans att när de är i den åldern så upptäcker de sin egen röst och pratar på bara för att höra sin egen röst.Ja nu har hon i alla fall blivit hämtad av Farfar i kväll så nu får Farmor skoskav i örona ett tag rolleyes.gif men vad slut jag är nu och vad härligt det är med tystnad,men det är vansinigt härligt med barnbarn också rolleyes.gif Föresten !försökte med tysta leken i dag men det höll typ 20 sekunder sen kunde hon inte hålla sig längre rotfl.gif


rotfl.gif wub.gif
Ja, vad härlig dom kan vara!!!!! Mitt barnbarn har inte hunnit bli 5 ännu. Hon är bara 1,5 år men visst går munnen på henne med.... Fast allt låter ju bara som en enda galimatias. Vissa ord kan man väl urskilja... -om man har tur.
Igår hämtade jag henne på dagis för första gången. "Mommie", utbrast hon, när hon såg mig, och hon log det största leende hon bara kunde!!! wub.gif
Jag blev så himla glad för det har hon aldrig sagt tidigare utan att man har tjatat att hon ska säga det.... laugh.gif
"-Oovva", "Oovva" sa hon sedan... Jag trodde att hon sa "Vovva" (vovve) och menade min hund. Jag sa att han var inte med (avlivade ju honom förrförra veckan).
Men sedan frågade min dotter om hon hade lekt med Lova på dagis och då förstod jag att det var ju det som hon försökte att säga till mig... blush.gif
Det är inte så lätt att förstå alla gånger..

Vad skönt att du får vila dina öron nu då, Motti! -Passa på, för det dröjer nog inte så många dagar innan det är dags igen... blink.gif wub.gif laugh.gif
CurlySue
hihi...tur att man kan lämna bort dem när man tröttnat.
Har man dem flera dagar lär man sig att stänga ute tjattret och svara lite automatiskt:
- Nähä!, -Ja, -mmm, -jaså tycker du det., -vad roligt.

De nöjer de sig oftast med.
lite diskreta öronproppar till nästa gång kanske.. tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon