Full version: Vad heter filmen?
Simplicity
Jag sitter och föröker komma på vad en film jag såg på bio runt 1992 hette.
Den tog en märklig vändning en bit in i filmen.

Det handlar om en soldat, som spelas av en stor, kraftig afroamerikansk kille, som tjänstgör på Irland. Jag vet inte om han strider för IRA eller om han strider mot. Han kommer i kontakt med en flicka som är prostituerad och är en trasig själ. Han blir kär i henne och vill ta hand om henne. Antiklimax i filmen är när hon klär av sig och han upptäcker att hon egentligen är en han, en transvestit. Det som man tror är en krigsfilm övergår till att bli en märklig kärleksfilm. Filmen slutar med att de är tillsammans...

Nån som minns?
Simplicity
Hittade den själv...
the Crying Game
Ralf
Ha
tänkte på Forest Whitaker
Stephen Rea är en underskattad skådis...
Simplicity
CITAT (Ralf @ 18-02-2010, 21:53) *
Ha
tänkte på Forest Whitaker
Stephen Rea är en underskattad skådis...


Jaaa.. just dom!

Kom att tänka på filmen då jag såg en Forest Whitaker-lookalike i CSI Miami som min gube satt ¨tittade på...

Filmen fick ju en oscar för bästa film 1993, såg jag då jag googlade på den...

Forest Whitaker har förresten huvudrollen i en annan bra film - "Last king of Scotland", där han spelar Idi Amin.
Rekommenderas!
Myosotis
CITAT (Simplicity @ 18-02-2010, 21:51) *
Hittade den själv...
the Crying Game

Åh wub.gif den är så bra!
zaaritha
"The crying game" var jättebra!
Simplicity
*ler*
Ja den är verkligen bra...

Men det är inte bara därför jag minns den.

När den kom 1992 skulle jag och mitt kompisgäng gå på bio. En viss dam fick alltid sin vilja igenom genom att gapa högst och det här var verkligen ingen film hon ville se.

Vi övriga fem som skulle följas åt in till stan kuppade igenom valet genom att rösta om det medan hon gick och pudrade näsan. Hon fick väl uppfattningen att vi skulle gå på den film hon hade valt eftersom hon inte hörde ett knyst av protester.

När vi kom till bion inköptes biljetter och delades ut. Hon märkte inget förrän filmen började rulla. Och hon blev så arg, så arg! Hon blev så arg att hon slog min dåvarande pojkvän flera gånger...
blink.gif

Oxå en orsak till att minnas en bra film...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon