Full version: Kattstängsel?
Gossen Ruda
Mycket om katter för tilffället. Då passar jag på att ställa en fråga. Jag har tröttnat på alla katter som begagnar sig av min trädgård för passage och fågeljakt, hittade resterna av en Sidensvans för nån vecka sen, och tänker försöka ordna en kattfri zon runt foderplatsen. Frågan är vad som duger? Hönsnät? Och i så fall hur högt? Hoppar en katt över ett hinder eller klättrar dom över?
*Felix matte*
Katter klättrar tongue.gif det vet jag av egen erfarenhet.
Katter tycker inte om Aluminiumfolie... också egen erfarenhet tongue.gif
Kanske kan du lägga a-folien på marken, eller ha hönsnät som du "folierar" i nederkanten wink.gif runt restaurangen
jag la A-folie på fönsterbänken mellan blomkrukorna och katten vågade sig aldrig mera upp där inte ens när folien var borttagen.
Lycka till!
Virgo
Våra katter hoppar lätt upp en meter över hinder.
Så om du gör ett stängsel så hoppar de upp på stängslet och ner på andra sidan.
Klättrar gör dom oxå om det är högt.

Iskall stark vattenstråle är bästa botemedlet mot kringstrykande katter.
Gossen Ruda
Som jag misstänkte/fruktade. Aluminiumfolie uppe på ett hönsnätstaket kanske är nåt att prova. Betvivlar att dom hoppar ÖVER utan vill nog gärna landa högst upp först. Vattenstråle skulle kanske funka men jag har inte tid att sitta och vakta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon