Full version: Hur tidigt?
renate
ohmy.gif Jag har märkt att det är väldig många som sitter fram för datorn tidig på morgonen.Hur tidigt?När jag är ledig kan det händer som idag att jag sätta på datorn så här tidigt,aldrig när jag jobbar.Hur skall vi håller oss ifrån datorn under julhelgen?Jag tar mig säkert en titt på forumet,är det fler som inte kan vara helt utan forumet? laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif Det kännst som att vi hälsa på varandra,kul. tongue.gif Nu skall jag göra lite nytta först och främst klär på mig.

blink.gif Renate
Monica M zon 4
När jag är på jobbet tar jag en kopp kaffe och kollar forumet innan jag börjar jobba. Det brukar bli mellan 06.00 och 07.00 beroende på när jag är på plats.

På helger och när jag är ledig brukar jag läsa tidningen, käka och sen tar jag med mig en kopp kaffe till datorn och kollar om det hänt nåt! biggrin.gif Kan inte vara utan forumet! Tidpunkten beror lite på när jag vaknar men det brukar bli runt 08.00.
yla
min dator står ofta på o jag slänger ett öga mellan varven på om de e nåt nytt
grejar lite hemma,,,,,,,, kollar
tar en promis,,,,,,,,,,,,,,,, kollar
ser en film ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,kollar
så forumet är med väldigt ofta
eller jämt laugh.gif biggrin.gif rolleyes.gif
innnan jag går o lägger mej kollar jag
o morgon fikat tar jag framför datorn
istället för morgon tidning laugh.gif laugh.gif
så nu vet ni jag är här för det mesta
även om jag rantar runt me annat under tiden
men då jag är i skåne eller på torpet då e jag knappt uppe här alls
o får svår abstinens unsure.gif
Posse
Hursomhelst tycker jag att det verkar vara betydligt mer "trafik" här på vad som vanligen räknas som arbetsdagar, än på lediga. unsure.gif huh.gif
Adri-Anne
CITAT (Posse @ 20-12-2003, 13:41)
Hursomhelst tycker jag att det verkar vara betydligt mer "trafik" här på vad som vanligen räknas som arbetsdagar, än på lediga. unsure.gif huh.gif

Det har förvånat mig med.
På helgerna är det oftast rätt dött här. biggrin.gif laugh.gif
renate
CITAT (Adri-Anne @ 20-12-2003, 14:45)
CITAT (Posse @ 20-12-2003, 13:41)
Hursomhelst tycker jag att det verkar vara betydligt mer "trafik" här på vad som vanligen räknas som arbetsdagar, än på lediga.  :unsure:  :huh:

Det har förvånat mig med.
På helgerna är det oftast rätt dött här. biggrin.gif laugh.gif

tongue.gif tongue.gif Jag tror det är en del som surfar på jobbet,jag surfar bara hemma,på jobbet använder jag datorn till jobbet. huh.gif
Renate
vickeva
Hej
Jag hör till den där gruppen som sover hur länge som helst, som tur är, har barnen fattat vad som gäller och vi får oftast sova till 10-11. På helgera sätter jag nog på datorn efter frukosten och sedan vandrar jag lite mellan den och real life. I jul ska jag vara i stugan, och där har vi ingen dator, så det blir väl lite abstinens.. Kollar kanske in hos syrran som bor i närheten då och då..
yla
CITAT (vickeva @ 20-12-2003, 17:27)
Hej
Jag hör till den där gruppen som sover hur länge som helst, som tur är, har barnen fattat vad som gäller och vi får oftast sova till 10-11. På helgera sätter jag nog på datorn efter frukosten och sedan vandrar jag lite mellan den och real life. I jul ska jag vara i stugan, och där har vi ingen dator, så det blir väl lite abstinens.. Kollar kanske in hos syrran som bor i närheten då och då..

här e en till som sover länge
men e uppe på natten istället laugh.gif
vickeva
CITAT (oldwolfie @ 20-12-2003, 18:32)
CITAT (vickeva @ 20-12-2003, 17:27)
Hej
Jag hör till den där gruppen som sover hur länge som helst, som tur är, har barnen fattat vad som gäller och vi får oftast sova till 10-11. På helgera sätter jag nog på datorn efter frukosten och sedan vandrar jag lite mellan den och real life. I jul ska jag vara i stugan, och där har vi ingen dator, så det blir väl lite abstinens.. Kollar kanske in hos syrran som bor i närheten då och då..

här e en till som sover länge
men e uppe på natten istället laugh.gif

Det är väl orättvist, vissa är trötta på kvällen (då en annan är uppe och håller på med allt möjligt) och sedan är de pigga på morgonen... när man ska upp. Tidigt på morgonen är jag en "nära döden upplevelse".
Mitt dygn är för kort har jag komit på. Tänk om man kunde vänta med att lägga sig tills man var trött och ändå få sova 7-8 timmar, det hade varit skönt. Som det är nu skjuter jag dygnet framför mig vid längre ledigheter...

Om vi hjälps åt, alla vi morgontrötta, kanske vi kan skjuta ut jorden en liten bit från solen för att förlänga dygnet... rolleyes.gif Men då kasnek det blir kallare... det vill jag ju inte heller, hmmm *funderar*... en får kanske bara anpassa sig. sad.gif
gammelnalle
Sätta på datorn?????
Nej tack!!!
*Felix matte*
Min dator står på lika länge som jag är uppe tongue.gif biggrin.gif Jag brukar starta med att läsa tidningarna på nätet och sedan Odla forum
Det är väl ungefär som hos Oldwolfie, förutom att jag
inte vill vara utan morrontidningen, den kommer 6.30
På forumet kikar jag in några ggr/dag.... ibland några tim/dag.
Ofta vandrar jag runt i albumen och njuter av alla vackra bilder wub.gif
*Felix matte*
CITAT (gammelnalle @ 20-12-2003, 21:15)
Sätta på datorn?????
Nej tack!!!

wink.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
yla
CITAT (gammelnalle @ 20-12-2003, 21:15)
Sätta på datorn?????
Nej tack!!!

bra att du inte vill gammelnallle det kan bli både kladdigt o ont wub.gif unsure.gif wink.gif blink.gif wacko.gif
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 20-12-2003, 21:56)
CITAT (gammelnalle @ 20-12-2003, 21:15)
Sätta på datorn?????
Nej tack!!!

bra att du inte vill gammelnallle det kan bli både kladdigt o ont wub.gif unsure.gif wink.gif blink.gif wacko.gif

rodnar sleep.gif
yla
ja jag vet att de blev lite to mutch men kunde inte hålla fingrarna i styr unsure.gif
yla
flåt wub.gif sad.gif unsure.gif



men de va gammelnalles fel laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 20-12-2003, 22:16)
flåt wub.gif sad.gif unsure.gif



men de va gammelnalles fel laugh.gif

Skoja ju bara laugh.gif laugh.gif laugh.gif
yla
tongue.gif laugh.gif biggrin.gif vetjaväl sleep.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 20-12-2003, 22:30)
tongue.gif laugh.gif biggrin.gif vetjaväl sleep.gif laugh.gif

wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Gunvor Nilsson
(Jag har inte läst dom senaste inläggen i den här tråden, hmm)

Här är två morgonpigga fyrbeningar och så jag förstås, som blir väckt så där vid fyrahalvfemsnåret av att den stora katten sätter sej på nattygsbordet med ett jämmerljud, som ingen annan katt har, och beglor mej (upprepas heeela veckan lång!) och tittar jag inte upp så får jag en tass i ansiktet ZZZZZZzzzz sleep.gif . Hjälper inte det så åker klorna fram och täcket av ohmy.gif ohmy.gif . Skulle jag stänga dörren till sovrummet så uppförs en krigsdans och klagosångsserenad utanför och då vaknar fler än jag. Nåväl, när jag då ialla fall har kvicknat till så kan jag ju lika gärna gå upp och brygga mej en kopp kaffe och sätta fart på datorn och så har jag en ikon på skrivbordet direkt till forum här. När jag väl kommit upp så går "väckarklockorna" och lägger sej! wacko.gif
Därför sitter jag vid datorn tidigt på morgnarna!
/Gunvor zzzzzzzZZZZZZZ
*Felix matte*
Felix brukar gå och gömma sig under täcket om husse vill
ta morgonpromenaden för tidigt. Likadant om det regnar
eller är riktigt kallt som idag.
Just nu ligger han och snarkar under täcket laugh.gif
Adri-Anne
Sicken en, till katt du har Gunvor. biggrin.gif laugh.gif
Min Pellesmurf, kommer med en liten tass så försynt och försiktigt, kommer jag inte då så gör han en vända till, först vid tredje fjärde omgången, kommer jamet. Men då är tålamodet slut.
yla
Nilsson har alltid gjort som matte sover tills jag behagar gå upp vilken tid jag än behagar o det är oftast sent, sen kommer han inte till köket förrän han vet att jag e klar me mina mackor för att få sin morgonmat
en mycket väluppfostrad herre smile.gif
Ewa L
För att återgå till den ursprungliga tråden: Jag tillhör dem som loggar in redan vid 06.30-tiden — på vardagar! Och sällan är inne på icke-arbetstid! Ojust? Nej, det tycker jag inte. Det är en del av mitt jobb att vara ute på nätet, visserligen inte på denna siten, men jag gör det några minuter varje timme istället för att följa med de andra ut och röka! rolleyes.gif tongue.gif Går visserligen miste om "frisk" luft, men har betydligt roligare — och billigare!! laugh.gif biggrin.gif
Adri-Anne
Ofta är jag inne vid 5-½6 och tar en titt på vad ni har tjabbat om under kvällen, då brukar det inte vara en kotte inne.
Alla sussa på sitt gröna öra. biggrin.gif biggrin.gif
Ewa L
CITAT (Adri-Anne @ 22-12-2003, 08:57)
Ofta är jag inne vid 5-½6 och tar en titt på vad ni har tjabbat om under kvällen, då brukar det inte vara en kotte inne.
Alla sussa på sitt gröna öra. biggrin.gif biggrin.gif

Gröna fingrar vet jag vad det är, men gröna öron?? laugh.gif biggrin.gif

Jag fick alltid höra att jag såg ut som en "Högfeldts-teckning" när jag var barn. Tog många år innan jag fattade vad som menades. De gröna öronen hade nog varit pricken över i! ohmy.gif tongue.gif
Adri-Anne
biggrin.gif laugh.gif laugh.gif Då skulle du se mina!! biggrin.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon