Full version: Pool i täppan
Pote2illa
[size="3"][/size]Jag tror att jag kommer att få en pool i min täppa av allt smältvatten till våren. Tyvärr har jag ingen erfarenhet av fiskodling och behöver tips. Vilka fiskar kan vara lämpliga och hur ska jag sköta dom?Ska man prata med dom? Var finns dom till salu? Tacksam för alla svar. angel_not.gif
ingrids
Du kommer säkert att få något "fiskliknande" på naturlig väg. Med lite otur mygglarver, med lite tur grodyngel (som ju är ursöta). Båda sorterna brukar sköta sig själva och är alldeles gratis smile.gif Eftersom din rabatt ju förhoppningsvis torkar upp efter ett tag är väl annars den där australiensiska (?) fisken som bor i uttorkande flodfåror och ligger i dvala när det inte finns vatten det lämpligaste för en svensk täppa. Fast den kanske inte tål frost, hm. Trevligast vore väl sik, som ju är en glaciärfisk, men säsongen kan ju bli väl kort för den att växa till sig på innocent.gif
Pote2illa
[size="3"][/size] Hörde i radio att vårfloden väntas bli ovanligt strid här i södra Sverige. Det är kanske bättre att tänka på laxodling? flirting.gif Förlåt!
ingrids
Jag funderade på lax, men laxrosa är ju en lite svår färg i trädgården tycker jag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon