Full version: Mörkret besegrat!
Tingstäde
Idag - måndagen 22/12 - har vi vintersolståndet - en av årets verkligt viktiga dar. Från att allt mörknar så vänder det och vi går mot ljusare tider. Puh . Varde ljus! Våren är i antågande!

rolleyes.gif rolleyes.gif tongue.gif tongue.gif
Tingstäde
*Felix matte*
Här ligger solen laugh.gif
för hon syns inte förrän 3 jan nästa år ohmy.gif
Adri-Anne
Tänk så härligt att veta att om fyra månader så är det vår, med sol, fågelkvitter och vitsippor i backarna igen.
I snöyra och köld gör det gott att veta att inom kort ser det ut så här.
Fialotta
Tack Ann för den bilden,
den värmde i dag rolleyes.gif
Ella
Tack så hemsk mycket Tingstäde och Ann för att nni tände ett litet hopp om att ljusare tider mot förmodan är i antågande...

God jul på er allihopa wub.gif wub.gif wub.gif
pa kalmar
Jo visst är det skönt att veta att det blir ljusare för varje dag som går.
Det är ju en tidpunkt man väntat på ett tag nu.
Nackdelen kanske då är att nu börjar det snart klia ännu mera i fingrarna. Men man får väl hejda sig lite med att börja så. Fick Impectas katalog förra veckan så jag får väl titta igenom den några gånger till.
Betty
Tack för den bilden Ann! Den behövdes verkligen, Luleå just nu: Solen kikar fram strax över horisonten, -23,3°. Brrrr...
Eva Swahn
YES! Nu äntligen.
Puh! det har varit en tung och mörk tid.
Berith
CITAT (pa kalmar @ 22-12-2003, 10:26)
--- Men man får väl hejda sig lite med att börja så.---

Ett litet tips till er som väntar på att få så och plantera igen... Det är bara att gå ut - risken/chansen är mycket stor att ni kan sätta rovor redan idag! ohmy.gif

tongue.gif
yla
CITAT (Berith @ 22-12-2003, 14:16)
CITAT (pa kalmar @ 22-12-2003, 10:26)
--- Men man får väl hejda sig lite med att börja så.---

Ett litet tips till er som väntar på att få så och plantera igen... Det är bara att gå ut - risken/chansen är mycket stor att ni kan sätta rovor redan idag! ohmy.gif

tongue.gif

jag satte en idag faktiskt ujuj va de va halt
o för att inte tala om skridskobanan jag körde
för o se till att polarn kom till alla hästarna
nyslipad is o blank o fin wub.gif
så de va bara att at det isigt sad.gif
Eva i Skåne
Fyndigt Berith biggrin.gif laugh.gif .
Jag har pysslat inne idag, men jag hade nog inte halkat ändå. Här är ren barmark sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon