Bettis
Idag när jag var ute så fick jag syn på dessa spår, vem kan ha gjort dem?? gissar på ekorre, kan det vara rätt!
Myosotis
Ja, det är ekorre.
Meriona
Haha, när man inte hade nåt att jämföra med såg de jättestooooora ut! blush.gif
Myosotis
Vet inte om jag vågar erkänna det, men jag har faktiskt tagit ekorrspår för älgspår! När de tinat lite och blivit större så har alla fyra tassavtryck tillsammans samma storlek som en älgklöv, och hoppavstånden stämmer rätt bra med älgens steglängd. Slutar spåret vid ett träd kan man börja fundera på att det kanske inte var någon älg.
Motti
Jo det är Ekorrspår har själv fullt med små spår utanför som går till Fågelbordet,Ekorren brukar hoppa ner på fågelmataren och käka solrosfrön,förskräckligt vad viga dom är i alla fall !och såå söta.
Meriona
CITAT (Myosotis @ 04-03-2010, 21:31) *
Vet inte om jag vågar erkänna det, men jag har faktiskt tagit ekorrspår för älgspår! När de tinat lite och blivit större så har alla fyra tassavtryck tillsammans samma storlek som en älgklöv, och hoppavstånden stämmer rätt bra med älgens steglängd. Slutar spåret vid ett träd kan man börja fundera på att det kanske inte var någon älg.


crying.gif Älien-älgar kan man inte vara säker på....
Myosotis
giggle.gif är de släkt med skogstrolls rådjur?
Meriona
CITAT (Myosotis @ 04-03-2010, 21:41) *
giggle.gif är de släkt med skogstrolls rådjur?


Säkerligen, nu är de hos Bettis också. whistling.gif
Bettis
Jaha då var det som jag misstänkte några små ekorrar tack för hjälpen, tur att jag la ut en hel påse med nötter till dom yes.gif
sqrulan
Söta snöspår! wub.gif
Men jag tror att jag har haft lodjur på gården, för två veckor sedan så såg jag att ett djur hadde kommit i snön och sedan hoppat nästan två meter rakt upp på taket till min lilla bod. Jag visade min dotter och hon trodde också på ett lodjur för en vanlig katt kan nog inte hoppa så högt? Jag kan ha fel, är det någon som vet hur högt ett lodjur kan hoppa?
skogstroll
CITAT (Myosotis @ 04-03-2010, 21:41) *
giggle.gif är de släkt med skogstrolls rådjur?


mycket möjligt giggle.gif vilka söta små fötter den har
Meriona
CITAT (Bettis @ 05-03-2010, 06:58) *
Jaha då var det som jag misstänkte några små ekorrar tack för hjälpen, tur att jag la ut en hel påse med nötter till dom yes.gif


Du har ett stort hjärta du Bettis! smiley_small_hug.gif

CITAT (sqrulan @ 05-03-2010, 09:33) *
Söta snöspår! wub.gif
Men jag tror att jag har haft lodjur på gården, för två veckor sedan så såg jag att ett djur hadde kommit i snön och sedan hoppat nästan två meter rakt upp på taket till min lilla bod. Jag visade min dotter och hon trodde också på ett lodjur för en vanlig katt kan nog inte hoppa så högt? Jag kan ha fel, är det någon som vet hur högt ett lodjur kan hoppa?


Nej det vet jag inte, men lodjur har enorma runda tassar, det går inte att ta miste på att det är en tamkatts spår.
sqrulan
CITAT (Meriona @ 05-03-2010, 09:47) *
Du har ett stort hjärta du Bettis! smiley_small_hug.gif



Nej det vet jag inte, men lodjur har enorma runda tassar, det går inte att ta miste på att det är en tamkatts spår.

Ja det var ju svårt för mej att bedömma spåret för jag såg inte det samma dag/natt som det hände, men jag såg att det var någon som kan hoppa högt....kan det ha varit en räv? Hur högt kan den hoppa?
Spåret slutade vid boden och sedan var det ett jätte skutt på två meter så det var inget djur som hoppade ner!
Man såg att djuret nästan inte klarade av hoppet, det grävde sig fast i snön för att inte ramla ner. Så gör mina katter men dom hoppar inte så högt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon