Hej igen
Har just sett på Debatt på Svt1 och flera ggr hade jag lust att skrika högt ...
Håll kä.....!!!!
Både programledare och debattörer pratade i mun på varann...
i mina öron blir allt ett sammelsurium och jag "stänger av"



Meriona
ranting.gif Just av den anledningen orkar jag inte se såna program, det är stressande.
Mötesdisciplin fick vi lära oss en gång i världen, men det gäller visst inte längre...

Tobb
man bli ju bara sur på dem för att de är osams tongue.gif
Hej igen
Att de har olika åsikt är ju förutsättning för att programmet ska existera ...
men som också Meriona säger ... mötesdisciplin ... vart har den tagit vägen.
Wilmer
Håller med, orkar med max en minut, så fantastiskt ointressant att höra halva meningar och upprepningar och förvirring, suck.
aanderss
tacka vet jag siver öholm
gnon49
Debatt? Programet som kan förstöra ett intressant ämne på fem röda sekunder.
Motti
Jag kan bara instämma !hatar när inte folk får tala färdigt särskillt om de är intressanta att lyssna på.
pejori
Håller med jag också.
Jag tycker det är, både respektlöst och ett sätt att avfärda andras åsikter som ointressanta, att avbryta den som pratar.
Byter kanal fort om det är på TV.
IRL, säger jag ifrån direkt, om någon börjar prata i munnen på mej eller avbryter.
*Stintan*
CITAT (Hej igen @ 04-03-2010, 22:19) *
Har just sett på Debatt på Svt1 och flera ggr hade jag lust att skrika högt ...
Håll kä.....!!!!
Både programledare och debattörer pratade i mun på varann...
i mina öron blir allt ett sammelsurium och jag "stänger av"


Jaa just Debatt på Svt har en förfärligt dålig programledare som jag irriterat mig på länge. Hon avbryter och pratar själv i munnen på dem som svarar på hennes frågor heeeela tiden. Fattar inte att hon får fortsätta förstöra ett program som annars skulle kunna vara mycket intressant.
Gossen Ruda
Det är den nya tidens programledare som dels vill höra sin egen stämma, dels vill undvika att den som vet någonting skall få framföra sina kunskaper eftersom de ofta överglänser hennes/hans egna.
Huggorm
Så är det, programmet är rena hönsgården
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 05-03-2010, 08:27) *
Det är den nya tidens programledare som dels vill höra sin egen stämma, dels vill undvika att den som vet någonting skall få framföra sina kunskaper eftersom de ofta överglänser hennes/hans egna.


Ähhh det är ren inkompetens. Det är väl för sjutton inte programledarens åsikter som är intressanta i ett debattprogram. Det är som att höra på en föreläsning och ha någon bakom sig som ljudligt uttrycker "mm", "ja", "nej" eller halva meningar efter vart och vartannat ord föreläsaren säger.
Alba
Jag har inte sett just det programmet men jag tycker det är ofta som disciplinen är på noll i många olika program.
Man ställer en fråga och sen hinner inte den andre svara innan frågeställaren avrbyter med egna funderingar.

En annan sak som stör mig det är när någon ställer en fråga och samtidigt själv ger alternativa svar så många att det inte finns något att svara på sen.
skogstroll
alla vet väl bäst antagligen... tycker det är ohyfsat att avbryta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon