Full version: Favorit tv-serie
green
Tänkte att det kunde vara kul o se vilka tv-serier vi tycker om att följa, kan fungera som tips på något som man kanske har missat smile.gif Mina tre favorit tv-serier just nu är:

1. Mad Men (Grym drama-serie som går på Kanal9)

2. Frasier (Visserligen gamla avsnitt, men det är alltid lika kul)

3. Åh Herregud med Jonas Gardell (har visserligen bara sett ett avsnitt på SVT Play, men jag diggar JG)
Myosotis
inga alls, har inte tålamod för sånt
skånepåg
Lost, Csi, Criminal minds, 2 & ½ men, Vänner, Desperat housewives, Chuck, The cleveland show, South park, Simpsons, Family guy, Fringe, X-files, Den nya V, Weeds, Heroes, Alla Stargate, Smallville, Scrubs, Seinfeld...
Hehe sitter jag inte vid datorn så ligger jag i soffan och ser film eller tv hela dagarna biggrin.gif
theseraphim
house....
sommarhumla
Star trek voyager (TV4 science fiction)
Simpsons, how i met your mother, Seinfeld (TV6)
Landet brunsås (kanal 2)
Outsiders (kanal 5)
Åsa, mälardalen zon 2
Big Love (Tv2, en serie som placerats alltför undangömt i tablåerna, innehåller det mesta ex. polygami, intriger, mordförsök, religösa sekter etc. producerad av Tom Hanks)

House (tv4)

My namne is Earl (tv6)

Brottskod försvunnen (tv1)

Community (tv6)

Jag har bara de fria kanalerna så det blir ju inte så mycket att välja på.
skånepåg
My name is earl glömde jag tongue.gif
Laddar genast ner Big love, kanske kan vara bra ^^
diva&hero
Det finns några..
Desperate Housewives, Familjen Annorlunda, 2 1/2 män, Spårlöst, Cougar Town.. Allt som går att se..
Den här årstiden lägger vi oss i sängen och kollar på tv, så det blir en del serier. På sommaren ser man knappt på tv.
Gossen Ruda
Inga, helst. Avskyr att behöva boka upp mig. Fast Vetenskapsmagasinet, Vetenskapens värld, Antikrundan, Mitt i naturen och liknande får passera. Dokussopor och liknande över min döda kropp.
diva&hero
CITAT (Gossen Ruda @ 08-03-2010, 19:11) *
.Dokussopor och liknande över min döda kropp.



biggrin.gif Har haft stenkoll på Paradise Hotell! Har man börjat kolla så kan man inte sluta.. Tom laddat ner avsnitt som jag missat.. Men jag kan inte säga att det är bra program, utan det är mer kul att se all drama som är.
hattstugan

Tittar väldigt lite på TV överhuvudtaget!! Och med tanke på att även kvällsjobb ingår i mitt schema så är det värdelöst att tänka sig följa serier! Har inga inspelningsmöjligheter heller!!
Eva i Höga
Försöker att titta på Antikrundan, tycker det är trevligt. Men det är också det enda jag ser. På helgerna står tv-n på under kvällarna (om vi är hemma själva) men tittar inte så mycket.
Peztis
Tittar massor på tv!

Favoriten nu under vintern har varit Glee!!! Väntar på att den snart ska komma tillbaka.

Av det som går nu är det Brottskod Försvunnen, Am. Idol, Desp. Housewives, Grey's Anattomy...

Men vi följer även True Blood, Heroes, alla Star Trek (som vi visserligen har på DVD), StarGate Atlantis, Arkiv-X, 24, Lost mm mm
aanderss
herbert o albert men de var ett tag sedan den gick på tv
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 08-03-2010, 20:37) *
herbert o albert men de var ett tag sedan den gick på tv

Ja, det var goa gubbar.. tummenupp.gif
aanderss
o skrothandlare
Aqvakul
Märkligt aanderss - du var knappt född när detta gick på TV 1974 -79 och 1982.
Farbror Blå
Band of Brothers!

Dessutom alla brittiska deckare.

Inga andra serier överhuvudtaget och

ALDRIG dokusåpa-skit
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 08-03-2010, 20:48) *
Märkligt aanderss - du var knappt född när detta gick på TV 1974 -79 och 1982.

de har gått i repris många gånger
xlxl67
Kan inte boka upp mig så kollar det jag vill se på svt play istället. "De kollar oss artister", mitt i naturen, Expedition Nya Guinea kollar jag just nu.

Sedan måste jag åter konstatera att det är enorm kvalitetsskillnad på svt och de andra reklam-kanalerna.
jholma
Ingen TV för mig

Jag äger inte ens en TV

Mitt liv är tillräckligt spännande och viktigt för att jag skall tappa tid på att titta TV

Snobberi - javisst men sant!
Peztis
CITAT (xlxl67 @ 08-03-2010, 21:04) *
Sedan måste jag åter konstatera att det är enorm kvalitetsskillnad på svt och de andra reklam-kanalerna.


Javisst är det! SVT:s kanaler tittar jag knappt på!
Fast jag misstänker att det inte var så du menade. biggrin.gif
vanjalarsa
Jag säger bara HEM TILL GÅRDEN !!
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Peztis
CITAT (jholma @ 08-03-2010, 21:18) *
Ingen TV för mig

Jag äger inte ens en TV

Mitt liv är tillräckligt spännande och viktigt för att jag skall tappa tid på att titta TV

Snobberi - javisst men sant!

Om du vill kalla det snobberi, varsågod...
Det är väl snarare en fråga om vad man gör annars om man inte tittar än att se ned på dem som tittar på tv. Sitter man och döstirrar in i en vägg så är ju tv:n att föredra.
Och till alla som sitter och säger att jisses, tv.... DET tittar då inte JAG på!: man kan faktiskt lära sig en VÄLDIG massa saker - bra som dåliga - genom att titta på tv!
Meriona
Antikrundan är väl ingen TV-serie? En TV-serie för mig är någonting där nästa avsnitt tar vid där detta slutade. Antikrundan älskar jag, men om jag missar en vecka så sitter jag inte som ett levande frågetecken veckan efter.

vanjalarsa
CITAT (Peztis @ 08-03-2010, 21:21) *
Javisst är det! SVT:s kanaler tittar jag knappt på!
Fast jag misstänker att det inte var så du menade. biggrin.gif

Ja svt duger oftast bara till att se text tv! Enstaka undantag,
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
skånepåg
Tv6 wub.gif Där finns oftast nått att se dygnet runt, synd bara att Ztv blev musikkanal, där hade de en hel del knasiga program biggrin.gif
Hej igen
Glamour har jag följt i 17 -18 -19 år ... ibland läser jag in avsnitten på nätet eftersom USA är en bit före oss.

Sedan så ser jag stundtals olika serier ... han Raimond (ev felstavat) är kul å se och också How I meet your mother och icke att förglömma den knäppaste serien ...Days of our lives ... där dör man och så lever man igen...
Kockprogrammen ser jag då o då ... Two fat ladies,, Hells kitchen och så den på trean och äckelMorberg och Nigella och så ser jag på åttan el nian där de visar hus/lgh ... supernanny ser jag också ibland ... phu

Men som sagt ... bara en jag följer. smile.gif

Hej igen
CITAT (skånepåg @ 08-03-2010, 22:07) *
Tv6 wub.gif Där finns oftast nått att se dygnet runt, synd bara att Ztv blev musikkanal, där hade de en hel del knasiga program biggrin.gif

Ztv var dotter o hennes band me för några år sedan.
Aqvakul
I kväll visade SVT första avsnittet i en ny omgång om Saltön, efter Viveca Lärns böcker - klart småmysigt...
Hej igen
CITAT (Aqvakul @ 08-03-2010, 22:32) *
I kväll visade SVT första avsnittet i en ny omgång om Saltön, efter Viveca Lärns böcker - klart småmysigt...

Saltön ska vi se reprisen imorron ... el spela in och se på onsdag.

skånepåg
CITAT (Hej igen @ 08-03-2010, 22:29) *
Ztv var dotter o hennes band me för några år sedan.

Jasså vad kul biggrin.gif Jag kommer ihåg för typ 8 år sen då var det ett program jag följde på den kanalen, de gjorde massa expriment och tävlingar och hitta på massa olika hyss, som de hade en tävling med möss som man fick heja på den som vann och jag vann en gång en vhs film biggrin.gif
Hej igen
CITAT (skånepåg @ 08-03-2010, 22:37) *
Jasså vad kul biggrin.gif Jag kommer ihåg för typ 8 år sen då var det ett program jag följde på den kanalen, de gjorde massa expriment och tävlingar och hitta på massa olika hyss, som de hade en tävling med möss som man fick heja på den som vann och jag vann en gång en vhs film biggrin.gif

Minns att det var mycket konstigt i den kanalen ... t.ex sprängde de "bomber" ... programledarna gömde sig bakom en soffa ...
ja,ja ... var väl inte såå seriösa program ... men roliga... man fick sig många glada skratt. :-)
skånepåg
CITAT (Hej igen @ 08-03-2010, 22:39) *
Minns att det var mycket konstigt i den kanalen ... t.ex sprängde de "bomber" ... programledarna gömde sig bakom en soffa ...
ja,ja ... var väl inte såå seriösa program ... men roliga... man fick sig många glada skratt. :-)

Haha precis, vi menar säkert samma program biggrin.gif
Anki på Öland
CITAT (vanjalarsa @ 08-03-2010, 21:23) *
Jag säger bara HEM TILL GÅRDEN !!
mvh vanjalarsa rolleyes.gif


Säger detsamma, det enda "måste-programmet " smile.gif
Anki
Klura
Sällan jag har tid att titta på TV så jag får kika på programmen på Web-TV i stället.
Just nu är det Project Runway, Familjen Annorlunda och Spårlöst.
Ett annat program som jag gillar är Solsidan, älskar sån humor.
Har nyligen upptäckt Halv 8 hos mig som är det bästa matprogrammet jag sett på länge.
Spar mig till helgen och ser alla fyra programmen i en följd.
Annat skoj jag kikar på ibland är En plats i solen och En plats på landet på TV8.
Aqvakul
Master Chef på TV8 - är en intressant matlagningstävling, som vi brukar följa..
xlxl67
CITAT (Peztis @ 08-03-2010, 21:24) *
Om du vill kalla det snobberi, varsågod...
Det är väl snarare en fråga om vad man gör annars om man inte tittar än att se ned på dem som tittar på tv. Sitter man och döstirrar in i en vägg så är ju tv:n att föredra.
Och till alla som sitter och säger att jisses, tv.... DET tittar då inte JAG på!: man kan faktiskt lära sig en VÄLDIG massa saker - bra som dåliga - genom att titta på tv!


Speciellt på svt går det enormt mkt bra program så hade jag inte haft saker som är ännu roligare hade jag mer än gärna kollat tv dessa mörka, kalla månader. Dessutom missar man u mkt socialt på ex fikor om man inte hänger med i tv-tablån biggrin.gif
Myosotis
CITAT (Peztis @ 08-03-2010, 21:24) *
...Och till alla som sitter och säger att jisses, tv.... DET tittar då inte JAG på!: man kan faktiskt lära sig en VÄLDIG massa saker - bra som dåliga - genom att titta på tv!

Visst lär man sig massor, det har jag också gjort. Jag kallar inte natur- eller vetenskapsprogram för serier.
Piccante
Twin Peaks och X-files (Arkiv X) var mina favoriter. Nu er jag på Halv åtta hos mig, Värdshusträdgården, Damernas detektivbyrå, Lyxfällan, Grannfejden och gärna Grand design och En plats i solen på kanal 8.
Alexander-VG-zon3
mina favoriter ''innan'' har varit - Beverly hills, Förhäxad

sedan de brittiska tv-serierna som - Pang i bygget, Ett herrans liv, Skenet bedrar. och En plats på landet, En plats i solen, Min plants i solen, Enkel biljett, Grand design, 60 minute makeover.

serier jag tittar på nu är - Simpsons, Family guy, Lyx fällan, Halv åtta hos mig, Svenska Hollywoodfruar, Desperate housewives, Real houswives, Damernas detektivbyrå, Kniven mot strupen, Supernanny, Gränsbevakarna, The war at home, Pantertanter, Disaster date, Landet Brunsås, It's me or the dog, Drömmen om Italien, Fuskbyggarna, Dr Phil, Värdshusträdgården, The legend of the seeker.

herre gud hur hinner jag med allt ?
pejori
CITAT (flaxss @ 09-03-2010, 10:56) *
/..../
herre gud hur hinner jag med allt ?



Tänkte just detsamma Faxss... giggle.gif smiley_small_hug.gif

Ncis, Bones ,Gray´s anatomy och fuskbyggarna.
Det räcker gott med det.
Simplicity
Jag tittar inte speciellt mycket på tv... men det där går i perioder...

På sommaren går det ju ofta engelska deckare som jag gillar att följa. Kommisarie Morse, Morden i Midsomer, kommisarie Lynley, Dalgliesh å andra... De är ju ganska lika.. *hihi*

Jag kan absolut inte med de här serierna som går ut på att dissa människor... Det började väl med Robinson, kan jag tänka, och har sen blivit så vanligt att vi vant oss vid det... Jag kan inte med då man generar och gör människor ledsna i programmet.

Det går ett underbart engelskt trädgårdsprogram på ettan på vardagar i sju-halvåttatiden, men jag kommer inte ihåg vad det heter.

"Grand Designs" där de följer spektakulära byggen och hus är ett annat engelskt program jag gärna ser.

Märkligt! Jag tittar ju faktiskt på tv rätt mycket ändå då, ser jag när jag skriver. Och tydligen bara engelskt? *fnittrar*
Myosotis
CITAT (flaxss @ 09-03-2010, 10:56) *
...herre gud hur hinner jag med allt ?

laugh.gif Precis vad jag satt och tänkte! Ni som ser så många serier, kollar ni på alla avsnitten?
Motti
Brittiska deckare och "Ett Herrans liv" såg påskspecialen förra veckan:) .Har följt "Top Model" lite också,"Hem till gården" ser jag när jag känner för det ,även Ophra på:3an och nu ser man ju på "Halv åtta hos mig". " En plats i solen! och "En plats på landet" som går på 8:an tycker det är jätteintressant och se hur det ser ut runt om i världen när det gäller boende.
Peztis
CITAT (Myosotis @ 09-03-2010, 13:32) *
laugh.gif Precis vad jag satt och tänkte! Ni som ser så många serier, kollar ni på alla avsnitten?

Jag tillhör den trogna typen av människa och ser varenda avsnitt på de serier som jag har bestämt mig för att titta.
Det är VÄLDIGT bra med två inspelningsbara hårddiskar så man kan titta på saker vid bättre tidpunkter. Tyvärr är ju dock risken att man samlar på sig. Men det är rätt bra att kunna se en hel serie i ett svep också, man lever sig in i den bättre då.
Krolliljan
Den enda serie jag aldrig missar ett avsnitt av är "24". tummenupp.gif

Jag tittar även på Idol, fast Fame factory var mycket bättre.
Melodifestivalen, naturligtvis
och
Mästarnas mästare

Gärna ströavsnitt av Skenet bedrar, Pang i bygget eller Svarte Orm.
Vart tog serien i Tv 4 , Flaschback tror jag den hette, vägen? confused.gif dunno.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon