Full version: Canal Digital
Carl

Har bytt ifrån Boxer till Canal Digital och jag måste att jag är jätte nöjd. Bilden har blivit mycket skarpare även på de kanaler som inte sänder HD. Ett nöje att se på TV igen.
Meriona
Boxer är ett par sekunder senare i utsändningarna också, min granne har Boxer och jag har Telia, kanske är det likadant mot CD? När det blir mål i hockeyn så får jag se det ett par sekunder före honom, gissa om han tycker det är störande när vi hurrar. innocent.gif
Anma
CITAT (Meriona @ 09-03-2010, 13:03) *
Boxer är ett par sekunder senare i utsändningarna också, min granne har Boxer och jag har Telia, kanske är det likadant mot CD? När det blir mål i hockeyn så får jag se det ett par sekunder före honom, gissa om han tycker det är störande när vi hurrar. innocent.gif

Har du Telia internet också? Har hört att det kan sacka på linjen när man använder båda samtidigt. I vilket fall har jag nu bytt från Boxer, som inte fungerar här i nya lägenheten. Tog tv, bredband och bredbandstelefoni alltihopa på Telia. Nästa vecka börjar det gälla. Hoppas ju på att det blir bra!

I huset här är det canal digital Analogt!! Så allt lär kännas bättre efter den upplevelsen i ett par veckor i för sig... giggle.gif
Meriona
Ja det har jag, och jag har aldrig nånsin märkt någon sackning varken när vi haft 2 mbit eller 8 mbit. Däremot om man väljer 24mbit ska man inte kunna komma upp till max om man har digitalTV också, enligt uppgift.
Anma
CITAT (Meriona @ 10-03-2010, 10:14) *
Ja det har jag, och jag har aldrig nånsin märkt någon sackning varken när vi haft 2 mbit eller 8 mbit. Däremot om man väljer 24mbit ska man inte kunna komma upp till max om man har digitalTV också, enligt uppgift.

Ok, det låter bra det. Vi hade 24 men sänkte till 8 nu i och med tv:n.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon