Orkidétjuven
http://www.myfootprint.org/

Så hoppas vi på en grönare framtid nu smile.gif
Simplicity
Hm.
1,24 jordar behövs till sådana som mig...
Piccante
Hade alla levt som jag hade det räckt med 1,05 jordklot tummenupp.gif Det sparar mycket energi att jag inte äger en bil och inte flyger när jag reser på längre inrikes resor. På matstapel var det en mindre skillnad då jag inte kan odla så mycket själv och är allätare.
pejori
0,59 här.
CillaM
Intressant och bra länk!
Orkidétjuven
Jag gjorde just en jämförelse hur jag lever här på nya zeeland och hur jag lever hemma i Sverige normalt.
Hemma i svea skulle det gå åt 1,4 jordar.
På Nya zeeland skulle samma bli 2,5 jordar.

Jag lever likadant, men skillnader är här att alla tar bilen för det är dålig kommunikation, folk återvinner bara 2 olika sorters plast, resten slängs
Husen är inte isolerade, enkelglasfönster och det eldas fortfarande på många hål med kol för el.
Illa.
Platinum
Jag verkar hålla mig på rätt sida om gränsen iaf. 0,99
Aqvakul
1,73 blush.gif
pejori
CITAT (Orkidétjuven @ 10-03-2010, 01:35) *
Jag gjorde just en jämförelse hur jag lever här på nya zeeland och hur jag lever hemma i Sverige normalt.
Hemma i svea skulle det gå åt 1,4 jordar.
På Nya zeeland skulle samma bli 2,5 jordar.

Jag lever likadant, men skillnader är här att alla tar bilen för det är dålig kommunikation, folk återvinner bara 2 olika sorters plast, resten slängs
Husen är inte isolerade, enkelglasfönster och det eldas fortfarande på många hål med kol för el.
Illa.


Tror också att värmekällan och återvinning gör mycket.
Här har vi fjärrvärme och allt går att återvinna. tummenupp.gif
Anki på Öland
0,98 smile.gif
Anki
skogstroll
jag fattar inte riktigt men 21.66 blev min "slutsiffra", verkar ju ligga under det allmänna resultatet i alla fall. sorgligt... om alla levde som jag skulle vi behöva 1,38 jordklot... och då är jag inte den miljöovänliga typen direkt
Noak
1,34 jordklot, mycket beroende på att bil(arna) är helt nödvändig(a) i glesbygden...
Simplicity
Ja jag är förvånad att jag fick så lågt som jag fick (1,24 jordar). Bor i hus på 200 kvm, kör minibuss och klickade i att jag har el som uppvärmning (egentligen jordvärme, men det fanns inte som alternativ)... märkligt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon