Full version: inbyggnadsugn
vanjalarsa
Är det någon som kan tipsa om en bra inbyggnadsugn?
jättetacksam för svar!
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Fny
inte helt säker på hur en sådan ser ut...
vitavargen
Inte jag heller.

( din ärlighet gillar jag, Fny!)
Fny
( innocent.gif )
KarinSKARA
Om du menar till köket så spelar sorten inte så stor roll. Varmluft eller vanlig är en smaksak. Det du bör tänka på är skåphöjden så den blir bra att arbeta med.
Bygger du om så är det praktiskt att även höja diskmaskinen för den använder man mer.
Karin //
Anma
Jag har IKEAs Framtid OV9, varmluft med pizzafunktion. Är jättenöjd hittills, har använt den i ett par veckor bara.
Bakade chokladrutor i fredags, mycket jämn och fin färg på hela kakan, i min gamla ugn blev kanterna alltid mer brända än resten av kakan.
Tobb

Jag antar att de vanliga märkena som är bra även har bra inbyggnadsugnar.

Inbyggnadsugn:
Google is your friend smile.gif
http://images.google.se/images?hl=sv&s...sa=N&tab=wi
until they try to rule the world... santa.gif
Bee
Javisst finns de flesta märkena som inbyggnadsvarianter.
Vad jag har hört är att de flesta märken passar till de flesta köken utom Ikea. Deras skåp för inbyggnadsugn och mikro är anpassade för just deras variant av Whirlpool. Så vill man ha in ett annat märke i ett Ikeaskåp gäller det att mäta noga och ev göra anpassningar.
Annars är det väl som vanligt - efter råd och lägenhet som det heter smile.gif Själv har jag Husqvarna och den är helt ok.
Motti
Jag har haft en Husqvarna som jag inte gillade eftersom den var opålitlig med tempraturerna men har nu en Siemnes och det är bland det bästa jag kunde valt den jag har nu har varmluft och grill vanlig funktion med snabbstart,man ska tänka efter om man igentligen behöver tio funktioner och om man kommer att annvända alla,jag valde den enklaste denna gången för alla dom funktionerna jag hade på Huqvarnan annvände jag aldrig typ att torka svamp eller ångfunktionen pizzalägge grattäng läge osv,det kosta en del extra också att köpa en ugn med en massa lyxfunktioner.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon