Full version: Telia
Åsa, mälardalen zon 2
Det började med att jag fick ett brev från Telia med en uppmaning att jag skulle gå in på deras hemsida för att uppdatera mitt modem p.g.a att de upptäckt ett inbyggt fel (vilket jag redan misstänkt eftersom det här var modem nr 2, mitt tidigare slutade funka efter 2mån). Jag fick hjälp med detta från Telias support.


Då började modemet säga sätt i SIMkort när jag skulle koppla upp mig efter att jag gjort denna sk. uppdatering. Jag gick till en Teliabutik och frågade de ursäktade och sade att de upptäckt att det inte gick så bra att uppdatera så de gav mig ett sprillans nytt modem igår, som funkade i ca 1dygn sedan började även det att skrika efter SIMkort. Eftersom jag var hemma idag så ringde jag till supporten som sade att vi skulle testa avinstallera och sedan installera på nytt då borde allt funka bra. Jo pyttsan heller då säger datorn bara -hittar inte USB-enhet när jag ska ansluta, hon på supporten var mest Oj då ja då vet jag inte, du får nog ta med dig allt till en teliabutik så får de fixa det.

Jag har ett sånt där modem för mobilt bredband som ser ut som en liten svart cigarettändare, är det fler som har haft liknande problem med sitt?

I reklamen för telia nu är det ett annat modem är det bättre?? För snart vill jag kräva att få en annan typ av modem som inte krånglar såhär.


(som tur är bor jag nära jobbet så jag har gått dit för att surfa lite men lite fel känns det ju att gå dit eftersom jag ju är tjänsledig för studier)
anne-li i olofstorp
Prata inte med mig on Telia!!!! MORRRRRRR! Frågan är om jag ens har elen kvar efter nästa helg!!!! Grrrrr! ranting.gif devil.gif ranting.gif
gnon49
Har du ingen i bekantskapskretsen som har mobilt bredband? Plugga in ett modem, som bevisligen fungerar på en annan dator, i din dator. Fungerar det då är det säkert fel på modemet. Fungerar det inte så är det nog datorn som strular med uppkopplingen.
mojan
Jag fick också brevet om uppdatering. Lät lätt som en plätt. tongue.gif
Eftersom jag aldrig använder det utan kör i det fasta så blev det liggande ett tag.

I helgen beslöt jag att göra uppgraderingen-man vill ju vara duktig. sad.gif
Något blev fel, minns inte vad, blev arg och slängde tillbaka det i skrivbordslådan. ranting.gif

Ska försöka få mannen att titta på det när han får tid.
Anki på Öland
Har ett mobilt bredband som ser ut så här

[attachment=48150:images.jpg]

Har funkat perfekt dom år jag haft det!
Anki
Gossen Ruda
Telia har nyss uppdaterat spamfiltret för e-posten. Fungerar utmärkt, all spam läggs i en särskild mapp där jag kan kolla den via webmail. Annars slängs den automatiskt efter en tid. Jag visste att filtret skulle läggas in men jag blev ändå förvånad när alla erbjudanden om att köpa via-gra till reducerat pris slutade komma. (var tvungen att lägga in ett bindestreck för odlas spamfilter gillade inte ordet.)
skogstroll
CITAT (anne-li i olofstorp @ 17-03-2010, 17:42) *
Prata inte med mig on Telia!!!! MORRRRRRR! Frågan är om jag ens har elen kvar efter nästa helg!!!! Grrrrr! ranting.gif devil.gif ranting.gif


ja vi kanske kunde bilda en klubb..... Jag har aldrig nånsin haft så mycket problem som med Telia. Sist var jag så himla förbannad på dem så jag har fått ordentlig kompensation. De var riktigt pantade och tyckte jag hade minsann gjort fel fast det var de som i lurade mig. Men no more. Nu har sambon skaffat mobilt bredband hos Telia men det tänker inte jag befatta mig med sådeså!!! ranting.gif

Har haft problem sen 90-talet med Telia, deras korkade "Mina Sidor" har ju haft problem i åratal, vilka IT-snillen liksom. Nej usch
gnon49
CITAT (Gossen Ruda @ 18-03-2010, 12:40) *
Telia har nyss uppdaterat spamfiltret för e-posten. Fungerar utmärkt, all spam läggs i en särskild mapp där jag kan kolla den via webmail. Annars slängs den automatiskt efter en tid. Jag visste att filtret skulle läggas in men jag blev ändå förvånad när alla erbjudanden om att köpa via-gra till reducerat pris slutade komma. (var tvungen att lägga in ett bindestreck för odlas spamfilter gillade inte ordet.)

Kan man gå in på mina sidor hos telia om man vill kolla bortfiltrerad post? Eller försvinner den automatiskt menar du? Filtret verkar i alla fall vara effektivt.
Huggorm
Är det bara jag som är nöjd med Telia? Jag har internet samt TV-kanaler via deras fibernät, och det är extremt stabilt, det är aldrig några avbrott. Bra pris också för den delen.
skogstroll
jag har haft problem av olika varianter.. minns nästan inte längre. Mobiler som inte kan ta emot trots täckning (hos andra operatörer) och ingen kompensation alls för att de inte kan leverera... bredbands-TV som tar 5 minuter att få igång... lurad på avgifter... Kan tänka mig att det funkar ok om man har som ett enda mobilabonnemang ändå men jag skulle hålla koll på fakturorna!
Gossen Ruda
CITAT (gnon49 @ 18-03-2010, 14:03) *
Kan man gå in på mina sidor hos telia om man vill kolla bortfiltrerad post? Eller försvinner den automatiskt menar du? Filtret verkar i alla fall vara effektivt.

Jo, du kan gå in via Webmail och förmodligen även via Mina sidor. Jag använder den här adressen: https://webmail.telia.com/cp/ps/Main/login/...d=pne.telia.com Man kan kolla mailen där och även radera dem. Annars försvinner de automatiskt så småningom.
Ralf
Jag tror jag håller på att bli mördare idag.

Telias försäljare ringde idag igen o vill sälja. Dom ställde då frågor om saker som de inte har o göra med (typ -hur mår du? Jag brukar svara -jag gick i väggen för tre år sedan o är utbränd och arbetslös, dessutom lider jag av diabetes och har bensår som bara blir större, kan du hjälpa mig med det?? Givetvis kan de inte det. Inte heller vill jag svara på vilka leverantörer jag har idag av vare sig el. telefon, mobilt bredband eller mobiltelefon eller elleverantör eller vem som hämtar mina sopor. När jag inte säger något så säger de tack för samtalet. –jaha men jag vill veta vad du har o erbjuda säger jag då. –ehh nej det får jag inte säga om du inte säger!! Men Hallå! Efter lite lirkande så fick jag ur dem att det var ett paket med VIASAT-kanaler som var jättebra med massa sport o Filmer. Jag frågade om det var någon tysk kanal med men då lät hon som om Tyskland låg på månens baksida eller hennes pappa ar en guldfisk. )

Nåväl jag vill inte ha dessa samtal längre o därför ringde jag Telia idag. Då säger bolaget att om man inte vill ha samtal om försäljning så måste man anmäla det skriftligen på en blankett som dom skickar ut och sedan skickat en bekräftelse till den adress som man är folkbokförd på. Allt enligt person uppgiftslagen, PUL. Det är inget annat än kvalificerat skitsnack! Dom vänder bara på lagen till sin fördel!
Givetvis får man inte heller prata med någon ansvarig på Telia, bara okunniga drängar på ”kundtjänst” som rabblar sina utantilläxor o inte förstår nåt alls o inte ens vill förstå.

Så snart sägs det fasta abonnemanget upp, goood bye Telia!!!
Anma
Jag har fått min telia-tv nu och är superdupernöjd. När alternativet är kanaldigital (analogt) kan man inte vara annat än nöjd. Är lika nöjd med internet och bredbandstelefonin via Telia. Lite dyrt kanske, men har jämfört med andra bolag och då blir priset det samma ungefär för samma tjänster, så det är inte så dyrt.
Huggorm
CITAT (Anma @ 18-03-2010, 15:55) *
Jag har fått min telia-tv nu och är superdupernöjd.

Har du också en liten silverfärgad apparat som man stoppar ett kort i? Fungerar fint för mig, men jag stänger aldrig av den. Det tar ju flera minuter att sätta igång den, innan den grejat färdigt och kommit igång. Men det kan hända din apparat är bättre, min är ju ett par år gammal nu.
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (gnon49 @ 17-03-2010, 17:46) *
Har du ingen i bekantskapskretsen som har mobilt bredband? Plugga in ett modem, som bevisligen fungerar på en annan dator, i din dator. Fungerar det då är det säkert fel på modemet. Fungerar det inte så är det nog datorn som strular med uppkopplingen.



Jag tror inte det är datorn det är fel på utan telias modemmodell á la liten svart tändare somjag får hela tiden, när modem nr 1 krånglade fick jag låna ett huawaiimodem av lite äldre modell och då funkade internet mycket bra (mycket bättre än modem nr 1 någonsin hade funkat) vilket jag sade till teliabutiken.
Ralf
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 18-03-2010, 17:11) *
Jag tror inte det är datorn det är fel på utan telias modemmodell á la liten svart tändare somjag får hela tiden, när modem nr 1 krånglade fick jag låna ett huawaiimodem av lite äldre modell och då funkade internet mycket bra (mycket bättre än modem nr 1 någonsin hade funkat) vilket jag sade till teliabutiken.

Telia har gjort en del begräsningar i nya modem så att dom inte ska vara så bra längre! Dom har erkänner inte att dom gjort försämringar för att dom erkänner inte att dom klarade av det dom klarade av förut. Bland annat kunde man dela ut sitt trådlösa modem till andra användare via lokalt nätverk. Det ville givetvis inte telia. Så nu om man är uppkopplad o ska skriva ut via skrivarnätverk, ja då sänks internet.
Givetvis får man inte prata med någon kunnig tekniker på Felia....
Anki på Öland
CITAT (Gossen Ruda @ 18-03-2010, 14:16) *
Jo, du kan gå in via Webmail och förmodligen även via Mina sidor. Jag använder den här adressen: https://webmail.telia.com/cp/ps/Main/login/...d=pne.telia.com Man kan kolla mailen där och även radera dem. Annars försvinner de automatiskt så småningom.


Det hade jag ingen aning om att man hade skräppost liggande på webmailen....... tur du berättade!! Kollade den just och där hade mail skickat från min hemsida fastnat!! Finns det inget sätt att tala om att mail från just den adressen inte är skräppost utan den skall släppas igenom??? Letade men hittade inget.....
ANki
Gossen Ruda
CITAT (Anki på Öland @ 18-03-2010, 21:15) *
Det hade jag ingen aning om att man hade skräppost liggande på webmailen....... tur du berättade!! Kollade den just och där hade mail skickat från min hemsida fastnat!! Finns det inget sätt att tala om att mail från just den adressen inte är skräppost utan den skall släppas igenom??? Letade men hittade inget.....
ANki

Jag tror inte att du kan välja själv vad som skall vara skräppost utan bara aktivera eller avaktivera spamfiltret. Du når detta via att logga in på webmail, välja inställningar och sen e-post i fältet nere till vänster. Därefter får du skrolla ner till slutet så finns det en ruta där man kan aktivera eller avaktivera filtret. Det som filtret sållar bort ligger kvar i 21 dagar innan det försvinner automatiskt.
Anki på Öland
Tack! Får komma ihåg att titta oftare då för det är skönt att slippa erbjudandena om piller och unga flickor..... wacko.gif
Anki
Anma
CITAT (Huggorm @ 18-03-2010, 16:20) *
Har du också en liten silverfärgad apparat som man stoppar ett kort i? Fungerar fint för mig, men jag stänger aldrig av den. Det tar ju flera minuter att sätta igång den, innan den grejat färdigt och kommit igång. Men det kan hända din apparat är bättre, min är ju ett par år gammal nu.

Nej, det är en
Digitalbox inspelningsbar - Motorola VIP 1963 - betalar för denna 50 kr/mån i 18 mån (totalt 900)
och
Thomson TG784 Gateway. Vit och vacker. giggle.gif

Huggorm
Anma: Okay, helt annorlunda alltså

Här skall ni få se vad Telia har för service nu:

http://www.teliaidinahander.se/

Den är svår att slå biggrin.gif
Roine
CITAT (Huggorm @ 19-03-2010, 15:51) *
Anma: Okay, helt annorlunda alltså

Här skall ni få se vad Telia har för service nu:

http://www.teliaidinahander.se/

Den är svår att slå biggrin.gif


Hmm...

Den var stängd nu. Visst öpperttider mellan 12-20 bara...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon