ToT
Läste om en studie där de ville veta mer om CFU (Colony Forming Units) eller bakteriebärande enheter från människor, vad som sprider mest, skillnader mellan män och kvinnor och så vidare…

De kom i alla fall fram till att nakna män frisatte sju gånger så många bakteriebärande enheter som nakna kvinnor. ”Efter detta intressanta fynd fokuserades mätningen på penis och scrotum. Dessa partier täcktes med plastfilm. Då kunde en 70-procentig minskning i frisättningen uppmätas. /…/ Hudlotion applicerades på penis-scrotumområdet och man fann en reduktion av totala CFU med 60 %. När hudlotion applicerades på hela kroppen uppnåddes ytterligare reduktion med cirka 20 %.”

Undrar hur det är med applicerandet av hudlotion på penis-scrotumområdet bland oss svenska män för att minska antalet CFU:s till vår omgivning?

He he, ett solklart ämne för småpratsavdelningen på odla.nu va?
blink.gif
Ina
... kanske är fler som virar in de ädlare delarna i plastfilm? laugh.gif
ToT
he he, ja, det funkar ju faktiskt lite bättre... så det får jag nog gå över till... fast kan tänka mig situationen då det är dax att ta bort plastfilmen, varför inte efter en varm sommardag efter massa trädgårdsarbete... hmm, nä, det får nog bli lotion för min del... tongue.gif
Ina
Varför inte förena nytta med nöje... BÅDE lotion och plastfilm, kanske...
ToT
ha ha, ja, vi kanske får nyttja ämnet till en omröstning.
typ, vad föredrar du?

1. plastfilm
2. lotion
3. både plastfilm och lotion
4. inget ovanstående och istället en hög koncentration CFU.

Sen kan vi kolla om det finns skillnader mellan vad män och kvinnor föredrar att männen ska välja...

Personligen har jag bestämt mig för 2:an nu... wub.gif
Fast 3:an var ju lite lockande också... hmmm...
Tingstäde
Ojojoj - vilket "skitsnack" - männinskan mår gott av att vara lite skitig. Barn på jordbruk blir mindre allergiska än stadsbarn och det finns ju uppgifter om att noggrann desinfektion av modern vid förlossningen kan vara till nackdel för bebisen. Vi har ett immunsysten som mår bra av att få jobba - annars hittar det på jäkelstyg - såsom allergier. Människan är sprungen ur en miljö som är allt annat än "kliniskt ren". Våra IgE-antikroppar som ju bråkar vid allergier tillkom ursprungligen för att hantera våra maskinfestationer. Så - "take care of your worms".
ohmy.gif smile.gif
Tingstäde
Ina
Hur skulle det vara med Alu-folie som ett alternativ... wink.gif laugh.gif
Ralf
Tingstäde, jag kan bara hålla med.
Dessutom:
har tre par bekanta där en elller båda är läkare. Många av deras barn är allergiska på något sätt. I den ena familjen där modern är läkare är alla barnen kroniskt sjuka och allergiska. Varför är det på detta sättet?

I vår familj har vi bara haft en regel: tvätta händerna när vi kommer hem. Inga av barnen är allergisk. Och vi är mkt sällan förkylda.
ToT
he he, jag tror att studien kanske har större värde inom sjukvården, där det finns typer av bakterier som man kanske inte gärna vill ska sprida sig...

och visst är det bra för barnen att få bygga upp sitt immunsystem, och om då männen släpper sju gånger fler CFU så torde detta kanske vara ett argument för att männen ska ta hand om spädbarnet tills dess immunsystem är fullt fungerande? Skulle ju liksom gå lite snabbare då... he he...

Ina, aluminiumfolie? he he, tänker bara på robocock... wub.gif
Ina
CITAT (ToT @ 26-12-2003, 20:52)
Ina, aluminiumfolie? he he, tänker bara på robocock...  :wub:


Är det filmen med den mekaniska tuppen... ? biggrin.gif
*Felix matte*
Man skall inte bry sig så mycket om diverse studier, de görs mest för att den "studerande" skall ha något att sysselsätta sig med. tongue.gif
Viktigt: Tvätta händerna efter toabesök och icke att förglömma... när du varit och handlat!
Pengar är det skitigaste vi handskas med.

Plastfolie eller aludito... nääädå...måste ju bli jox när nöden knackar på dörren laugh.gif laugh.gif laugh.gif
andreas i uppsala
Och kom ihåg slarva inte.Ta tvål och hål på och kleta med den i minst 15s skölj sedan händerna.Det tar runt 15 sekunder för tvålen att börja verka.
*Felix matte*
CITAT (andreas i uppsala @ 26-12-2003, 21:02)
Och kom ihåg slarva inte.Ta tvål och hål på och kleta med den i minst 15s skölj sedan händerna.Det tar runt 15 sekunder för tvålen att börja verka.

Har du lyssnat på "studerande" 15 sekunder.... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Uggla behövde bara 4..
Ångrar mig sleep.gif sleep.gif sleep.gif
Ralf
Ett annat enkelt trick som vi har tillämpat i vår famlij är att inte skölja munnen efter tandborstningen. Spotta bara ur munnen. Den tandkräm som är kvar försvinner snabbt men fluoret från tandkrämen sitter kvar. Jag har äter relativt mkt godis, alla dagar i veckan, och har inte haft ett enda hål på 20 år. Båda mina barn som gör så här har inga hål alls.
*Felix matte*
CITAT (Ralf @ 26-12-2003, 21:14)
Ett annant enkelt trick som vi har tillämpat i vår famlij är att inte skölja munnen efter tandborstningen. Spotta bara ur munnen. Den tandkräm som är kvar försvinner snabbt men fluoret från tandkrämen sitter kvar. Jag har äter relativt mkt godis, alla dagar i veckan, och hanr inte haft ett enda hål på 20 år. Båda mina barn som gör så här har inga hål alls.

He,he... där slog jag ditt rekord tongue.gif
Inte ett hål sedan 1977 biggrin.gif och det fastän jag tillämpar... Skölj och spotta ut biggrin.gif
Cilla
I vår familj tvättar vi oss alltid med lotioninsmord folie, som sedan lappas på lite här och var och får sitta kvar där bakterierna kliar. Det är viktigt att spotta ordentligt, särskilt i handfatet och innan middag, men inte så att folien åker ut ur munnen. Den sparas alltid till nästa middag då den spottas ut i komposten. Aluminiumresterna i lakvattnet rinner ned på ett bakbord där den kavlas ut och används som folie vid nästa dags kroppslappning.
Tingstäde
Ånyo - ojojoj. Är inte säker på att ha förstått aluminiumfoliens av vissa användande på badrummet. Nå - har varningarna för sambandet mellan aluminiunintag och demensutveckling helt passerat ohört?
sad.gif ohmy.gif huh.gif
Tingstäde
*Felix matte*
CITAT (Tingstäde @ 26-12-2003, 21:59)
Ånyo - ojojoj. Är inte säker på att ha förstått aluminiumfoliens av vissa användande på badrummet. Nå - har varningarna för sambandet mellan aluminiunintag och demensutveckling helt passerat ohört?
sad.gif ohmy.gif huh.gif
Tingstäde

Inte alls! Den enda aluminiumgrytan i vårt hus används till att koka disktrasan i laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
Susanne i Linköping
CITAT (Tingstäde @ 26-12-2003, 21:59)
har varningarna för sambandet mellan aluminiunintag och demensutveckling helt passerat ohört?

Varningarna för att aluminium skulle kunna orsaka/påskynda demens slogs upp stort i massmedia. Sedan upptäcktes det att man i själva processen, när man analyserade proverna, tillsatt aluminium och att värdena i undersökningen alltså varit helt missvisande. Då dementerades larmrapporten men det hade inte samma nyhetsvärde.

Detta är vad jag hört, om någon vill ha detaljer får jag försöka få tag i den som berättade det för mig.

En larmrapport är ingen larmrapport, två larmrapporter är en sanning? tongue.gif
Betty
CITAT (Felix matte @ 26-12-2003, 22:20)
CITAT (Tingstäde @ 26-12-2003, 21:59)
Ånyo - ojojoj. Är inte säker på att ha förstått aluminiumfoliens av vissa användande på badrummet. Nå - har varningarna för sambandet mellan aluminiunintag och demensutveckling helt passerat ohört?
sad.gif  :o  :huh:
Tingstäde

Inte alls! Den enda aluminiumgrytan i vårt hus används till att koka disktrasan i laugh.gif biggrin.gif laugh.gif

Jag köper nya disktrasor när de gamla blivit sura... rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon