chanticos
Hej


pejori
Hur hade du tänkt att betalningen skulle gå till?.

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=43292&hl=
Minns dig sedan tidigare.
Klura
Man får nog kontouppgifter via mail när man beställt.
Åsa, mälardalen zon 2
Det verkar dock lite lurt detta ifall man läser Pejoris länk så jag tror inte att jag skulle betala innan fröerna kommit ifall jag skulle nappa på detta.
Klura
Läste tråden nu och den är ju fyra år gammal (om jag inte såg fel)
Kikade även in på Tradera och det såg ju inte speciellt avskräckande ut när man kikade på omdömena.
Jag blev inte orolig iaf och skulle köpa om jag behövde något.
pejori
Jag förväntar mej inget svar ifrån TS denna gången heller.
Visst är det fyra år sedan, men jag är försiktig.
Är man säljare på Tradera, är det inga problem att lägga ut fröer till fast pris,"köp nu" där man rear ut dom, samtidigt med en auktion.
*Stintan*
Tycker också det hela verkar väldigt skumt. 7 startade trådar om detta idag på forumet och inget som helst intresse av ytterligare deltagande från TS. Jag skulle inte gå på det. Kanske jobbigare att lura folk på Tradera än på ett trädgårdsforum med tanke på avstängningsrisken.
Elisabeth-Västkustkolonisten
För mig låter det också skumt...
Myosotis
Är det bara jag som fått pm med samma innehåll? Det kändes lite skumt, och nu när jag ser alla trådar i ämnet känns det ännu mer konstigt. Tack för varningen, pejori.
pejori
CITAT (Myosotis @ 21-03-2010, 15:35) *
Är det bara jag som fått pm med samma innehåll? Det kändes lite skumt, och nu när jag ser alla trådar i ämnet känns det ännu mer konstigt. Tack för varningen, pejori.


SLS. smiley_small_hug.gif
chanticos
Bara ni mailar mig så får ni alla uppgifter
chanticos

piaauktioner@telia.com
matte_lkpg
Handlade av Pia på Tradera nyligen utan problem och fick detta erbjudande via min mail, blev dock lite fundersam när hon vill ha inbetalning på ett separat konto? Alltså inte på de som jag betalade till när jag handlade på Tradera..
anne-li i olofstorp
Jag ha också fått pm.....
Behöver inte något av detta och det kan jag lika gärna deklarera här som någon annanstans!!!!!!!
mojan
Också fått Pm.
Ovanstående mejl från chianticos är inte OK-en massa upprepningar.
mbn
CITAT (chanticos @ 21-03-2010, 17:55) *
Bara ni mailar mig så får ni alla uppgifter
vill inte lägga ut kontonr på forumet
Sprid gärna det här vidare till så många som möjligt, detta är en katastrof!!!



Vad exakt är det som är en katastrof??




*Stintan*
Pia, lite svårt att förstå hur det känns med det knapphändiga du skrivit. Med tanke på Pejoris uppgifter och ditt sätt att marknadsföra dina fröer här så får du nog ursäkta att det finns en misstänksamhet. Dessutom är detta ju inget föräljningsställe utan ett diskussionsforum. Du säljer vanligtvis på Tradera men det går tydligen inte tillräckligt fort så då chansar du på Odla.

Eftersom man tidigare klagat i forumet på att medlemmar länkat till sina hemsidor där de visat hobbyalster, som man kunnat beställa och köpa i mycket begränsad omfattning, och ifrågasatt om det är tillåtet så sticker ju ditt inlägg lite i ögonen också.

Hoppas att du har förståelse för detta.
Rosmarin
CITAT (mbn @ 21-03-2010, 19:13) *
Vad exakt är det som är en katastrof??


Undrar jag också faktiskt. Tycker detta blir konstigare och konstigare efter att läst lite i trådarna under dagen. Kanske TS kunde ge en förklarande bakgrund till allt detta?
chanticos
[quote name='matte_lkpg' post='1195319' date='21-03-2010, 18:43']Handlade av Pia på Tradera nyligen utan problem
chanticos
CITAT (Rosmarin @ 21-03-2010, 19:23) *
Undrar jag också faktiskt. Tycker detta blir konstigare och konstigare efter att läst lite i trådarna under dagen. Kanske TS kunde ge en förklarande bakgrund till allt detta?


Hej
som jag skrev så har jag varit väldigt lite inne på sidan sedan vi köpte huset i maj...jag hade ju en hel trädgård att flytta innan vintern, mkt av de argument som kommit upp har gått mig spårlöst förbi, men reaktionen från alla håll kom som en chock, men ju mer ni förklarar varför , destå bättre förstår jag, önskar att jag aldrig gjort nåt inlägg, men jag är ganska desperat men inte så desperat att jag vill lura någon
mvh Pia
gnon49
Har faktiskt köpt frön av TS på tradera. Helt ok.
Rosmarin
CITAT (chanticos @ 22-03-2010, 07:45) *
Vad som är katastrof?
Egentligen vill jag inte hänga ut hela mitt privatliv här men jag ska ändå förklara.
Vi kpte ett nyrenoverat och för vår ort väldigt dyrt hur i Maj förra året. Det fanns vissa brister bla lite dåligt med isolering på vinden men detta skulle vi fixa till innan det blev kallt. JA eller hur? Vi betalade och beställde hem isolering som bara blev fördröjt och fördrjt pga av olika anledningar. Vi trodde vi blivit lurade på våra pengar men i mitten/slutet av november kom den äntligen, MEN DET VAR FEL ISOLERING!!
vi kan bara ta oss upp genom en lucka inne i huset och den är inte stor, vi hade beställt plattor och fått megarullar!!
Kan väl säga att vi inte hann få upp så många innan det blev för kallt att hålla på och krypa däruppe. Nåja vi fogade oss och sa attvi får ta en kall vinter och det får kosta lite extra i uppvärmning...
Återigen ELLER HUR? vem hade trott att det skulle bli en sån här vinte? elräkningar på 3.800 per månad + pelletskaminskostnaden..
MEn återigen, detta är vi inte ensamma om

Vad som sedan inträffade är inte klokt, för eftersom det "läckte" upp mkt värme genom vinden så frös snön fast, vi skottade och skrapade och skottade men till slut var bara allt en enda is kaka, jag tom SALTADE på taket
....det blev ändå för tungt, ena kortsidan på huset håller på att vika ut sig, jag kan inte riktigt förklara på ett vettigt sätt men vårt avlånga hus har en stor tillbyggnad i ena kortänden och den grunden är inte gjuten samtidigt som övriga huset så det ser ut som om man bara håller på att bryta loss den delen.
Nu hävdar försäkringsbolaget att det är ett konstruktionsfel och att vi inte hållt tillräckligt rent på taket.

De har kanske rätt, men det gör inte mig lckligare eller varmare men så här är det.....
om inte detta är en katastrof (personlig sådan) så vet jag inte vad.
Så på ren svenska, jag behöver utrymma den delen av huset, få hit hantverkare och se om de kan ordna till det här eller om vi måste riva och bygga nytt och allt det här kostar PENGAR. och eftersom F-bolaget inte vill betala så sitter jag taskigt till... skulle aldrig falla mig in att "tigga" pengar, alla har nog med sitt det vet jag oxå, men om jag erbjuder frön till ett förmånligt pris så får jag pengar och de som köper blir nöjda över att ha fått mkt frö för pengarna...så tänkte jag iaf men tydligen ingen annan.
Om ni inte är intressarade strunta bara i det, men snälla sluta kalla mig lurendrejare och allt vad det är. Mitt liv är lite jobbigt ändå utan att behöva blli ännu mer ledsen.
Samtidigt undrar jag vart världen är på väg när alla är så misstänksamma mot allt?
Visst finns det folk som luras, men jag är stolt nog att säga JAG GÖR DET INTE och det står jag för!



Hej
som jag skrev så har jag varit väldigt lite inne på sidan sedan vi köpte huset i maj...jag hade ju en hel trädgård att flytta innan vintern, mkt av de argument som kommit upp har gått mig spårlöst förbi, men reaktionen från alla håll kom som en chock, men ju mer ni förklarar varför , destå bättre förstår jag, önskar att jag aldrig gjort nåt inlägg, men jag är ganska desperat men inte så desperat att jag vill lura någon
mvh Pia


Tack så mycket för ett uttömmande svar. Det tror jag behövdes eftersom vi alla undrade igår vad det här egentligen handlade om.

Jag tror att du kan förstå att vi tycker det verkade konstigt när samma budskap lades ut i så gott som alla avdelningar på forumet och du hänvisade till en katastrof utan att ge någon bakgrund som gick att ta på.

Vi har som sagt haft mycket problem på forumet, med spam, trakasserier via PM, mm. mm... så varningsklockorna började ringa väldigt starkt hos många.

Jag hoppas, nu när du har förklarat dig att det löser sig för er. Vilken hemsk situation!

Jag har redan fullt med sådder överallt, så jag behöver inga fröer. Jag hoppas dock att du kan få sälja dem- varje litet bidrag som ramlar in kan ju verkligen hjälpa upp situationen när ekonomin blivit ett inferno.
Irene_L
Tyvärr behöver jag inte fler fröer men jag hoppas att allt ordnar upp sig för dig! tummenupp.gif
*Stintan*
CITAT (chanticos @ 22-03-2010, 07:45) *
Hej
som jag skrev så har jag varit väldigt lite inne på sidan sedan vi köpte huset i maj...jag hade ju en hel trädgård att flytta innan vintern, mkt av de argument som kommit upp har gått mig spårlöst förbi, men reaktionen från alla håll kom som en chock, men ju mer ni förklarar varför , destå bättre förstår jag, önskar att jag aldrig gjort nåt inlägg, men jag är ganska desperat men inte så desperat att jag vill lura någon
mvh Pia


Tack för ditt uttömliga svar. Måste vara en jobbig sits. Finns det ingen doldafelförsäkring på huset? Det brukar det väl finnas när man köper ett hus? Jag menar om nu försäkringsbolaget säger att det är ett konstruktinsfel, för normalt sett skulle väl inte huset gett vika annars trots snö och is.

Behöver inte heller fler fröer tyvärr.
Myosotis
CITAT (chanticos @ 21-03-2010, 18:02) *
...Blir faktiskt lite ledsen över att bli nedgjord på det här sättet...

Det kan jag förstå men samtidigt måste du förstå att folk kanske inte vill få reklam-pm och se reklamtrådar i varje avdelning.
chanticos
[
Knytt
CITAT (chanticos @ 21-03-2010, 18:02) *
Jag försöker absolut inte lura någon, men problemet med tradera är att man max får ha 10 lika objekt upppe samtidigt.


Det stämmer väl inte? Många privatpersoner på tradera har massor massor med annonser uppe samtidigt. Jag har själv haft iaf 25 och inte läst om några begränsningar ...
pejori
CITAT (Knytt @ 24-03-2010, 18:40) *
Det stämmer väl inte? Många privatpersoner på tradera har massor massor med annonser uppe samtidigt. Jag har själv haft iaf 25 och inte läst om några begränsningar ...



Nej. det stämmer inte, precis som du säger. tummenupp.gif
Läser just nu om en säljare som har 26 olika objekt ute samtidigt. tummenupp.gif
Anma
CITAT (pejori @ 24-03-2010, 18:50) *
Nej. det stämmer inte, precis som du säger. tummenupp.gif
Läser just nu om en säljare som har 26 olika objekt ute samtidigt. tummenupp.gif

Lika objekt och olika objekt. Olika kan man ha hur många som helst, men inte lika. Men det är inte så svårt att kringgå.
Olle A
CITAT (Myosotis @ 21-03-2010, 15:35) *
Är det bara jag som fått pm med samma innehåll? Det kändes lite skumt, och nu när jag ser alla trådar i ämnet känns det ännu mer konstigt. Tack för varningen, pejori.


Nu har jag fått ett mail med rubrik "Svar på annons om gamla äpplen". Det jag skrev i annonsen var att jag ville köpa gamla äpplen, inte frön.

Olle
*Stintan*
CITAT (Olle A @ 25-03-2010, 06:52) *
Nu har jag fått ett mail med rubrik "Svar på annons om gamla äpplen". Det jag skrev i annonsen var att jag ville köpa gamla äpplen, inte frön.
Olle


Försöka duger rotfl.gif
Meriona
Ja jösses. Men rådjuren kanske äter gamla tagetesfrön också Olle, men det krävs nog en hel del.... crazy.gif
Knytt
Jag också! Ett mail per annons jag någonsin lagt upp - hade inte allt löst sig via en heroisk insats med en hund?

chanticos@telia.com
Hej
jag ser att du budar på en av mina auktioner. Det har inträffat en smärre katastrof i vårt hus pga av vinterns alla problem. Jag erbjuder dig därför att få köpa ett paket med 25 olika sordets frö i separata förpackningar. Dels för jag behöver bli av med dem och del för att vara ärlig, jag sitter med rumpan i brevlådan för försäkringsbolaget vill inte ta på sig detta då de hävdar konstruktionsfel.
om du är intresserad så kostar paketet 113 kr inkl frakt. Vid intresse för överpengarna till nedanstående konto och maila mig sedan med namn och adress och vad du skrev på inbetalningen så skickar jag omgående eller tillsammans med ev vunna auktioner.
Hoppas du inte tar illa upp av mitt mail, men jag behöver hjälp.
SWEDBANKclearing 81588 konto 3 027 069-8 Digitalis ElsieKelsie, Exelsiormix, Foxy, primrose carowee & Pams choise AklejaBarlow,vit, pastell, blå, mix, syren rudeckia black eyed susan, Tomatillo,Tomat SubActic,tomat Ponderosa pink, tomat Ponderosa röd Peppar Serrano,habanero orange habanero vit ,Peppar Big jim.ngn vallmo Pkt kan variera ngt fr listan om ngt tar slut, men försöker skicka så likvärdig som möjligt www.piasblommor.se


Angående annons: Heuchera och stormhattar
http://www.odla.nu/annons/viewItem.php?id=725

Meddelandet är skickat från http://www.odla.nu/annons/

chanticos
[quote name='Knytt' date='25-03-2010, 10:47' post='1197327']
Jag också! Ett mail per annons jag någonsin lagt upp - hade inte allt löst sig via en heroisk insats med en hund?

[jo själva arbetet, men kostnaden kvarstår....
*Stintan*
Jösses det här blir bättre och bättre duh.gif
Misty
Jag har också fått följande mail: OCH JAG HAR INTE BUDAT PÅ DINA AUKTIONER!!!!!!!!!!!!!!!!

Från: chanticos@telia.com

chanticos@telia.com
Hej
jag ser att du budar på en av mina auktioner. Det har inträffat en smärre katastrof i vårt hus pga av vinterns alla problem. Jag erbjuder dig därför att få köpa ett paket med 25 olika sordets frö i separata förpackningar. Dels för jag behöver bli av med dem och del för att vara ärlig, jag sitter med rumpan i brevlådan för försäkringsbolaget vill inte ta på sig detta då de hävdar konstruktionsfel.
om du är intresserad så kostar paketet 113 kr inkl frakt. Vid intresse för överpengarna till nedanstående konto och maila mig sedan med namn och adress och vad du skrev på inbetalningen så skickar jag omgående eller tillsammans med ev vunna auktioner.
Hoppas du inte tar illa upp av mitt mail, men jag behöver hjälp.
SWEDBANKclearing 81588 konto 3 027 069-8 Digitalis ElsieKelsie, Exelsiormix, Foxy, primrose carowee & Pams choise AklejaBarlow,vit, pastell, blå, mix, syren rudeckia black eyed susan, Tomatillo,Tomat SubActic,tomat Ponderosa pink, tomat Ponderosa röd Peppar Serrano,habanero orange habanero vit ,Peppar Big jim.ngn vallmo Pkt kan variera ngt fr listan om ngt tar slut, men försöker skicka så likvärdig som möjligt www.piasblommor.se


Angående annons: Knoppar och skott
http://www.odla.nu/annons/viewItem.php?id=1299

Meddelandet är skickat från http://www.odla.nu/annons/
JAG ÄR INTE INTRESSERAD AV ATT FÅ MAIL OCH REKLAM FRÅN DIG, CHANTICOS, PÅ DETTA SÄTT! VAD ÄR DU UTE EFTER? SYMPATI? JAG BLEV MYCKET IRRITERAD OCH FÖRVÄNTAR MIG ETT SVAR OM VARFÖR DU MAILBOMBAR OSS MED DIN ANNONS.
Knytt
Jag håller med, det har gått flera steg för långt.
*Stintan*
Kanske läge att kontakta admin?
Eva i Höga
Detta är underligt - har fått två sådana här mail om att jag budar på hennes annons, jag har ALDRIG BUDAT PÅ NÅGOT! Detta är skumt!
Meriona
Ja där ser man..... thumbdown.gif
pejori
CITAT (Eva i Höga @ 25-03-2010, 19:59) *
Detta är underligt - har fått två sådana här mail om att jag budar på hennes annons, jag har ALDRIG BUDAT PÅ NÅGOT! Detta är skumt!



Jag har sluppit det, det är fördelen med "privat" mailadress, på Odla. tummenupp.gif
mojan
CITAT (*Stintan* @ 25-03-2010, 19:55) *
Kanske läge att kontakta admin?


De har varit informerade ända sen det allra första erbjudandet om fröer kom.
Knytt
CITAT (Eva i Höga @ 25-03-2010, 19:59) *
Detta är underligt - har fått två sådana här mail om att jag budar på hennes annons, jag har ALDRIG BUDAT PÅ NÅGOT! Detta är skumt!


Jag tror hon använder en mall som hon använt till sina budare på tradera och skickar till alla som har annonser ligga ute på odla. Och då spelar det ju ingen roll om epostadressen är hemlig tyvärr ...
Peztis
Tydligen inte bara jag som fortfarande tycker att det är en tragisk solskenshistoria, tydligen.
Jag brukar vara väldigt blåögd, har jag flera gånger fått höra (trots att jag har bruna ögon! biggrin.gif) men jag har tyvärr väldigt svårt att svälja dessa båda historier.

Är det sant så är det ju himla trist att jag är så cynisk i detta fallet - om det omvända så kanske jag har lärt mig något av livet i alla fall så min avarningsklockor pinglar, hur trist det än är och låter...
Meriona
Jag tror inte ett skit på historia 2 och på historia 1 tvivlar jag också på sanningshalten, möjligen finns där kanske ett korn av sanning ändå. Om man vill vara snäll.

Budare på tradera, nej det tror jag inte ett skit på, två som fått dessa PM/mail håller inte till på Tradera överhuvudtaget, det är ren bullshit från TS.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon