Myosotis
Drack en öl för en gångs skull. Det skramlade i burken. Hällde upp ölen i ett glas och dissekerade burken med avbitartång. Inuti fanns en pingisboll fast lite mindre. blink.gif Eftersom det inte är första april än och burken är för trång för att spela pingis i så undrar jag om det finns någon förklaring till fenomenet. Det är säkert något sånt där som alla utom jag vet, i så fall får ni gärna skratta åt mig. Brukar det finnas bollar i öl?
Eva i Höga
Skämtar du med oss? -fear-.gif
Aqvakul
Var det en sån här?
Myosotis
CITAT (Eva i Höga @ 22-03-2010, 20:30) *
Skämtar du med oss? -fear-.gif

Nej, tyvärr.

CITAT (Aqvakul @ 22-03-2010, 20:32) *

Ja! Det var det. thanks.gif Fast jag missade att hålen gick rakt in. Den är diskad och ska sparas som souvenir. giggle.gif
Bengalow
Då är vi minst två stycken som undrade vad bövelen som fanns i burken. Jag klippte också upp den och tittade efter. hehe...
Motti
Det är en fryskula för att hålla ölen kall ,brukar finnas bla i Guinness öl och andra mörka öl. whistling.gif
Bengalow
Nä, Motti, det är inte en fryskula, det har med skumning av ölen att göra. Läs tråden från Wikipedia ovan...! Det bästa med Guiness är ofta skummet från en trycktank på en pub - kulan skall frigöra skum, så att en plåtpils liknar en pub-dito. F-n vet om det blir lika gott, men att åka till Irland för den smaken, nja, det blir i dyraste laget, i alla fall för mig!
anne-li i olofstorp
Guiness är gott! Fast bättre på krogen än på burk..... coolgleam.gif
Myosotis
CITAT (Bengalow @ 22-03-2010, 20:49) *
Då är vi minst två stycken som undrade vad bövelen som fanns i burken. Jag klippte också upp den och tittade efter. hehe...

giggle.gif
Motti
Åh vi har tror att det var för att hålla ölen kall !ja då fick man en ny kunnskap och det låter ju helt vettigt ! Guinness smakar klart bäst på en Pub i England !men det får duga med burköl när det inte finns annat att få tag i.
Gossen Ruda
Jag dricker inte öl så det berör inte mig men det står att man skall plocka bort kulan innan man pantar men vad tycker burkmottagarmaskinen om uppklippta burkar? Fast det kanske inte finns kulor i våra burkar som kan pantas.
Myosotis
Det var nog en svensk burk, har inte kollat om det är pant på den. Får väl se om det går.
Motti
Guinness säljs som mellanöl på bla Willys.
Myosotis
Det var 3,5% tror jag, är det mellanöl då? Jag kan ingenting. Köpt på Ica antagligen.
Motti
3,5 räknas som mellanöl rolleyes.gif
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 22-03-2010, 21:29) *
Det var 3,5% tror jag, är det mellanöl då? Jag kan ingenting. Köpt på Ica antagligen.

3,5 % (volymprocent) är folköl. Det gamla mellanölet som fick säljas i butik fick hålla 3,6 % (viktsprocent), vilket motsvarar 4,5 % (volymsprocent som man räknar i nu för tiden...)

Alphaville
Jag hittade en liknande kula i en burk med Kilkenny. Fattade inte heller varför det fanns en plastkula i burken.. confused.gif Bryggeriet som gör Kilkenny ägs av Guiness. Brukar i vanliga fall bara dricka Kilkenny på flaska.
Nolbo
En arbetskamrat till mig tog ett glas vin från en tetrapack som hade stått öppnad i husvagnens förtält sedan dagen innan. Hon drack ett glas och sedan skulle hon fylla upp glaset igen och märkte att det "dunsade" i förpackningen. När hon undersökte saken närmare hittade hon en död mus!
Då är det väl bättre med en kula?
Betty
CITAT (Nolbo @ 01-05-2010, 13:20) *
En arbetskamrat till mig tog ett glas vin från en tetrapack som hade stått öppnad i husvagnens förtält sedan dagen innan. Hon drack ett glas och sedan skulle hon fylla upp glaset igen och märkte att det "dunsade" i förpackningen. När hon undersökte saken närmare hittade hon en död mus!
Då är det väl bättre med en kula?

sick.gif
Gossen Ruda
Jag har alltid ett glas vatten på bordet vid sängen så slipper jag gå upp om jag vaknar och är törstig. En morron i förra veckan skulle jag ta en slurk men just när jag skulle dricka reagerade jag på något i glaset. Kollade lite närmare och på ytan simmade en spindel omkring. Troligen en av mina husspindlar men inte en fullvuxen. Jag fick gå upp i alla fall och pytsa ut krabaten och fylla på nytt vatten. Undrar hur spindlar smakar?
Biggan_
CITAT (Gossen Ruda @ 02-05-2010, 20:53) *
Jag har alltid ett glas vatten på bordet vid sängen så slipper jag gå upp om jag vaknar och är törstig. En morron i förra veckan skulle jag ta en slurk men just när jag skulle dricka reagerade jag på något i glaset. Kollade lite närmare och på ytan simmade en spindel omkring. Troligen en av mina husspindlar men inte en fullvuxen. Jag fick gå upp i alla fall och pytsa ut krabaten och fylla på nytt vatten. Undrar hur spindlar smakar?


Har du inte pli på dina husdjur? innocent.gif
Gossen Ruda
CITAT (Biggan_ @ 02-05-2010, 20:55) *
Har du inte pli på dina husdjur? innocent.gif

Svårdresserade sötnosar. Jag bryr mig inte om dem så länge de håller till i källaren och så men i sovrummet får de inte vara. För några veckor sen var det en som kröp på min arm sen jag lagt mig. H*n blev förpssad till källaren.
Myosotis
CITAT (Nolbo @ 01-05-2010, 13:20) *
En arbetskamrat till mig tog ett glas vin från en tetrapack som hade stått öppnad i husvagnens förtält sedan dagen innan. Hon drack ett glas och sedan skulle hon fylla upp glaset igen och märkte att det "dunsade" i förpackningen. När hon undersökte saken närmare hittade hon en död mus!
Då är det väl bättre med en kula?

sick.gif !
Meriona
Vilken evinnerlig tur att man inte dricker öl! unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon