Full version: HALLÅ!
cic
Finns det några gamla "odlingar" kvar? ;-) Minns inte ens när jag var inne på Odla.nu senast, men längesen är det. Jag står i begrepp att köpa kolonilott, ska sova på saken i natt också, men jösses var jag längtar efter att påta i jorden och njuta av blommor! :-)

Väl mött!
Ralf
WB!
smile.gif
Biggan_
Välkommen tillbaka cic! Det var längesedan! rose.gif
cic
Å Biggan! Samma larv, samma katt och samma signatur! Lika så Ralf, samma bild. Känns tryggt! :-D
Biggan_
CITAT (cic @ 24-03-2010, 23:12) *
Å Biggan! Samma larv, samma katt och samma signatur! Lika så Ralf, samma bild. Känns tryggt! :-D


biggrin.gif Ja, jag är fortfarande lite larvig! shy.gif
aanderss
trevligt att ses
Aqvakul
Välkommen tillbaka... smiley_small_hug.gif
blomkronan
Välkommen tillbaka, och va kul med en kollinilott smile.gif
själv blev jag med odlingslott (utan hus) i höstas, och jag längtar oxå OOtroligt mycke till det är dax att få skita ner sig med jord igen...

sova på saken wacko.gif SLÅ TILL!! smile.gif
Berith
yahoo.gif
*Stintan*
Välkommen tillbaka, det är alltid lika kul när man ser perennerna komma fram igen biggrin.gif
Gossen Ruda
Jag ser fram emot animerade diskussioner. Välkommen.
Ralf
CITAT (cic @ 24-03-2010, 23:12) *
Å Biggan! Samma larv, samma katt och samma signatur! Lika så Ralf, samma bild. Känns tryggt! :-D

Och du har samma signatur! Den gillar jag.
Red Top
Önskar dig oxå välkommen tillbaka, även om jag inte kan räknas till de "gamla odlaiterna".

Klart du ska tacka ja till kolonilotten. Odling är ju sååååå berikande. Både för hälsan och välbefinnandet.

Lycka till!
cic
CITAT (Aqvakul @ 25-03-2010, 07:31) *
Välkommen tillbaka... smiley_small_hug.gif


Åååå.. Det är KÄRLEK. wub.gif

Ha! Jag är en perenn! rose.gif

Gussen Ruda, jag har ju saknat alla (konstiga, roliga, ibland hetsiga) diskussioner med dig! smile.gif

Det känns som att jag ska slå till. Men jag får ju liksom börja om på NOLL. Har inte så mycket som en planteringsspade, allt är kvar i huset jag lämnade..
Berith
På tal om kompisar/perenner så skrev ju jag den här dikten för en himla massa år sen till gamla gamla forumet på Odla. sleep.gif

Jaha, inte nog med att sköta alla andra plikter
nu ska man också hinna med att skriva dikter!
Är det verkligen nödvändigt att det ska rimma?
Dom första raderna slet jag med i över en timma.

Men man får väl ta seden dit man kommer,
– och alla inlägg kan ju inte handla om blommer!
Här får jag svar på frågor jag inte ens har ställt,
från en massa trädgårdsfolk – det är så himla snällt!

Man får veta allt om äckliga larver, liljebaggar och löss
och att björkens löv kan jämföras med öronen på möss.
Många av er har blivit som mina goa gamla vänner,
en del har funnits här rätt länge – kan man kalla er perenner?

Dom behövs verkligen – era glada tillrop och kloka ord,
när jag gräver gropar, flyttar sten och skyfflar jord,
när jag står på alla fyra bland ogräs och annat elände,
och nån kompiskram.gif säger – nu har jag kommit till världens ände!
cic
Å va fin! wub.gif
ninnisky
Så roligt att du är tillbaka smiley_small_hug.gif
Sussie F-Flower
Hälsar dig också Välkommen tillbaka, fast jag inte är så gammal medlem...

Tycker att du verkar bekant ändå med din bild, biggrin.gif så sååå himla länge har du nog inte varit borta...?

Klart du ska tacka ja till kolonilotten... laugh.gif wub.gif

Berith: -VILKEN fin dikt!!! wub.gif Har du skrivit den själv?
Berith
CITAT (Sussie F-Flower @ 25-03-2010, 11:02) *
Berith: -VILKEN fin dikt!!! wub.gif Har du skrivit den själv?

Japp, skrivit alldeles själv. thanks.gif Vi hade en tråd på gamla forumet (2000-2001 kanske?) där jag la in den här dikten första gången. Får väl skriva en ny till nästa gång vi har nån sån tråd.

Självklart att du ska skaffa lott cic! Bara slå till! tummenupp.gif
Blomstertanten
Välkommen tillbaks !
En del är sig väldigt likt och annat är helt olikt.
Klart du ska slå till , en planteringsspade ska väl inte vara ett hinder ? Det kanske rent av går att tigga ihop lite grejor du behöver flirting.gif
Växter och frön har jag en del att dela med mej av när det blir lite varmare.
Alba
Berith - vilken skald du är - så otroligt bra. rose.gif
Betty
@cic: Kul att se dig här igen! smiley_small_hug.gif
@Berith: bravo.gif
Alba
Cic - kul att se dig här igen. Jag blir alltid så glad när "gamlingar" återvänder till oss.
cic
Underbart välkomnande! Å vad jag har saknar er! Och jag har bestämt mig. KLART det bli lott! Ska bli så kul! Man ska väl inte ta till sig för stora projekt första året iaf. Lätt att ta sig vatten över huvudet.. wink.gif
Platinum
Grattis till beslutet och välkommen tillbaka säger även jag då fast du är "ny" för mig.
Wilmer
CITAT (cic @ 24-03-2010, 23:07) *
Finns det några gamla "odlingar" kvar? ;-) Minns inte ens när jag var inne på Odla.nu senast, men längesen är det. Jag står i begrepp att köpa kolonilott, ska sova på saken i natt också, men jösses var jag längtar efter att påta i jorden och njuta av blommor! :-)

Väl mött!

Nu orkade jag itne läsa hela tråden men smiley_small_hug.gif hej igen! Du var här en kort sejour och berättade att du separerat mm det var inte SÅ länge sedan sweatingbullets.gif Ett år eller två... Jag minns ditt härliga leende profilkort, redan sist hade du bytt nono.gif

Glömde det viktigaste; SKAFFA LOTTEN!! Från en lycklig lottare tummenupp.gif
ingrid fuxwall
Lycka till med lotten
cic
CITAT (Wilmer @ 25-03-2010, 22:08) *
Nu orkade jag itne läsa hela tråden men smiley_small_hug.gif hej igen! Du var här en kort sejour och berättade att du separerat mm det var inte SÅ länge sedan sweatingbullets.gif Ett år eller två... Jag minns ditt härliga leende profilkort, redan sist hade du bytt nono.gif

Glömde det viktigaste; SKAFFA LOTTEN!! Från en lycklig lottare tummenupp.gif


Sant, jag var inne och berättade att jag blev av med trädgård och nog inte skulle häcka här längre. Ansvarsfullt av mig! biggrin.gif (men det är lite mer än 3 år sen.. wink.gif )

Och den där bilden jag hade kommer jag ihåg, just det, men jag ska ta en ny, för jag är inte lika korthårig längre. smile.gif

Det blir en lott. Längtar SÅ!
zissi
Grattis till kolonilotten cic! Lycka till med odlingarna!

[attachment=48380:plantera...r_smilis.gif]
stennie
Kul att se dig igen ! kompiskram.gif Grattis till kolonin !
pejori
WB Cic tummenupp.gif
cic
CITAT (pejori @ 26-03-2010, 10:59) *
WB Cic tummenupp.gif

TACK "pejjan" smile.gif

Lotten är min 1 maj BTW!!! bravo.gif yaay.gif
Betty
CITAT (cic @ 26-03-2010, 13:55) *
.../
Lotten är min 1 maj BTW!!! bravo.gif yaay.gif

Congrats! tummenupp.gif
cic
Å Betty! wub.gif
Berith
bravo.gif

Ser fram emot många rapporter och bilder och annat från lotten i vår och sommar!
cic
CITAT (Berith @ 27-03-2010, 10:05) *
bravo.gif

Ser fram emot många rapporter och bilder och annat från lotten i vår och sommar!

Lita på det! Jösses vad frågor jag kommer ha dessutom!

(Men jag tror inte jag kommer lägga mig i alla knasiga trådar i "småprat".. Känns som jag kan dom nu..)
Biggan_
CITAT (cic @ 26-03-2010, 13:55) *
Lotten är min 1 maj BTW!!! bravo.gif yaay.gif


Grattis! blomma.gif
Då får du ett trevligt sommarnöje! tummenupp.gif
Berith
CITAT (cic @ 27-03-2010, 11:08) *
(Men jag tror inte jag kommer lägga mig i alla knasiga trådar i "småprat".. Känns som jag kan dom nu..)

Joooo snälla...!!! Vill det! kompiskram.gif Kommer ihåg alla kuliga frågor och svar vi bollade i frågaochsvaratråden tex. Snälllllllaaaa..... Du behövs!
Eva St
Vad kul att du är åter biggrin.gif och ett jätte GRATTIS till att du har blivit med Lott tummenupp.gif

Och Berith vilken diktarådra du har!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
cic
CITAT (Berith @ 30-03-2010, 09:48) *
Joooo snälla...!!! Vill det! kompiskram.gif Kommer ihåg alla kuliga frågor och svar vi bollade i frågaochsvaratråden tex. Snälllllllaaaa..... Du behövs!

Okejrå.. Kanske lite dårå! biggrin.gif

(Det är bara det att jag ibland tycker att det blir lite "spam" och snabbast svarat/frågat vinner typ..)

CITAT (Eva St @ 30-03-2010, 20:58) *
Vad kul att du är åter biggrin.gif och ett jätte GRATTIS till att du har blivit med Lott tummenupp.gif

Och Berith vilken diktarådra du har!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TACK! Ja det ska bli SÅ kul!

Berith ÄR fantastisk! rose.gif

edit: stavfel
Berith
Nu blir jag så generad så jag får sätta mej längst bak där ingen ser mej... blush.gif

Tänkte faktiskt på dej häromdan, innan du tittade in här igen. Kom att tänka på bla frågan om tandborstar för vänsterhänta i frågetråden, och jag tror att det var dej jag frågade?
cic
Det är ju inte alls omöjligt faktiskt. Det var verkligen de riktigt stora frågorna som dryftades där ett tag. (Det kanske det fortfarande är, jag har inte läst så noga.. sleep.gif )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon