Full version: LEDTRÅDAR
Sidor: 1, 2
netaave
Här kan vi skriva våra ledtrådar.

Min är:
För den vita
för folk o fä
inne o ute

Fick ett jättefint armband eller om det möjligen är en fotlänk med rosa plastpärlor och små bjällror. Blev jätteglad.

Dom här hararna har hittills hittat varann

anneli olofstorp ---> meronia
myosotis --> mojan
elleave --> ninisky
netaave --> wilmer
Emmas matte --> anneli olofstorp
meronia --> moramora
wilmer --> chamomill
mojan --> Eva i Höga
ninnisky --> myosotis

chamomille --> Emmas matte
Noak --> elleave

maramara --> Eva Helen
blomkronan --> Noak
Eva Helen --> netaave

Nostalgia --> blomkronan
Eva i Höga --> Nostalgia

Då är det klart, tack alla som har varit med trots kort varsel.
Meriona
Min tas i bruk lämpligen redan idag.

Det var min första ledtråd. wink.gif
Myosotis
CITAT (Meriona @ 03-04-2010, 09:23) *
Min tas i bruk lämpligen redan idag.

Då får vi hoppas att du inte har skickat till mig, för jag tänker inte öppna förrän påsken har börjat.
emmas matte
ledtråd:
Inslaget i all hast
Meriona
CITAT (Myosotis @ 03-04-2010, 12:07) *
Då får vi hoppas att du inte har skickat till mig, för jag tänker inte öppna förrän påsken har börjat.


Äsch för en del är nog påsken redan över, det var nån som gick förbi på gatan här nyss som hade fått ALLDELES för mycket under västen... crying.gif
Chamomille
Ledtråd från mig: ren och färgglad smile.gif
Meriona
Ingen ledtråd verkar funka på min present, detta blir svårt.... unsure.gif
anne-li i olofstorp
smiley_small_hug.gif Är en ledtråd
mojan
Min ledtråd:
Tillsätt jord, vatten och ljus.
ninnisky
Mitt har delvis anknytning till mottagerens nick!
Eva i Höga
mojan, är du in påskhare?

Min är nyttosak.
ninnisky
CITAT (emmas matte @ 03-04-2010, 10:25) *
ledtråd:
Inslaget i all hast


Emmas matte är du min påskhare? Inte för jag tyckte det var inslaget i all hast utan fint i hushållspapper!
mojan
CITAT (Eva i Höga @ 04-04-2010, 12:53) *
mojan, är du in påskhare?


Ja. blush.gif
Meriona
CITAT (Eva i Höga @ 04-04-2010, 12:53) *
...

Min är nyttosak.


Kan du vara min lilla hare Eva? confused.gif
elleave
Ett klyftigt hjälpmedel och lyckobringare är mina ledtrådar flirting.gif

Till mig kom påskharen med en trasa av lin smile.gif
Eva i Höga
CITAT (Meriona @ 04-04-2010, 15:49) *
Kan du vara min lilla hare Eva? confused.gif

Nej,det är jag inte! dunno.gif

Tack mojan, jag blev jätteglad! bravo.gif kram2.gif
Meriona
Nähä men försöka duger... blush.gif
anne-li i olofstorp
smiley_small_hug.gif + enbart till lyst!!!!
Wilmer
CITAT (elleave @ 04-04-2010, 18:10) *
Ett klyftigt hjälpmedel och lyckobringare är mina ledtrådar flirting.gif

Till mig kom påskharen med en trasa av lin smile.gif

Elle, är du min påskhare? Jag fick en vitlöksskalare (sådan du brukar göra reklam för, hehe) som jag ingen hade förut. Så fick jag en boll med bjällra, en lite söt mus (lyckobringare?), godisar och små lökar...

Min ledtråd, öööööööööööööööööööööööh. Behövs den??
maramara
Anne-lii visst äär du min Påskhare smiley_small_hug.gif
Eva-Helene
Det får bli en långsökt ledtråd från mig: ljust o glatt... blink.gif nån annan ledtråd gör det alldeles för enkelt!

Jag fick en handledsvärmare/armband - stickad och med pärlor wub.gif
Myosotis
CITAT (ninnisky @ 04-04-2010, 12:02) *
Mitt har delvis anknytning till mottagerens nick!

Är du min påskhare?
anne-li i olofstorp
Tyvär mamamara, jag är inte din påskhare! trostar.gif
ninnisky
CITAT (Myosotis @ 05-04-2010, 06:51) *
Är du min påskhare?


Ja, Myosotis, jag är din påskhare!

Du fick en alldeles för enkel ledtråd giggle.gif

Myosotis
CITAT (ninnisky @ 05-04-2010, 09:12) *
Ja, Myosotis, jag är din påskhare!

Du fick en alldeles för enkel ledtråd giggle.gif

smiley_small_hug.gif thanks.gif smiley_small_hug.gif ja, och så syntes poststämpeln också giggle.gif men det gör inget, då har jag någon som jag kan tacka personligen! thanks.gif Har du broderat själv?
Chamomille
Wilmer... Det kan inte vara möjligt att du är min påskhare ohmy.gif
ninnisky
CITAT (Myosotis @ 05-04-2010, 07:25) *
smiley_small_hug.gif thanks.gif smiley_small_hug.gif ja, och så syntes poststämpeln också giggle.gif men det gör inget, då har jag någon som jag kan tacka personligen! thanks.gif Har du broderat själv?


Ja, fast det är ju på maskin! Det roliga var att jag sedan flera år haft ett mönster på förgätmigej som jag aldrig broderat tidigare. Vad kunde passa bättre till dig ?? Det är dessutom en av mina favvisblommor!
Myosotis
CITAT (ninnisky @ 05-04-2010, 10:25) *
Ja, fast det är ju på maskin! Det roliga var att jag sedan flera år haft ett mönster på förgätmigej som jag aldrig broderat tidigare. Vad kunde passa bättre till dig ?? Det är dessutom en av mina favvisblommor!

Ja men ändå!! Vad mycket jobb du har haft! smiley_small_hug.gif Verkligen jättefina presenter!
emmas matte
ninninsky. är inte din påskhare
Ny ledtråd. skrynkligt, o slarvigt inslaget
anne-li i olofstorp
emmas matte: Är du min påskhare?
(Inte för att jag tyckte det var slarvigt inslaget, men jag skrev ju förut att kuvertet var lite "skrynkligt"....
Meriona
Kan Anne-Li vara min lilla hare tro?
Krama och till lyst. Disktrasan kan man ju krama och näckrosorna är ljuvliga... unsure.gif

Min ledtråd nummer två.:

Nåt risigt. Nåt rundat.
anne-li i olofstorp
Ja Meriona! Det kan jag, och det är jag!!!!
Bra att du tog ledtrådarna..... och Angered finns visst!!!!! Fast jag bor inte där.... tummenupp.gif
Meriona
Hihi din lurifax!
Jag och Wilmer stod och tittade på precis såna näckrosor när vi var på NissesVäxter för några veckor sedan, vilken TUR att jag inte köpte dem just då (hade redan förköpt mig på sticklingar)! Tack så mycket, de bor i en glasskål nu så att det ser ut som en liten damm. thanks.gif smiley_small_hug.gif
elleave
CITAT (Wilmer @ 04-04-2010, 22:30) *
Elle, är du min påskhare? Jag fick en vitlöksskalare (sådan du brukar göra reklam för, hehe) som jag ingen hade förut. Så fick jag en boll med bjällra, en lite söt mus (lyckobringare?), godisar och små lökar...

Min ledtråd, öööööööööööööööööööööööh. Behövs den??


Nä tyvärr inte no.gif Fast min ledtråd hade ju passat till dig med, hihi giggle.gif
maramara
happy.gif yes.gif yes.gif Men nu är jag nästan säker på att det är Meriona som är min Påskhare, whistling.gif
Meriona
Jajamen maramara, det är jag som är din hare. Tredje ledtråden skulle vara den lilla fjädern (om du fann den, den kanske försvann i allt emballage.) giggle.gif

Duktigt gissat! kompiskram.gif
ninnisky
CITAT (elleave @ 05-04-2010, 10:50) *
Nä tyvärr inte no.gif Fast min ledtråd hade ju passat till dig med, hihi giggle.gif



elleave, då tror jag att du är min påskhare. "Citronklyfthållare" är ju en klyftig manick!! Att jag inte tänkte på det förut slap.gif
emmas matte
Anne-Li visst är jag din påskhare
anne-li i olofstorp
jippie!!!! Eller Pippie!!! Så söt den var!!!!
Tack tack tack!!! thanks.gif bravo.gif 000.gif
elleave
CITAT (ninnisky @ 05-04-2010, 15:12) *
elleave, då tror jag att du är min påskhare. "Citronklyfthållare" är ju en klyftig manick!! Att jag inte tänkte på det förut slap.gif


Japp det är jag! Fast det är en apelsinskalare flirting.gif Om du planterar knölarna får du fina röda lyckoklöver... Fast plantera inte chokladäggen av bara farten giggle.gif
anne-li i olofstorp
OT, jag vet, förlåt, men jag blev så himla nyfiken.... blush.gif Vad är en vitlöksskalare, hur ser den ut. blink.gif Apelsinskalare vet jag men vitlök??? g.gif
elleave
CITAT (anne-li i olofstorp @ 05-04-2010, 15:41) *
OT, jag vet, förlåt, men jag blev så himla nyfiken.... blush.gif Vad är en vitlöksskalare, hur ser den ut. blink.gif Apelsinskalare vet jag men vitlök??? g.gif


Det är ett mjukt rör som man rullar vitlöken i:

http://www2.biltema.se/products/productima...p?iItemId=93014
anne-li i olofstorp
OK!!! Tack då vet jag!!! 000.gif
anne-li i olofstorp
CITAT (anne-li i olofstorp @ 05-04-2010, 09:00) *
Tyvär mamamara, jag är inte din påskhare! trostar.gif



Grrrr! Inte nog att jag var tvungen att säga nej! Jag stavade ditt namn fel också!!! Förlåt blush.gif
ninnisky
CITAT (elleave @ 05-04-2010, 13:34) *
Japp det är jag! Fast det är en apelsinskalare flirting.gif Om du planterar knölarna får du fina röda lyckoklöver... Fast plantera inte chokladäggen av bara farten giggle.gif


ingen risk - chokladäggen har redan försvunnit ner i magen giggle.gif Mums!
Wilmer
CITAT (Chamomille @ 05-04-2010, 10:00) *
Wilmer... Det kan inte vara möjligt att du är min påskhare ohmy.gif

slap.gif Ska aldrig mera gå in på posten och betala över disk - då får man tydligen fortfarande stämpeln som gäller i kommunen. Hett tips för alla som vill försöka vara lite hemliga angel_not.gif

Okey, ja, det är jag som är din har-krake smiley_small_hug.gif Hoppas du tål doften och att det kan komma upp en blomma eller två. Jag blev såld på dem när jag provade första gången. Dock gillas de av sniglar... Men vad gör inte det å andra sidan.

CITAT (netaave @ 03-04-2010, 00:31) *
Här kan vi skriva våra ledtrådar.

Min är:
För den vita
för folk o fä
inne o ute

Fick ett jättefint armband eller om det möjligen är en fotlänk med rosa plastpärlor och små bjällror. Blev jätteglad.


Då försöker jag igen! Den vita, vitlöken? Folk-Choklad? Fä-leksakerna? Inne och ute, lökarna kan bå varsom?? Är du min harpalt Netha??
Eva i Höga
Vad var det du fick av Wilmer, Chamomille? Jag blir så nyfiken!
Ingen har hittat mig än men jag har hittat mojan. giggle.gif
Chamomille
CITAT (Wilmer @ 05-04-2010, 21:18) *
slap.gif Ska aldrig mera gå in på posten och betala över disk - då får man tydligen fortfarande stämpeln som gäller i kommunen. Hett tips för alla som vill försöka vara lite hemliga angel_not.gif

Okey, ja, det är jag som är din har-krake smiley_small_hug.gif Hoppas du tål doften och att det kan komma upp en blomma eller två. Jag blev såld på dem när jag provade första gången. Dock gillas de av sniglar... Men vad gör inte det å andra sidan.

Tack så mycket för fina presenter smiley_small_hug.gif Men jag kunde ju inte i min vildaste fantasi tro att det var du. Igen giggle.gif Stämpeln sa mig egentligen inte såå mycket. Bara lite flirting.gif Ni är ju fler som bor åt det hållet.

Ljuset doftar underbart, sniffar mest hela tiden på det giggle.gif Jag är sååå nyfiken på blommorna, får väl odla på höjden pga sniglarna. Vårt pallkrageland blir klart i vår smile.gif
Tack snälla kram2.gif

Hur kan du veta att lila en favoritfärg...
Wilmer
Cham, jag är synsk naughty.gif Ibland får man helt enkelt chansa på att folka har bra smak laugh.gif Jag älskar själv dahlior, så jag bestämde att det är dahlior det är på servetterna. Passande en Oldait. Jag hade köpte dem innan jag fick veta att det var du... Rätt lustigt att få dig igen, behöver inte lotta nästa gång, bara skicka till dig kompiskram.gif
netaave
CITAT (Wilmer @ 05-04-2010, 21:21) *
slap.gif Ska aldrig mera gå in på posten och betala över disk - då får man tydligen fortfarande stämpeln som gäller i kommunen. Hett tips för alla som vill försöka vara lite hemliga angel_not.gif

Okey, ja, det är jag som är din har-krake smiley_small_hug.gif Hoppas du tål doften och att det kan komma upp en blomma eller två. Jag blev såld på dem när jag provade första gången. Dock gillas de av sniglar... Men vad gör inte det å andra sidan.
Då försöker jag igen! Den vita, vitlöken? Folk-Choklad? Fä-leksakerna? Inne och ute, lökarna kan bå varsom?? Är du min harpalt Netha??


Jomenvisst biggrin.gif leksakerna är så klart till nöffarna biggrin.gif och det är röd lyckoklöver du fått wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon