Full version: Himlafenomen
zaaritha
Var det någon av er, som såg det s.k. "himlafenomenet " den 29 dec.
Det påstås ha vart Venus!!!!!!!!!!!!!!
I helskotta heller!!!
Venus är en planet o far definitivt INTE fram över himlen i hög fart .
Det jag såg; var antagligen en meteor, eller s.k. " rymdskrot ".
Det var ett rött klot, med " gnistor " bakom sej o det for fram väldigt snabbt, från nordväst mot nordöst.
M-B
Betty
Öhhh... va??? Jag har då inte sett nåt... wacko.gif blink.gif unsure.gif
*Felix matte*
Nej inte har jag sett något sådant... men vi hade en stjärna (planet) som lyste så starkt att jag trodde det var ett flygplan.
När planet fortfarande efter 20 min ,var på samma punkt, förstod jag ......... tongue.gif
Sylvia
Den starkt lysande "stjärnan" just nu är Venus. Tidigare i höst har däremot Mars varit väldigt intensiv, se min månadsartikel om september September

Någon himlafenomen såg jag inte den 29:e, men har sett både meteorer och rymdskrot tidigare och det låter som det sistnämnda du har sett.

Är det någon som läst/hört något om hur de gör med MIR, när och var ska den dunsa ner?? Måste bli tidernas "meteor"!!
*Felix matte*
CITAT (Sylvia @ 01-01-2004, 12:26)
Är det någon som läst/hört något om hur de gör med MIR, när och var ska den dunsa ner?? Måste bli tidernas "meteor"!!

Kan det vara denna MIR
Limeblossom
Aha!
Jag såg inte "ditt" fenomen men något liknande för ca 2 år sedan. Fast det var mera blågnistrande än rött. Kan det också vara rymdskrot?
På jobbet sa dom att jag blivit nojig smile.gif Det försvann så snabbt att jag inte hann visa sambon. Det såg ut som om det flög ganska så lågt...kanske ramlade det ner?
Sylvia
CITAT (Felix matte @ 01-01-2004, 13:03)

Jo! Detta hade jag missat och har gått o undrat när den ska ner!! Tack!
adrian
Jag såg också nåt stort en kväll...
Mycket större än en stjärna som faller...
och den hade flera olika färger...(?).
Men jag tror jag var den enda som såg det...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon