Full version: Pyrex N
netha
Den ena blomsterbutiken tar 59 kr/fl , den andra 75 kr

Nu beställde jag på nätet ... 32 kr/fl
theseraphim
nätbutiken har inte samma omkostnader att täcka tex butikshyra, personalkostnader som är högre, högre elräkning och en massa annat. prissättningen kan även variera från butik till butik beroende på detta och även hur mycket de säljer, ju mer från en leverantör du säljer desto bättre inpriser får man.
Sussie F-Flower
CITAT (netha @ 15-04-2010, 11:16) *
Den ena blomsterbutiken tar 59 kr/fl , den andra 75 kr

Nu beställde jag på nätet ... 32 kr/fl



Vilken är Pyrex N?
Den där lilla flaskan som man ska blanda med vatten eller den som är på spray???
netha
Jag tycker prisskillnaden är alldeles för stor ... mer än dubbla priset i ena blomsteraffärn.

Det är den lilla flaskan 25 ml

Jag beställde från wexthuset.com
susanneedgren
Och det vi lär oss av detta är att alltid kolla priserna på fler ställen! biggrin.gif
netha
CITAT (susanneedgren @ 15-04-2010, 13:33) *
Och det vi lär oss av detta är att alltid kolla priserna på fler ställen! biggrin.gif

yes.gif
theseraphim
som sagt prisskillnaderna beror på många omständigheter. En mindre butik handlar tex sitt Pyrex via en återförsäljare och inte direkt via generalagenten vilket ger ett dyrare pris helt enkelt. Det är därför tex nya butiker får svårare att konkurrera med existerande butiker, de har ingen rabatt på sina inköpspriser medans en existerande butik kanske har 20-30% lägre inköpspriser på samma varor för att de har sålt mycket genom åren.
Sussie F-Flower
Jag var runt på flera butiker och skulle köpa den där lilla flaskan, Pyrex, för ett par månader sedan... Det var ingen som hade den.
När jag på sista butiken uttryckte mitt missnöje så fick jag till svar att den hade bytt namn från Pyrex till Pyretal...

Jag köpte en Pyretal (79:-) och sedan åkte jag till min mamma för att jämföra innehållet med hennes Pyrex. Då pustade jag ut när jag såg att det var samma.

Men nu känner jag att personalen ljög, ranting.gif thumbdown.gif för Pyrex finns ju då uppenbarligen kvar på marknaden!!!
theseraphim
Ja pyrex finns kvar på marknaden, marknadsförs av Econova. Köpte hem ett parti i början av året.
Inga från Närke
CITAT (netha @ 15-04-2010, 11:16) *
Den ena blomsterbutiken tar 59 kr/fl , den andra 75 kr

Nu beställde jag på nätet ... 32 kr/fl

Vad kostar den i frakt då? Detta måste ju läggas till + porto kanske också.
titti49zon6
Lägsta frakt är 39:-, behöver köpa minst 2 flaskor för att det alls ska löna sig....59:- på blomsteraffären är ju inget att säga om då, blir ju i stort sett samma pris innocent.gif
netha
Interflora, som tog 59 kr, hade slut och visste inte när de få nytt ... därför beställde jag ..
är inte beredd att betala 75 kr som den andra butiken tog.

Jag beställde fyra flaskor kostade 41,75 kr/st frakten inräknad.
titti49zon6
Ok, då klarar du dig ett tag får jag hoppas, odjur är ju inte trevliga att ha bland sina blomster tummenupp.gif
netha
Det är blomflugorna ...sorgmyggorna som härjar igen.
Fick dem med nyköp. sad.gif

Tänkte att 4 flaskor kan vara bra o ha ... barnen kan ju också råka ut för samma problem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon