Full version: Alla mot en
*Felix matte*
Var det fler än jag som spände (hjärn) musklerna och tävlade hemma i fåtöljen laugh.gif
Kul program, tycker jag som klarade mig kvar till nästa omgång
Kajsa
Jag tittade, men frågorna var för enkla för vuxna.
Ungarna i mellanstadiet hade klarat dom.
*Felix matte*
CITAT (Kajsa @ 03-01-2004, 21:04)
Jag tittade, men frågorna var för enkla för vuxna.
Ungarna i mellanstadiet hade klarat dom.

biggrin.gif wub.gif
sanna
Well, well, vi har väl "IQ mums-mums" du och jag, Felix m.... laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (sanna @ 03-01-2004, 21:43)
Well, well, vi har väl "IQ mums-mums" du och jag, Felix m.... laugh.gif

Appsolut! laugh.gif biggrin.gif wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Kajsa @ 03-01-2004, 21:04)
Jag tittade, men frågorna var för enkla för vuxna.
Ungarna i mellanstadiet hade klarat dom.

99 vuxna klarade inte frågorna som dagens mellanstadiebarn klarar smile.gif
Varför klagar man så mycket på dagens skola wink.gif unsure.gif
Monica M zon 4
Jag tyckte programmet var rätt trist. Påminde om "Vem vill bli miljonär". Jag kommer knappast att kolla i fortsättningen. För lätta frågor och för slött tempo för min del. tongue.gif
renate
Vaddå?jag hänger inte med,vilket frågespel prater ni om?jag vet ,jag ät hopplös. sad.gif blink.gif
Adri-Anne
Nja.... Något lyft var det inte.
Sylvia
CITAT (renate @ 04-01-2004, 16:24)
Vaddå?jag hänger inte med,vilket frågespel prater ni om?jag vet ,jag ät hopplös. sad.gif blink.gif

"Alla mot en" som går på 4:an istället för Bingolotto på lördag-kvällarna nu. Det är också ngn Bingolotto-grej, tävlarna lottas ut m h a Bingolotter, så fördelningen på folk blir ju bladad.
*Felix matte*
Aldrig får man vara glad sad.gif
Nåja ...är inte ensam dum i alla fall laugh.gif
Har ju de 99 som åkte ut att trösta mig med tongue.gif laugh.gif
Eva i Skåne
CITAT (sanna @ 03-01-2004, 21:43)
Well, well, vi har väl "IQ mums-mums" du och jag, Felix m.... laugh.gif

IQ mums-mums måste väl ändå vara ett snäpp bättre än IQ badboll, som mina barn brukar prata om wub.gif så misströsta inte laugh.gif laugh.gif laugh.gif
renate
CITAT (Sylvia @ 04-01-2004, 17:43)
CITAT (renate @ 04-01-2004, 16:24)
Vaddå?jag hänger inte med,vilket frågespel prater ni om?jag vet ,jag ät hopplös.  :(  :blink:

"Alla mot en" som går på 4:an istället för Bingolotto på lördag-kvällarna nu. Det är också ngn Bingolotto-grej, tävlarna lottas ut m h a Bingolotter, så fördelningen på folk blir ju bladad.

Jaha! nu fatta jag,missade det ohmy.gif Tack för upplysning skall titta på kommissarie Lynley i kväll 21:30 tv1 rolleyes.gif unsure.gif Renate
Ewa L
Jag är barnsligt förtjust i frågesporter, så jag tyckte att det var kul. Satt och surfade under tiden så då kände jag inte att programmet var segt.

Däremot kan jag inte påstå att jag hade varit kvar till slutet, ändå vill jag utan att skryta påstå att jag är tämligen allmänbildad. Tyska målvakter t.ex.?? wacko.gif
Den hade jag visserligen klarat med uteslutningsmetoden, men har för mig att det var någon mer fråga jag var tveksam på. Det var ganska breda kunskaper man var tvungen att ha.
Glöm inte att man inte fick ha ett enda fel i panelen, det gick inte att svara fel på en fråga och sedan fortsätta och klara resten.
estet
Jag gillade programmet, tyckte det var bättre än "vem vill bli...".
Jag såg inte hela utan bara slutet ska tilläggas. En fråga jag såg tyckte jag var svår, den med vinet. Å andra sidan var ju frågan om "sagan om ringen" lätt.
Ett program jag kommer att se igen.
Frågesportfan! smile.gif
gammelnalle
Nja, speciellt "svåra" var ju inte frågorna... svaren något mer svåra laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Men det gäller ju att vara "bred"....
Själv kunde jag INTE alla svaren.... sport är liksom en fullständigt vit fläck i hjärnvindlingarna.... eller som min svärfar sade:
Sport= intelligensbefriande!!! biggrin.gif biggrin.gif
Det får stå för honom ... Jag tycker nog att "sporttävlarna" i På spåret har uppvisat mycket fina kunskaper. (Fråga mig inte vad de heter : hoa-hoa och någon höjdhoppare)

Jag tycker det är för tidigt att döma ut/alt höja till skyarna.
Ewa L
CITAT (estet @ 05-01-2004, 14:28)
Å andra sidan var ju frågan om "sagan om ringen" lätt.
Ett program jag kommer att se igen.
Frågesportfan! smile.gif

Den var det ja! Helt rudis på allt som har med dessa böcker/filmer att göra. Inte min genre!!

"Plågade" mig igenom 1:a filmen, men fattade 0. unsure.gif sad.gif
Anna C
(Apropå ringen-filmerna.) Ja, har man inte läst böckerna så är det nog svårt att få grepp om filmerna. Jag försökte börja läsa trilogin minst tre gånger men gav upp utan att lyckas komma in i berättelsen. Så började jag med boken "Bilbo" istället och sen kastade jag mig över trilogin. "Bilbo" handlar om det som hänt innan trilogin börjar och man får veta hur ringen kommer i hoben Bilbos ägo. Om jag har förstått rätt så är "Bilbo" egentligen en barnbok. Ibland behöver man lära sig krypa innan man kan gå.

Anna
birgitek
På tal pm IQ så råkade jag häromdan snubbla över en sida som heter
"IQ Fiskpinne- pysselsida för idioter"
Birgit Ek
Adri-Anne
Jisses så mycket man fär lära Odlas sig i förträffliga uppslagsverk. tongue.gif biggrin.gif
Hannele
Inte ens dataspel, gammeldags Monopol har fem ungdomar spelat i kväll.

*Felix matte*
Lite skryt igen... Ni som inte tål det... Blunda!
jag kom vidare ikväll också biggrin.gif
Hans i Mälardalen
Ett sånt där gammalt monopolspel har vi också, min mamma har sparat det sedan hon var ung, vi tar fram det i bland. Det ger lite nostalgikänsla, jag tycker att de moderna monopolspelen har spårat ur!

MvH
Wargen
Kunde (utan skryt) de flesta frågorna, tyckte det var svårare frågor i "Vill du bli miljonär". Tror att jag kunde frågorna för att jag har en sån massa värdelöst vetande i skallen. Spelar mycket TP (Trivial Pursuit) t.ex.
Sagan om Ringen. Jag är sedan en tid moderator på en av Sveriges största Tolkiensajter Tolkiensarda
och rekommenderar den verkligen till alla intresserade.
Adri-Anne
Har en bok som heter. The body Code. av Jay Cooper.

Hjärnan behöver också jympa.

Där får man rådet att spela spel bl a Trivial Pursuit, gissa gåtor, teater besök,konserter, läsa böcker osv, osv. Ur boken. " Allt som kan hålla hjärnan igång, är nyttigt.
Att mental stimulans faktiskt ger upphov till mer hjärnvävnad, vilket ger större minne. Det innebär också att man ett större överskott av hjärnceller att falla tillbaka på om hjärnan skulle drabbas av stroke, Alzheimer osv.
Så spela Trivial Pursuit, det är nyttigt. tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (Adri-Anne @ 11-01-2004, 13:57)
Att mental stimulans faktiskt ger upphov till mer hjärnvävnad, vilket ger större minne. Det innebär  också att man ett större överskott av hjärnceller att falla tillbaka på om hjärnan skulle drabbas av stroke, Alzheimer osv.
Så spela Trivial Pursuit, det är nyttigt. tongue.gif

Jag gjorde det igen biggrin.gif endast ett friköp... resten fixade jag biggrin.gif
Detta trots att jag aldrig spelat Trivial Pursuit tongue.gif laugh.gif biggrin.gif

Korsord tillhör nöjen som ser till att hålla hjärncellerna aktiva biggrin.gif
*Felix matte*
Fortfarande kvar biggrin.gif Ett friköp ikväll.
Känner mig sååå duktig biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Det gäller att kunna alla frågor förutom två som man kan ta "friköp" på
renate
CITAT (Felix matte @ 17-01-2004, 20:11)
CITAT (Adri-Anne @ 11-01-2004, 13:57)

Att mental stimulans faktiskt ger upphov till mer hjärnvävnad, vilket ger större minne. Det innebär  också att man ett större överskott av hjärnceller att falla tillbaka på om hjärnan skulle drabbas av stroke, Alzheimer osv.
Så spela Trivial Pursuit, det är nyttigt. tongue.gif

Jag gjorde det igen biggrin.gif endast ett friköp... resten fixade jag biggrin.gif
Detta trots att jag aldrig spelat Trivial Pursuit tongue.gif laugh.gif biggrin.gif

Korsord tillhör nöjen som ser till att hålla hjärncellerna aktiva biggrin.gif

Och roligt med!
tongue.gif laugh.gif unsure.gif
*Felix matte*
Jepp! biggrin.gif Korsord är sååå roligt.
Men inte kan väl jag vara den enda av alla forumister som ser och tävlar med Alla mot en???

Är programmet kanske klassat som "mindre värdigt" lixom Robinsson, Farmen, BigBrother m.fl ?
Underligt då att de kan fortsätta sända år efter år utan tittare tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
Eva i Skåne
De senaste två gångerna har även jag sett Alla mot en.
Igår tyckte jag riktigt synd om tjejen som åkte ut. Vilka breda ämnesområden och en del svåra frågor även på "lätt nivå".
Det är ju en chansning om det kommer upp ämnen inom ens intresseområde. Någon liten "tröst"-peng kunde de väl fått med sig sleep.gif . Tänk att stå där och höra - nu ska vi lotta ut Sveas pengar. Någon annan kommer nu att vinna Sveas pengar. Nej, då är det bättre att tävla hemma i soffan och vinna lika mycket om man kan eller inte. biggrin.gif Jag hade bara hatat den fånen som jublade över "mina" pengar.
ariana
Tycker ni det är så lätt då skulle jag se till att komma med i tävlingen direkt och gå därifrån med några hundra tusen skulle jag inte tacka nej till tongue.gif

Visst svara jag rätt på det mesta
men det var nog mest intuition
o idrott kan jag inget om tappa lusten att lyssna
när jag var ung det blev för mycket
rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Ewa L
Jag tycker faktiskt att det var fel att lotta ut pengarna till alla på läktaren. Tycker faktiskt bara de som var kvar skulle ha varit med på dragningen, alternativt delat på pengarna. De hade ju åtminstone förtjänat dem genom att ha svarat rätt. unsure.gif blink.gif
*Felix matte*
"Tycker ni det är så lätt då skulle jag se till att komma med i tävlingen direkt och gå därifrån med några hundra tusen skulle jag inte tacka nej till"
" Jag tycker faktiskt att det var fel att lotta ut pengarna till alla på läktaren."

Tycker också att pengarna borde lottas ut bland dem som klarat frågorna.
Hur många av er tävlar?
Jag gör det varje vecka och än hänger jag kvar biggrin.gif
Ewa L
CITAT (Felix matte @ 06-03-2004, 21:59)
Tycker också att pengarna borde lottas ut bland dem som klarat frågorna.
Hur många av er tävlar?
Jag gör det varje vecka och än hänger jag kvar biggrin.gif

"Tävlar" inte varje vecka, dessutom har jag åkt ut! tongue.gif Jag satt nämligen på läktaren och hade inga friköp. biggrin.gif laugh.gif
Eva i Skåne
Har du varit där "på riktigt" Ewa?
*Felix matte*
CITAT (Ewa L @ 08-03-2004, 07:07)
Jag satt nämligen på läktaren och hade inga friköp. biggrin.gif laugh.gif

Hur lyckades du komma dit? Du råkade inte få nån bil eller motorcykel i lottningen?
Ewa L
Nej då, jag har inte varit där och kommer aldrig att komma dit!!
Det är bara det att när ex.vis Felix matte tävlar gör du det "på scen" med tillgång till friköp??
Jag skojade bara och var "på andra sidan" dvs jag sitter på läktaren som motpol och åker direkt vid minsta tvekan.
Tycker nämligen att den hundrade personen som ibland har varit seg som attan är den egentliga vinnaren. Han/hon har ju klarat allt! Utan någon möjlighet att påverka typen av lätt/svår fråga.
Att då som tack få komma ner och grillas igenom allt en gång till är helt OK — om man då vinner. Men att då snubbla på mållinjen... Och dessutom se "sina" pengar lottas ut till någon som har svarat fel på första frågan. Då känns det betydligt bättre för psyket att tävla hemma i soffan! tongue.gif biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (Ewa L @ 09-03-2004, 08:24)
Nej då, jag har inte varit där och kommer aldrig att komma dit!!
Det är bara det att när ex.vis Felix matte tävlar gör du det "på scen" med tillgång till friköp??
Jag skojade bara och var "på andra sidan" dvs jag sitter på läktaren som motpol och åker direkt vid minsta tvekan.
Tycker nämligen att den hundrade personen som ibland har varit seg som attan är den egentliga vinnaren. Han/hon har ju klarat allt! Utan någon möjlighet att påverka typen av lätt/svår fråga.
Att då som tack få komma ner och grillas igenom allt en gång till är helt OK — om man då vinner. Men att då snubbla på mållinjen... Och dessutom se "sina" pengar lottas ut till någon som har svarat fel på första frågan. Då känns det betydligt bättre för psyket att tävla hemma i soffan! tongue.gif  :D

OK... måste erkänna att jag använt mig av friköp 2 ggr sen starten...
kanske är jag ute ur leken då tongue.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon