netha
Jag beställde för ca ett år sedan 2 st batterier från Batteriexperten till min kamera ... det var utbytes eftersom original inte längre gick att få tag på.
Dessa batterier har fungerat uruselt och kameran har mest fått stå och vila.

Nyligt beställde jag ett nytt ... likadant utbytes men också laddare som hörde till ...
nu kan jag fota massor med kort och batteriet håller också att fota ute tidig morron i minusgrader.
Tydligen är det skillnad på laddare till originalbatteri och utbytes ... det missade jag i förra beställningen.
Anma
Det är nog olika, till min canon systemkamera fungerar både orginal och piratbatteri lika länge och med lika bra laddning med samma orginalladdare.
netha
CITAT (Anma @ 24-04-2010, 22:45) *
Det är nog olika, till min canon systemkamera fungerar både orginal och piratbatteri lika länge och med lika bra laddning med samma orginalladdare.

Aha .. så då kan det vara olika mellan märken.
Här stod uttryckligen att man skulle använda laddare som hörde till och det ser jag nu att det funkar. smile.gif
netha
CITAT (Anma @ 24-04-2010, 22:45) *
Det är nog olika, till min canon systemkamera fungerar både orginal och piratbatteri lika länge och med lika bra laddning med samma orginalladdare.

Aha .. så då kan det vara olika mellan märken.
Här stod uttryckligen att man skulle använda laddare som hörde till och det ser jag nu att det funkar. smile.gif
Huggorm
Det kanske är två olika sorters batterier, tex. lithium och nickelmetallhybrid eller vad det nu är som används. Då kan det krävas olika typer av laddning, kanske högre spänning eller laddström.
netha
CITAT (Huggorm @ 24-04-2010, 23:23) *
Det kanske är två olika sorters batterier, tex. lithium och nickelmetallhybrid eller vad det nu är som används. Då kan det krävas olika typer av laddning, kanske högre spänning eller laddström.

handlar om Amh eller nåt sånt
Huggorm
CITAT (netha @ 24-04-2010, 23:40) *
handlar om Amh eller nåt sånt

Menar du Ah, amperetimmar? Det är ett mått på hur mycket laddning batteriet kan hålla. Generellt skall laddaren vara kraftigare till större batterier. Men den kan också vara samma, men det tar längre tid att ladda ett batteri som rymmer flera amperetimmar
netha
CITAT (Huggorm @ 24-04-2010, 23:53) *
Menar du Ah, amperetimmar? Det är ett mått på hur mycket laddning batteriet kan hålla. Generellt skall laddaren vara kraftigare till större batterier. Men den kan också vara samma, men det tar längre tid att ladda ett batteri som rymmer flera amperetimmar

Minns inte vad det gälde men nåt med Amh var det ... och nu ser jag att denna nya laddare klarar av batteriet.
Testade förresten att ladda det förra beställda i den nya ladddaren ... den blev fulladdad på 2 minuter
och när jag satt den i kameran så visade den ... oladdad .. inte en endaste bild kunde jag ta.
Men när jag laddar den i gamla laddaren så kan jag ta en - två bilder innan batteriet är slut.

Iaf så hade maken med sig kameran imorse och kunde fota en massa bilder ...
det har inte funkat tidigare efter att vi beställde nya batterierna utan tillhörande laddare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon