Full version: Dagens kattbild!
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23
lislena
Min underbara katt Missy. Hon blir 8 år nu i sommar. Den här bilden från sommaren 2009 är så fin på henne bland blommorna.

[attachment=49628:DSCN1748.JPG]
renate
En så vacker kisse du har,hon liknar lite min Kix som också blir 8år.Han är alltid med mig i trädgården.
[attachment=49633:2010_05_...__Large_.JPG]
lislena
Vilken söt kisse. Vad lika dom är. Missy är också med mig överallt när jag fixar i trädgården. Hon har sina favorit platser där hon ligger och gottar sig i solen.....katter tycker jag ger en så mycket....
nadde
Bilden är jätte fin! Där fick du verkligen till det! =)
Frida Sandman
http://fridasandman.blogg.se/
Har just postat ett inlägg om vår nya misse.
Inga från Närke
Här finns en till tråd med kattbilder http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=98116

Kan vi försöka att enas om en tråd när det gäller bilder för det blir ett himla bläddrande och letande tycker jag i alla fall.
Använd söksystemet om ni vill kolla att det inte finns flera trådar om samma ämne.

Tack på förhand.
skånepåg
Min nya kattunge Sotis biggrin.gif
Myosotis
Grattis skånepåg! bravo.gif Då har du två nu? Vad tycker den gamla om nykomlingen?
skånepåg
Hehe tack, nej jag fick avliva den gamla för hon blev så sjuk sad.gif
Myosotis
sad.gif Jaha trostar.gif vad sorgligt. Kommer ihåg att du pratade om hennes förändrade beteende, det var kanske första tecknet till att något inte var som det skulle. Härligt med en ny katt som kan trösta dig. smiley_small_hug.gif
skånepåg
Mmmprecis =( Hehe, ja kul som fan biggrin.gif
Myosotis
Hur gammal är den? Är det också en djurhemskatt?
skånepåg
Nej henne köpte jag för 300, en blandras med en skogskatt ^^
Hon är cirka 12 veckor smile.gif
Hon e lite svår att få på bild tongue.gif
Bara 3e dagen jag har haft henne =)
skånepåg
En till bild ^^
Thalassa
å så sjunger vi alla med, ta i från tårna nu...

[attachment=58302:sjung_med.jpg]
Ingela i Segersberg
CITAT (Thalassa @ 21-02-2011, 22:00) *
å så sjunger vi alla med, ta i från tårna nu...

[attachment=58302:sjung_med.jpg]

laugh.gif giggle.gif a0a.gif
skånepåg
En till när hon e på skrivbordet, hon vill vara med överallt det lilla hjärtat <3

Hitta en bättre bild som finns i en annan tråd men passar här med ^^
Ingela i Segersberg
Vilken söt katt du har, Skånepåg!
skånepåg
Visst är hon, pappas lilla älskling ju ^^
lisaigbg
Det är väl så helt naturligt att alla älskar vi våra husdjur, det spelar inte nån roll vad för sort det är.
Men för mig är det så klart, min pälskorv och kompis sudden. Livet är kul tillsammans med honom.
L.
omk
Katt I kruka .... giggle.gif
"Pälskorven" ... wub.gif
skogstroll
[attachment=58370:100922_004.jpg]
Mums02
Jag vill bidra med mina två nakenfisar. Fullt medveten om att det inte är katter som faller alla i smaken, men i mina ögon är de perfekta! Fantastiskt temperament och otroligt sociala. wub.gif




Anki på Öland
Jag tycker dom var läckra, särskilt den grå-vita smile.gif
Mums02
Roligt att du gillar dom smile.gif Ja han är läcker som tusan. Hade de haft päls hade den "grå-vita" varit svart-vit och den "rosa" hade varit röd-vit.
omk
Åh, Skogstroll, sicken liten sömntuta !! kiss.gif

Och Mums02, vilka katter ! tummenupp.gif
Lite bisarra i kroppen, på nåt sätt, men vilka uttrycksfulla ansikten !
Mums02
CITAT (omk @ 04-03-2011, 12:52) *
Åh, Skogstroll, sicken liten sömntuta !! kiss.gif

Och Mums02, vilka katter ! tummenupp.gif
Lite bisarra i kroppen, på nåt sätt, men vilka uttrycksfulla ansikten !


Ja ganska bisarra är dom men mycket roliga att titta på... De har så många miner och uttryck för sig som man annars missar på en katt med massa päls. Vänner och släktingar va mycket skeptiska när jag köpte min första fram tills dess att de väl träffade honom. De brukar trollbinda de flesta. Sphynxar är ena riktiga charmgrodor. Har alltid gillat katter men är nu helt inbiten Sphynxälskare. Jag hoppas ja kan ha förmånen att alltid ha såna i mitt liv. De har vunnit över sambon som nu känner likadant efter att ha tyckt att de va lite läskiga den första tiden tongue.gif
malcolm
- Ingen centrifugering tack!
[attachment=58560:SAGA.JPG]
skånepåg
Tittut.
Mums02
ninja.gif crazy.gif rolleyes.gif


kungfu.jpg

Anki på Öland
CITAT (Mums02 @ 04-03-2011, 19:32) *
ninja.gif crazy.gif rolleyes.gif


kungfu.jpg

Haha... tack för dagens skratt!!
Mums02
CITAT (Anki på Öland @ 04-03-2011, 20:43) *
Haha... tack för dagens skratt!!


Haha var så god. Med den stilen bidrar han till många skratt här hemma också flirting.gif
omk
Åh, vilken liten clown !! laugh.gif wub.gif

Mums02, hur känns de att hålla i ? Varma, förstår jag, men sen ? Hala ? Torra ? Som insidan på en mänskas underarm ? Har de inte någon som helst päls alls ??

Jag hade en väninna för typ 100 år sen (nja, 25 kanske), som hade Rex-katter.
De HADE päls, men bara "värmepälsen", inte "styrpälsen" (alltså åt vilket håll håren ska ligga, vilket gjorde dem lite "knorriga").

De påminner ganska mycket om dina, dock ! STORA öron och med ett spetsigt, nyfiket och personligt uttryck !

Hennes katter var MYCKET sociala, de skulle vara med ÖVERALLT ! De "snackade" oavbrutet, kommer jag ihåg !
Dina med ?
Mums02
omk, jag ska göra mitt bästa för att förklara hur de känns biggrin.gif Rasen jag har heter Sphynx (det finns två andra raser av nakenkatt). Sphynxen är inte helt gumminaken utan den har små små korta mjuka fjun överallt. Som en persika. De har ganska mycket rynkor och skinnet sitter lite lösare så de är inte stenhårda att ta i. Den bästa beskrivningen blir alltså en mjuk, varm persika med lite för stort skal tummenupp.gif

De är lena i huden så man kan inte säga att de är torra. men inte slämmigt hala heller haha. Mer som vanlig människohud med fina mjuka persiko fjun på. Sen kan de kännas lite svettiga nästan om de legat under täcket och lökat, men det är kanske inte så konstigt smile.gif

Under framaveln av denna rasen användes just Rex raser så ja de är mycket lika till sättet. Sphynxen vill vara med överallt och måste ha mycket sällskap för att må bra. De är aktiva, smidiga, snabba och vill röra sig mycket. Men samtidigt är dom riktiga kelgrisar som vill ligga intill en (helst under tröjan om de får välja) när man sitter i soffan. Att sova själv kan man glömma... Sphynxen ÄLSKAR att ligga hud mot hud under täcket.
De är lika kontaktsökande som hundar och ibland vet jag inte om jag har katter, hundar eller apor i lägenheten wink.gif
Mina killar älskar vatten och badar mer än gärna (i badkar eller i vattenskålen slap.gif ), apportera är favoritleken och de springer och möter gästerna i hallen. Så kanske det är lite "vattenspaniel" i dom också wink.gif

Som jag skrev innan har de ett fantastiskt minspel i ansiktena. Jag hade inte en aning om att katter kunde göra så många olika miner tills jag skaffade Sphynx. Det kan dom, bara det att man ser inte det när de har päls.

Har du möjlighet att träffa en Sphynx någon gång ska du ta tillfället i akt. De är verkligen en sort för sig wub.gif


katthatt-1.jpg



darnissen-1.jpg



smyg-1.jpg

omk
Jag får helt klart hälsa på hos dej, Mums !!

Dock skulle dina sphynxer INTE trivas hos mej, då jag har det ganska kyligt inne (huset är fr 1872 och det drar lite överallt).
Jag skulle vara tvungen att ha en liten mysig "magsäck" på mej, till katten !! biggrin.gif

Mina 4 är så lurviga att de inte bryr sig om golvdrag eller en natt ute, i 10-15 minusgrader, men visst är det mysigt att krulla ihop sig framför brasan ...

Vad heter dina små "kryp" ?
Mums02
CITAT (omk @ 05-03-2011, 01:04) *
Jag får helt klart hälsa på hos dej, Mums !!

Dock skulle dina sphynxer INTE trivas hos mej, då jag har det ganska kyligt inne (huset är fr 1872 och det drar lite överallt).
Jag skulle vara tvungen att ha en liten mysig "magsäck" på mej, till katten !! biggrin.gif

Mina 4 är så lurviga att de inte bryr sig om golvdrag eller en natt ute, i 10-15 minusgrader, men visst är det mysigt att krulla ihop sig framför brasan ...

Vad heter dina små "kryp" ?


Haha absolut! Har du vägarna förbi Ljungby är det bara att titta inom wink.gif

Nej även om de är tåliga hade de nog inte tyckt det va så roligt i längden i ett gammalt dragigt hus. Jag gillar gamla hus men den drömmen får jag nu offra eftersom jag inte kan tänka mig vara utan Sphynx.

Alla katter är underbara oavsett ras eller hårighetsgrad. Ser ut att vara en sötnos du har där på bilden smile.gif

Mina heter S* Dragonhearts Darnassus och DK* Need Fur? Al Catpone i sina papper. Men hemma kallas de Mums och Gris. Gris är som du nog kan förstå den rosa ninjan wink.gif
omk
Mums !? Gris !? rotfl.gif wub.gif rotfl.gif

Vilka roliga vardagsnamn !!!

Hoppas att de inte får reda på vad du kallar dem ... De skulle bli MYCKET förnärmade, tror jag ...
Mums02
CITAT (omk @ 05-03-2011, 01:48) *
Mums !? Gris !? rotfl.gif wub.gif rotfl.gif

Vilka roliga vardagsnamn !!!

Hoppas att de inte får reda på vad du kallar dem ... De skulle bli MYCKET förnärmade, tror jag ...


Haha jaa fast ibland känns det som de verkligen förstår vad man säger. Nästan lite läskigt ibland unsure.gif

Vad heter dina fyra pälsbollar då?
omk
Isis, Tillis, Kajsa och Mollis.

Alla är tjejer och från Djurens Vänner, dvs vuxna vid ankomst hem till mej. Det har dock fungerat fantastiskt bra med acklimatiseringen !! Men, vintertid, när alla är inne mycket, ja, bråk blir det, men inte så det stör direkt ... Lite smågnabb ...

Isis och Mollis är mest utekatter, fast nu i vinter har de varit inne en hel del ...
Kajsa och Tillis är mest "hemmavid", dvs ute när jag är ute och inne när jag är inne ...

Kajsa är den till vänster (bilden, alltså).
Mums02
CITAT (omk @ 05-03-2011, 02:40) *
Isis, Tillis, Kajsa och Mollis.

Alla är tjejer och från Djurens Vänner, dvs vuxna vid ankomst hem till mej. Det har dock fungerat fantastiskt bra med acklimatiseringen !! Men, vintertid, när alla är inne mycket, ja, bråk blir det, men inte så det stör direkt ... Lite smågnabb ...

Isis och Mollis är mest utekatter, fast nu i vinter har de varit inne en hel del ...
Kajsa och Tillis är mest "hemmavid", dvs ute när jag är ute och inne när jag är inne ...

Kajsa är den till vänster (bilden, alltså).


Jätte fina namn smile.gif

Fint att du adopterat från djurens vänner. Jag har också haft katthemskatter förr.

Mina bråkar lite ibland också. Inte på blodigt allvar så att någon blir skadad, bara gnabb. Ser inte det som ett problem utan mest vara normalt. Jag gnabbas också med min sambo ibland wink.gif

Kajsa är en sötnos smile.gif
omk
CITAT (Mums02 @ 06-03-2011, 23:19) *
Jätte fina namn smile.gif


Tycker du ?? Javisst, de är helt okej, men ... Liiite tråkiga ... Jag har faktiskt försökt byta namn på dem, men det har bara blivit en massa strul. blink.gif

För det första; de lystrar inte alls till sina nya namn, så man övergår snabbt till både-och, och sen tillbaka till det gamla namnet ... slap.gif

För det andra; inom mänsko-familjen vet man ibland inte riktigt VILKEN katt man talar om = problem. "Jaså, HADE Tillis fått mat ?" "Ja, jag sa ju att Sigga HADE det !" "Vem pratar vi nu om ? Den feta ?" "Nej, nej, jag pratar om spinkisen" osv ... confused.gif

För det tredje; allmänheten (grannar o arbetskompisar) tror att vi har 8 katter ist f 4 !! Mina arbetskompisar trodde ett tag att jag börjat bli lite "gaggig" och skaffat fler katter än jag visste om själv !! wacko.gif

För det fjärde; varför byta namn, katten bryr sig inte ! Inte jag heller, egentligen ...
De skulle likagärna kunna heta Ettan, Tvåan, Trean och Fyran. (DET var ganska kul namn faktiskt !!) Undrar om man kan byta ??? crazy.gif
skånepåg
Busen på nya upptåg ^^
omk
Hon är SÅ söt, Skånepåg !! wub.gif

Och den där blicken ...
"Jaså, det ligger en kraschad blomkruka på golvet ? Ja, jag har ingen aaaning om vad som hänt !! innocent.gif Du misstänker nån ? Vadå, menar du MEJ ??!!"
giggle.gif
pejori
CITAT (skånepåg @ 20-03-2011, 13:33) *
Busen på nya upptåg ^^



Fniss. Helt oskyldig den katten.
skogstroll
Här är en bild på lille Leif
[attachment=59088:trollis.JPG]

Ingela i Segersberg
CITAT (skogstroll @ 21-03-2011, 13:43) *
Här är en bild på lille Leif
[attachment=59088:trollis.JPG]

wub.gif Jättesöt! wub.gif
omk
Jisses !!! wub.gif d010.gif wub.gif
Whiskuchi
***
Mums02
Jag blir lika glad varje gång jag kikar i den här tråden biggrin.gif Underbara härliga katter. Lille Leif fick hjärtat att ta ett extra skutt wub.gif
Biggan_
CITAT (skogstroll @ 21-03-2011, 13:43) *
Här är en bild på lille Leif
[attachment=59088:trollis.JPG]


wub.gif wub.gif wub.gif Syndigt söt!
Nu förstår jag varför du inte syns till här så mycket numera!
Du har väl fullt upp med att gosa! biggrin.gif

CITAT (Whiskuchi @ 23-03-2011, 13:35) *
Jag har tre katter, en huskattdam på 11 år:


en brittiskt korthårs-dam på ett år:


och en liten brittiskt korthår-pojke på fem månader:


Fina kissar alla tre!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon