netha
Mitt abonnemang går snart ut och i samma veva hade jag tänkt få mig en ny mobil.
Den ska ha stor skärm men behöver inte ha en massa musikgrejs och sånt ...
ska förståss gå att surfa och ringa med och ha en skaplig kamera ...
inte under 5 megapixel.


Någon som har tips om märke o modell?

Nuvarande abonnemang är Telia vänner och den har jag för avsikt att fortsätta med.
Bee
Hur stor är "stor" skärm som du skriver? I vintras köpte både min sambo och jag nya telefoner. Jag valde en SonyEricsson W995 och han en S.E Satio. Sation har stooor skärm, den täcker större delen av framsidan. Kameran har 12 megapixlar. Nackdelen som jag ser det är att det är pekskärm. Allt görs genom att peka på skärmen verkar det som. Jag gillar den inte, hela apparaten är för stor för mina händer (tur att sambon gillar den eftersom det är hans smile.gif )
Min egen är jag hyfsat nöjd med. Man "putter upp" framsidan för att nå tangenterna. Annars är den som vilken S.E som helst av nyare snitt. Skärmen är ca 5,5 x 4 cm och kameran är på 8.1 megapixel.
Vi valde Tele2 Snackis pga det låga totalpriset. Fast vi fick knyta upp oss på två år för att få det riktigt låga priset. Telefonerna köpte vi separat, operatörslösa.

Edit: jag menar förstås knapparna, tangentbord har den inte!
green
Jag själv skulle ha valt en Nokia E72. Men det är visserligen en business-telefon, men riktigt fin och har många funktioner.

Peztis
Jag fick en Nokia 6600 Slide när jag fyllde år och jag är jättenöjd med den.
Modellen finns även utan slide samt som fold.
Den har 5 megapixelkamera som jag tycker tar helt ok bilder.
Displayen är 2,2-tums.

Här kan du läsa mer: http://www.nokia.se/hitta-produkter/produk...okia-6600-slide
netha
thanks.gif för alla tips!

Det blev inte som jag tänkt ...

for till Teliabutiken och blev kär i Iphone och sån fick det bli biggrin.gif
med telia vänner och surf.
Nu får jag försöka lära mig alla finesser ... ladda ner apps mm
herkules
CITAT (netha @ 07-05-2010, 15:59) *
thanks.gif för alla tips!

Det blev inte som jag tänkt ...

for till Teliabutiken och blev kär i Iphone och sån fick det bli biggrin.gif
med telia vänner och surf.
Nu får jag försöka lära mig alla finesser ... ladda ner apps mm

tummenupp.gif
Tobb
Ja, det verkar som den enda mobilen som gäller nu för tiden, om man vill göra med än att ringa och skicka sms, är just en iphone. Jag är inte alls bitter att jag köpte en Sony Ericsson X1!
netha
Lite besviken på Skype ... den funkar inte i 3G thumbdown.gif

Nu har jag iaf fått in FB och mycket annat ... kul är det. smile.gif
herkules
itranslate, Google, Google earth, wiki, photoshop, kartor, ihandylevel, spotify, tasteline, hitta.se, svtplay, det finns appar till allt!
netha
CITAT (herkules @ 07-05-2010, 22:13) *
itranslate, Google, Google earth, wiki, photoshop, kartor, ihandylevel, spotify, tasteline, hitta.se, svtplay, det finns appar till allt!

Har förstått att det finns hur mycket som helst att ladda ner ... helt gratis. smile.gif

Och så kan jag anv Iphone som modem till min bärbara ... om vi är på resa
och vill ha med den.

Man är aldrig för gammal att lära sig nytt. tummenupp.gif
*Stintan*
Är det inte svindyrt att ha mobilen uppkopplad mot nätet?
netha
CITAT (*Stintan* @ 07-05-2010, 23:16) *
Är det inte svindyrt att ha mobilen uppkopplad mot nätet?

Jag tog abonnemang ... kostar 249kr/mån
och då har jag surf dygnet runt och Telia vänner där jag betalar 69 öre/samtal till alla Telia mobiler
oavsett hur länge jag pratar.

Hade jag köpt telefonen med bara Telia vänner så hade det kostat lika mycket/mån
Konstigt tyckte jag ... men så klart ... de fick ju mig att surfa på deras nät
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon