netaave
Vi har fått Citygross inne i stan som man hört ska vara så billigt men en snabb koll visar att så himla billigt är det inte, förutom vissa kampanjvaror som färsk ananas för 5 kr så är dom lite dyrare än t.ex. Willys där jag handlar mest.
Coop ligger nu med nya E4 också bättre till för oss så där handlar vi också en del, Maxi som vi åkte till förut tycker jag däremot har blivit dyrt.
Vi har ett Hemköp här hemma i byn också där det också kan vara otroligt bra priser och framför allt har dom en otroligt fräsch frukt och grönsaksdisk, det är nästan det första jag kollar i en butik numera.
Jag lägger inte mycket energi på Kravmärkt eller ekologiskt, men däremot på närproducerat, det tycker jag är viktigare.
andersen
Försöker att gynna den lokala handlaren. Stormarknader borde förbjudas, det är bättre med levande kvarter i städer och tätorter.
netaave
Ja om man bor så kanske det är det
Aqvakul
Vi handlar sällan på stormarknader - opersonligt och ofta trängsel..
Platinum
Fyller på frys och skafferi 1ggr/månad och åker då runt till olika butiker som CityGross, Willys, ÖB och Lidl och när det gäller vissa produkter går jag till de utländska småbutikerna. Kompletteringshandlar färskvaror som mjölk, frukt och grönt vid de lokala ICA och Konsumbutikerna.
Snöflinga

Storhandlar ung. var tredje vecka på ICA 24:an. Väldigt frächa varor och mycket närproducerat och så bara detta att få det hemkört till dörren tummenupp.gif Slippa allt släp med tunga kassar.
Peztis
Brukar handla 1 gång i veckan på ICA Maxi, det är det som funkar bäst för oss. Bor i alla fall inte nära någon annan butik, måste ändå ta bilen.
Jo, det finns ju en liten butik där man vågar sig in och köpa mjölk men annars är där dubbelt så dyrt som andra butiker så alternativet är lätt även om jag håller med om att man ska försöka gynna de lokala handlarna.
Red Top
När vi bor i Fjollträsk, på vintern, veckohandlar vi på City Gross och ICA Kvantum i Kungens kurva. City Gross är suveräna när det gäller kött. Bara kött från svenska gårdar och ofta bra erbjudanden. Extra billigt när man köper storpack. De har oxå manuell fiskdisk som jag gillar. Deras fruktavdelning är väldigt fräsch med stort utbud.

Den enda butik vi har i närheten, där vi bor är Konsum. En rätt illa skött butik med ohyggliga priser.

När vi bor i norra Uppland resten av året, handlar vi mest på ICA Supermarket i Österbybruk. En trevlig butik med vänlig och tillmötesgående personal.

Nu när City Gross öppnat i Uppsala(gissar att det var den butiken Netaave menade) lär vi nog åka dit nån gång i bland och fylla frysen med billigt, bra kött.

City Gross har ju också börjat med något de kallar 'äkta vara'. Dvs produkter fria från diverse mystiska tillsatser. Dessa varor markeras inne i butiken. Sån't gillar jag. Skönt att slippa lusläsa alla minimala innehållsförteckningar, när man ska köpa en produkt man inte använt förr.
Uggi
Det blir nog på "systemet". naughty.gif
ängsvädd
Jag handlar nästan bara i min lokala mataffär. Tycker det är jobbigt med stormarknader, för stort för mig helt enkelt. Har dessutom ingen bil så jag väljer det enklaste alternativet, måste iaf åka buss för att handla.

Ibland om jag måste ha något speciellt som exvis trädgårdsredskap så åker jag till Clas Ohlson eller Coop forum.
ryss_борис
Brukar knycka mat från ICA i Norrköping. Slutade köpa mat för snart 2 år sen, för det är så enkelt att bara ta den under tröjan biggrin.gif

OBS, var inte allvarlig. Nej, men varierar väl, handlar från butikerna intill, dvs mestadels ICA. Tycker Ica, willy´s med mera är såpass lika att det kvittar vilken man köper från..
malarmaster
Veckohandlar allt i Växjö,främst lidl o sedan för övriga varor (ej livs)ÖB,Jula,k-rauta m.m.finns lokal ICA i byn men dubbla priset mot växjö så valet är enkelt.trist för jag hade gärna stöttat den lokale handlaren men det är för mig en plånboksfråga.Sedan kan man fråga sig varför ICA centralt har en sådan tokig prisbild,den lille oftast lokale handlaren betalar ett mycket högre inköpspris för sina varor=högre utpris jämfört med en stor butik i storstad.är det inte meningen med en sådan organisation att utjämna priser? COOP är bara att glömma.dyrast i sverige? Ulf
Huggorm
Jag har Konsum och Ica Nära inom gångavstånd, så jag brukar mest handla där. Men ibland storhandlar jag på Ica maxi på stormarknaden två mil bort, men man kan ju inte åka så långt om det bara är smågrejer man skall ha, då lönar det sig inte. Problemet med ca Nära är ju dels att dom är lite dyrare och dels att dom sällan har bra, färskt bröd
gnon49
Handlar i stort sett all på stormarknaden. Där finns allt man kan behöva under i stort ett tak.
Betydligt bättre priser än inne i stan. Är så sällan inne i stan att jag nästan känner mig som främling när jag är där, hittar ingenting. Dom flesta specialbutikerna finns bara på stormarknaden. Att försöka uppbringa en spik i centrum går bara inte. En gång i veckan gör jag rundan på stormarkanden och inhandlar vad som behövs.
Visst har våra köprutiner ändrats. Minns barnaåren då allt inhandlades i butikerna runt torget. Fiskaffären,chark o livsmedelsaffären sida vid sida. Nu blev jag lite nostalgisk men det bjuder jag på.
netha
Mest på Coop Forum & Ica Kvantum men också då o då i lilla ICA-butiken i
andra änden av stan ... de har bla.a mitt favoritgodis. smile.gif

Köper aldrig kravodlat eller ekologiskt... men desto oftare närproducerat.
Alba
Vi veckohandlar på den ICA affär som ligger närmast där vi bor. Jag tycker att man bör gynna affären i närområdet om man kan.
Tänk om man inte hade den affären och måste åka till en stormarknad - hemska tanke.

De stora typ ICA Maxi och Coop Forum gillar jag inte. Man får ju promenera runt i evigheter innan man hittat det man ska.

netha
CITAT (Alba @ 08-05-2010, 22:01) *
Vi veckohandlar på den ICA affär som ligger närmast där vi bor. Jag tycker att man bör gynna affären i närområdet om man kan.
Tänk om man inte hade den affären och måste åka till en stormarknad - hemska tanke.

De stora typ ICA Maxi och Coop Forum gillar jag inte. Man får ju promenera runt i evigheter innan man hittat det man ska.

Vi har Coop Forum och Ica Kvantum närmast ... sedan är det Ica i centrum och lilla Ica som vi också
handlar på ... Konsumbutiker har vi några, men de är så dyra så där blir det bara handlat
nån gång då man glömt något smått ... de ligger också långt från oss.

Ingen trängsel på vårt Coop Forum, och så har de Shop Express ... vi går alltid till obemannad kassa ...
drar korten och så var det klart.
Avstämning blir det 1 -2 ggr/år ... har alltid varit OK.
Motti
Vi handlar mest på Willys och det ligger närmast oss också,men ibland kan vi ta en avstickare till ICA Kvantum,vill jag ha något extra så går jag till specialbutiker när det tex gäller olja och vineger eller annat som inte finns på Willys,annars tycker jag Willys är en bra affär stor omsättning på kött och andra färskvaraor gör att kvaliten alltid är hög,sen gillar jag att dom känner igen mig och jag dom det blir lite mer udd på kundkontakten och känner dom igen dig så gör dom alltid det där lilla extra för dig som kund rolleyes.gif
netaave
CITAT (Red Top @ 08-05-2010, 17:45) *
När vi bor i Fjollträsk, på vintern, veckohandlar vi på City Gross och ICA Kvantum i Kungens kurva. City Gross är suveräna när det gäller kött. Bara kött från svenska gårdar och ofta bra erbjudanden. Extra billigt när man köper storpack. De har oxå manuell fiskdisk som jag gillar. Deras fruktavdelning är väldigt fräsch med stort utbud.

Den enda butik vi har i närheten, där vi bor är Konsum. En rätt illa skött butik med ohyggliga priser.

När vi bor i norra Uppland resten av året, handlar vi mest på ICA Supermarket i Österbybruk. En trevlig butik med vänlig och tillmötesgående personal.

Nu när City Gross öppnat i Uppsala(gissar att det var den butiken Netaave menade) lär vi nog åka dit nån gång i bland och fylla frysen med billigt, bra kött.

City Gross har ju också börjat med något de kallar 'äkta vara'. Dvs produkter fria från diverse mystiska tillsatser. Dessa varor markeras inne i butiken. Sån't gillar jag. Skönt att slippa lusläsa alla minimala innehållsförteckningar, när man ska köpa en produkt man inte använt förr.


Ja jag har ju bara tre mil dit vi handlar mkt där när vi åker till Berkinge på somrarna. Håller med om att det är en bra butik med en otroligt bra service.
netha
CITAT (Motti @ 08-05-2010, 23:16) *
Vi handlar mest på Willys och det ligger närmast oss också,men ibland kan vi ta en avstickare till ICA Kvantum,vill jag ha något extra så går jag till specialbutiker när det tex gäller olja och vineger eller annat som inte finns på Willys,annars tycker jag Willys är en bra affär stor omsättning på kött och andra färskvaraor gör att kvaliten alltid är hög,sen gillar jag att dom känner igen mig och jag dom det blir lite mer udd på kundkontakten och känner dom igen dig så gör dom alltid det där lilla extra för dig som kund rolleyes.gif

Precis ... Så är det också här hos oss ...både på Coop Forum och Ica Kvantum och den lilla butiken
De känner oss och vi får fin service. tummenupp.gif
Fast iofs så tror jag att samma fina service får också alla andra kunder.
Motti
Nja det finns ju sura kunder och jobbiga kunder och otrevliga kunder också thumbdown.gif Jag brukar alltid önska en trevlig helg fråga hur det är osv ibland frågar jag om de testat den och den varan och vad de tyckte ,man ska ha respekt för folk som sitter i kassorna timma efter timma och ändå ler och är vänliga kompiskram.gif
netha
CITAT (Motti @ 08-05-2010, 23:31) *
Nja det finns ju sura kunder och jobbiga kunder och otrevliga kunder också thumbdown.gif Jag brukar alltid önska en trevlig helg fråga hur det är osv ibland frågar jag om de testat den och den varan och vad de tyckte ,man ska ha respekt för folk som sitter i kassorna timma efter timma och ändå ler och är vänliga kompiskram.gif

Du tillhör "önskekunderna" tummenupp.gif vågar jag påstå .. har ju själv suttit i kassa och stått i chark.
Motti
En sak till !många kunder tror att det är misslyckade personer som sitter i kassan såna som inte kan annat FEL FEL FEL känner många smarta interligenta människor som jobbat i kassa bara för att tjäna pengar spara och åka utomlands och jobba eller plugga ett tag .Man ska visa respekt för alla som jobbar och man får inte glömma att vi alla behöver varandra alla är en länk i kedjan:)
netha
CITAT (Motti @ 08-05-2010, 23:41) *
En sak till !många kunder tror att det är misslyckade personer som sitter i kassan såna som inte kan annat FEL FEL FEL känner många smarta interligenta människor som jobbat i kassa bara för att tjäna pengar spara och åka utomlands och jobba eller plugga ett tag .Man ska visa respekt för alla som jobbar och man får inte glömma att vi alla behöver varandra alla är en länk i kedjan:)

Men herregud ... vad får dig att tro att kunder tänker så?

För att klara av kassajobb så måsste du vara ganska så smart ... du måste komma ihåg en massa PUL-nummer ... Snabbt scanna av varorna .. vara vänlig mot alla kunder ... även dem som är rena skit
Motti
Jo men många tror att det bara är och gå och sätta sig och knappla in en massa priser ,man måste ha huvudet på skafft för att sitta i kassa.men jag har hört snacket att den där blir det inget av hon sitter ju "bara i kassan"hon klarar väl bara av det mad.gif
netha
CITAT (Motti @ 08-05-2010, 23:51) *
Jo men många tror att det bara är och gå och sätta sig och knappla in en massa priser ,man måste ha huvudet på skafft för att sitta i kassa.men jag har hört snacket att den där blir det inget av hon sitter ju "bara i kassan"hon klarar väl bara av det mad.gif

Ja så säger de om inte vet vad det handlar om. sad.gif
elleave
Jag har oxå hört liknande tankebanor, typ "äsch varför ska man plugga, kan ju alltid få jobb i kassan på ica..."
netha
CITAT (elleave @ 08-05-2010, 23:55) *
Jag har oxå hört liknande tankebanor, typ "äsch varför ska man plugga, kan ju alltid få jobb i kassan på ica..."

Eg så fattar jag inte varför folk tycker så, sad.gif
Motti
Det finns så mycket förutfattade meningar om yrken så det är inte klokt,ta tex mig som är utbildad frisör där är fördomarna väldigt egendomliga,frissa stort hår tugga tuggumi massor av tingelitang ingen stil på kläder dum i huvudet och skvallrar och vet allt om andra!i dag vet nog de flesta att det går åt ganska höga betyg för att bli frisör man måste tex plugga kemi matte bokföring osv plus att ha en konstnärlig talang för propotioner färg och stil.
zaaritha
Handlar på Willys o ICA Maxi!
Vi har inte mycket pengar o försöker handla
så billigt som möjligt......
Elisabeth-Västkustkolonisten
Vi handlar i olika affärer.

Dels COOP, dels ICA och så ofta hos Lidl. Handlar gärna kött även hos City Gross men då måste vi åka till nästa ort och därför blir det inte så ofta.

Saknar en aafär med fin, fräscha grönsaker. Både COOP och ICA har ofta gamla skrumpna grönsaker till höga priser. Då är Lidl bättre och till halva priset men då finns inte den urval jag gärna skulle vilja ha.

Likadant tycker vi inte om när det finns utgångna varor i hyllorna, händer ofta här hos vår närmaste ICA.

Elisabeth
Snöflinga
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 09-05-2010, 10:27) *
Vi handlar i olika affärer.

Dels COOP, dels ICA och så ofta hos Lidl. Handlar gärna kött även hos City Gross men då måste vi åka till nästa ort och därför blir det inte så ofta.

Saknar en aafär med fin, fräscha grönsaker. Både COOP och ICA har ofta gamla skrumpna grönsaker till höga priser. Då är Lidl bättre och till halva priset men då finns inte den urval jag gärna skulle vilja ha.

Likadant tycker vi inte om när det finns utgångna varor i hyllorna, händer ofta här hos vår närmaste ICA.

Elisabeth


Här på ICA Maxi i Örebro har de frächa frukt och grönsaksdiskar tycker jag, även övriga i butiken. Finns alltid vänlig personal tillhands om man vill fråga något tummenupp.gif

Att det är så olika i olika butiker beror nog på vem som är ansvarig.
netaave
Jag försöker storhandla ordentligt en gång i månaden, då läser jag all reklam som kommer. Kan åka runt om det är nåt särskilt jag vill ha som är billigt. Köttfärs och kyckling är nåt jag bunkrar om det är extrapriser.

Handlar annars som sagt mest på vårt nya Willys då det ligger bäst till för oss. Men sen har vi vissa saker som vi köper på vissa ställen. Bulgur från coop, snabbkaffe från ica, en särskild sorts ris från Lidl o.s.v. dessa varor kan jag bunkra upp av om det är kampanjpriser.
Mejeri frukt o grönt blir oftast här hemma i byn, handlaren vet att de flesta gör så och har lagt ner lite krut på att ha bra sånna varor, jag köper också en del av Hemköps egna varor.

Vi har också en gård bara några hundra meter från oss där man kan prenumurera på grönsakskorgar efter säsong, sen har vi en "äggkille" som kommer varannan tisdagskväll och det är lyx tycker jag, varorna direkt hem och man vet dom är färska. Äggkillen bor med sina föräldrar på en gård i grannbyn och har det här för att tjäna lite extra när han pluggar.
Det är många här i byn som handlar av honom som tar upp beställningar på sina jobb t.ex. för ju fler kartor man köper ju billigare blir det smile.gif 40 kr för en, 35 för två o.s.v. då är det 24 ägg/karta
pejori
Jag storhandlar i EN butik,en stormarknad.
Att åka runt i bil, är oftast inte lönsamt, varken för natur eller priser.
Med dom bensinpriserna, äts den eventuella vinsten snabbt upp.
netaave
CITAT (pejori @ 09-05-2010, 12:14) *
Jag storhandlar i EN butik,en stormarknad.
Att åka runt i bil, är oftast inte lönsamt, varken för natur eller priser.
Med dom bensinpriserna, äts den eventuella vinsten snabbt upp.


Ligger väl lite i vad du säger men för mig är det lite nöje också eftersom man mest sitter här.
Kan t.o.m. hända att jag åker med in en dålig dag och bara sitter i bilen för att få se lite annat smile.gif
Bettis
ICA Maxi eller ICA Prima men det blir sällan någon annan affär, tycker dom har allt som jag vill ha och man hittar bra.
Christina i Taxinge~
Jag avskyr att handla i butiker där jag inte hittar! Det är tortyr!!

Alltså handlar jag i samma butik 19ggr av 20. Det är ICA-butiken i mitt närmaste samhälle, 1 mil bort.
Där hittar jag som i min egen ficka och då kan jag skriva matlistan i den ordning varorna ligger och vara ute vid bilen igen inom 20 minuter sweatingbullets.gif
Tyvärr är priserna ganska höga men t o m det är det värt bara det går fort!

Ungefär 1 gång/månad åker vi till närmaste Willys och storhandlar. Nu har jag så smått börjat hitta där också..... smile.gif Och de har ett par av Sveriges trevligaste kassörskor på det stället så det känns ok att stå i kassakö.....

pejori
CITAT (netaave @ 09-05-2010, 13:40) *
Ligger väl lite i vad du säger men för mig är det lite nöje också eftersom man mest sitter här.
Kan t.o.m. hända att jag åker med in en dålig dag och bara sitter i bilen för att få se lite annat smile.gif


tummenupp.gif Det är en helt annan sak vännen. giggle.gif

CITAT (Bettis @ 09-05-2010, 13:46) *
ICA Maxi eller ICA Prima men det blir sällan någon annan affär, tycker dom har allt som jag vill ha och man hittar bra.


Prima är gudasänd för oss i komunen. Bra varor. tummenupp.gif
skånepåg
Jag handlar nästan bara på Willys, tar typ 15 minuter att gå dit sen så känner jag 2st som jobbar där så ibland stöter man på dem och snackar lite och jag hälsar alltid i kassan var jag än är biggrin.gif
Sen ligger Lidl bara över vägen bredvid, men bara ibland jag handlar där om de har nått erbjudande för de har inte så värst mycket jag gillar där ^^
Tottes matte
CITAT (skånepåg @ 09-05-2010, 16:32) *
Jag handlar nästan bara på Willys, tar typ 15 minuter att gå dit sen så känner jag 2st som jobbar där så ibland stöter man på dem och snackar lite och jag hälsar alltid i kassan var jag än är biggrin.gif
Sen ligger Lidl bara över vägen bredvid, men bara ibland jag handlar där om de har nått erbjudande för de har inte så värst mycket jag gillar där ^^

Var handlar du oftast? whistling.gif
Ja du, det var en knivig fråga, men tänker svara på den ändå. Jag skriver en lista vad som behövs och ger den till maken, sedan vet jag inte var han har handlat, men jag får hem det jag behöver. Låter knasigt?
Men som motvikt, tvättar jag allt åt honom och ställer in. Han köper den specialkosten som vår gamla, döva och senila lilla hund måste ha och jag handlar till papegojan. Tvärtom skulle det inte gå för gojan vet vad han vill och han har lagt in sin veto --- himla liv om det blir fel, hunden har glömt att hon ätit och stirrar sin tomma matkopp jämna mellanrum.
Vi kör med byteshandel. naughty.gif fr. Tottes matte
skånepåg
CITAT (Tottes matte @ 09-05-2010, 17:39) *
Var handlar du oftast? whistling.gif
Ja du, det var en knivig fråga, men tänker svara på den ändå. Jag skriver en lista vad som behövs och ger den till maken, sedan vet jag inte var han har handlat, men jag får hem det jag behöver. Låter knasigt?
Men som motvikt, tvättar jag allt åt honom och ställer in. Han köper den specialkosten som vår gamla, döva och senila lilla hund måste ha och jag handlar till papegojan. Tvärtom skulle det inte gå för gojan vet vad han vill och han har lagt in sin veto --- himla liv om det blir fel, hunden har glömt att hon ätit och stirrar sin tomma matkopp jämna mellanrum.
Vi kör med byteshandel. naughty.gif fr. Tottes matte

Hehe Willys blir det för det mesta, har ju ingen bil/cykel eller moppe så handlar mest innan stängningstid där för orka stå i kö 10-15 minuter tongue.gif Men så tar det ju bara 15 minuter att gå dit med ^^ Sen så har jag en sån kärra med hjul på som jag brukar dra med mej om jag ska handla mycket som e tungt, som mjölk och läsk/öl ( köper nästan bara mjölk om jag ska göra pannkakor biggrin.gif ) För dricker ju mest vatten, och kattsand det brukar vara tungt ^^
sommarhumla
Handlar oftast på Coop Forum eller ICA Maxi, använder mig av scannern och är ute på ett kick, inga köer.
Bee
Numera blir det ICA Maxi Torslanda vi handlar på. Det är vår närmaste butik. Vi är hemma på 5 minuter! Tidigare åkte vi till Coop Forum vid Backaplan och veckohandlade. Det tog minst 20-25 minuter att komma hem därifrån. Vi gör alltså en rejäl tids- och bensinbesparing på att handla på ICA Maxi. Om dom sen är billigare vet jag inte. Det jag retar mig på är att det blir mer och mer "Icas Eget Märke", dom svälter ut de etablerade märkena.
Uggi
"Det jag retar mig på är att det blir mer och mer "Icas Eget Märke", dom svälter ut de etablerade märkena".
Det där känner jag väl igen och håller med dig.
netha
Jag har bestämt mig för att aldrig köpa något som heter ICA eller COOP eller Blåvitt eller Euroshopper ...
och faktiskt så har jag klarat att hålla det löftet i alla år. :-)
netaave
Lidl är en affär som jag först var lite misstänksam mot, men sen råkade dom ha billiga blomlådor ett år å ja då kom jag dit iaf biggrin.gif I början skrevs ju mkt om att inte personalen hade så bra villkor och inte fick vara med i facket, men så är det inte nu iaf.
Blev förvånad över hur mkt svenska varor dom har och oftast från mindre kända leverantörer som t.ex. Enebacken. När deras falukorv sen fick bäst-i-test på Ica-kuriren blev jag nyfiken och provade också, nu kan jag nästan inte äta någon annan. Sen har jag hittat en del bra saker.
Är jag där så åker det oftast med några pkt finskt smör också, så bra med 250 gr paket och mycket billigare än arla o valios.
Sen har dom lite "roligare" frysta grönsaksblandningar än man är van vid och en chokladglass som är underbart god.
Å så ärtsoppskorvarna, ja barnen döpte dom till det, korta vita korvar med mejram i, ligger i dubbelpack, jättegoda. Men tyskarna, för dom här är tyska, är ju lite bättre än oss på korv har jag en känsla av.
Om jag är lat köper jag också kakor där, en röd påse med lite blandade chokladdoppade, mumsiga så. Sen köper jag deras basmatiris, prisvärt i 2 kg-påsar. Det kommer väl ändå från kina var jag än köper det tror jag.
Delikatessknäcke är hälften så dyrt där, och det är svenskt, inte wasa eller leksands dock.
Dom är ju billigare på läsk också, nu köper inte vi det så ofta men den är iaf svesnk den också tappad i Solna. Gillar även deras lätt kolsyrade mineralvatten. (gröna flaskorna) långt under lokapriser även om det är 2 för 20 o.s.v.

Sen har vi köpt bra saker där, blomlådan som jag köpte först är 50 x 50 cm och självvattnande, Elle köpte en likadan i år och dom kostar nåt på 60 kr.
Dom har ofta billiga o praktiska saker till trädgården, klämmor att stötta växter med köpte jag ett storpack i olka storlekar för 30 kr. Jättebra är dom, har sett dom på både blomsterlandet och på handelsträdgården exakt samma förpackning men dubbelt så dyrt.
Har t.o.m. ett år när det var kort tid kvar på säsongen köpt gympadojor till yngsta där för 99 kr, dom höll sen i två år och sen tog barnbarnet över dom nåt år till. Dotra fick frågor i skolan var hon köpt dom för coola va dom med, "I en tysk affär" sa hon då ville inte säga Lidl biggrin.gif
Maken har köpt strumpor han varit jättenöjd med för ingenting, E köpte sulor med svikt som formade sig efter foten sen en jättepraktisk dosett där man har en liten dosa för varje dag som sitter i en behållare. Köpte en jag också sen, så bekvämt att bara kunna ta med sig dagsransonen om man åker bort över dan. Medi box heter den och kommer från Swiss home.


[attachment=49816:IMGP7450.JPG]

[attachment=49817:IMGP7451.JPG]

[attachment=49818:IMGP7452.JPG]

[attachment=49819:IMGP7453.JPG]

Ja numer så går vi alltid runt o kollar i pryllådorna som alltid är mitt i butiken, ibland gör man fynd men inte alltid.
Anma
Jag handlar nästan uteslutande på ICA i Östhammar. Ibland blir det en sväng till Coop eller Hemköp också, men ICA här är bäst. Och även billigast för oss med våra matvanor.
Saknar att självcanna och att handla på ett riktigt stort varuhus som ICA Maxi. Men 7 mil enkel resa är lite väl långt bara för att handla på ett sådant ställe. Men ibland när vi ändå ska till Uppsala brukar jag passa på, och då märker jag att jag glömt hur man gör när man storhandlar. Kommer då också på att det inte är så mycket att sakna, förutom självcanning för det saknar jag på riktigt. Slippa packa upp och packa i.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon