Full version: hur betalar man?
nadde
Jag undrar hur man betalar på tradera. Jag köpte nämligen en stickling där. Har fått försäljarens kontonummer men hur gör jag sen? Kanske jätte dum fråga, men jag vet faktiskt inte tongue.gif
AndersKbg
Har du internetbank så för du bara över pengarna och meddelar säljaren att det är gjort. Klart.

Eller vad menar du egentligen? Har du internetbank?
Platinum
CITAT (nadde @ 08-05-2010, 13:35) *
Jag undrar hur man betalar på tradera. Jag köpte nämligen en stickling där. Har fått försäljarens kontonummer men hur gör jag sen? Kanske jätte dum fråga, men jag vet faktiskt inte tongue.gif


Du går antingen in på ett bankkontor och sätter in pengarna där eller om du har tillgång till internetbank så är det enklare eftersom du då kan lämna meddelande till säljaren (t.ex ditt alias) så den vet vem som betalat.

När du betalat så meddelar du lämpligen det till säljaren via mail, när sticklingen är betald skickar säljaren den till den adress du angav då du registrerade dig på tradera.
nadde
Okej, tack så mycket båda två biggrin.gif Jag ska nog försöka klura ut hur man gör nu. Annars skriver jag väl igen rolleyes.gif
KarinSKARA
Tänk på att OM du går in på bank BÖR du välja den som säljaren HAR annars kan banken ta avgift uppimot 50:- för överföringen.
Banken lämnar också avsändare på insättaren bara man säger till om det. Oftast brukar säljaren föredra att man skiver sitt Alias eller auktionsnummer.
nadde
Jag har lyckats betala biggrin.gif
Men sen har jag en som är från ett företag så man ska betala bankgiro. Hur gör man då?
KarinSKARA
Betalade du över internet?
I sådana fall finns en knapp för Pg/Bg också att trycka på.
nadde
CITAT (KarinSKARA @ 11-05-2010, 11:13) *
Betalade du över internet?
I sådana fall finns en knapp för Pg/Bg också att trycka på.


Tack så mycket biggrin.gif Nu är även det avklarat!
KarinSKARA
Kul, då har du lärt något nytt, som man skall varje dag, sa alltid min gamla mormor
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon