Gunvor Nilsson
Är det bara på min skärm som gul text inte framträder? Jag ser bara något gult men absolut inte vad som är skrivet - alla andra färger fungerar!
/Gunvor blink.gif
Tingstäde
Om man tycker att det mesta ser gult ut kan det vara symtom på digitalisintoxikation.
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Tingstäde
Ewa L
Nej då, det var därför jag föreslog just detta som "hemlig" text = näst intill osynlig. rolleyes.gif laugh.gif

Om du vill kunna läsa den, markera den så blir den ju inverterad = läslig.

Under tiden skrev ju Tingstäde sitt inlägg, men han kan ju ha rätt. Isåfall är det nog vaccination eller solglasögon som gäller. laugh.gif biggrin.gif huh.gif
Gunvor Nilsson
CITAT (Ewa L @ 07-01-2004, 15:54)
Om du vill kunna läsa den, markera den som blir den ju inverterad = läslig.

Tack Ewa! Det hade jag ingen aaaaaning om. Tur att det finns såna som vet! tongue.gif
/Gunvor
Blomstertanten
unsure.gif Kan man vaccinera sig mot digitalisintoxikation ??? unsure.gif

blink.gif Var då ? blink.gif
Tingstäde
Nä ä ru lilla tanten! Konsten är nog att vara sunt kritisk när doktorerna vill skriva ut digitalispreparat. Det är bra - jäkligt bra - kom man underfund om på 1700-talet, då åkomman vattusot grasserade (dvs hjärtsvikt). För det var digitalisbalden (folium digitalis) bra - men svårdoserat. Inte för med än ett par tjugo år sedan vårdades ett flertal samtidigt på medicinavdelningarra för digitalisförgiftnign. Nu kan man mäta Lanacristhalten i blodet och då är det so mycket lättrae.
Tapio
Halaj!

Jaa, vi har ju alla olika perceptions/accociationsförmå. Om någon skulle fråga mig vad digitalisintoxikation är så hade jag gissat att det måste vara att man har blivit lite snurrig i bollen av för mycket digital information eller datorpillande...Det kan jag ta gift på :-)

//T
Ewa L
Nja vaccinera...
Jag tänkte som så: Man kan ju ta en liten dos arsenik varje dag ex.vis och stadigt öka dosen. Det borde ju fungera även med digitalis?
När man sedan intar en för vanlig människa dödlig dos klarar man sig utmärkt. Något att tänka på inför nästa släktmiddag?

Eller har jag läst för mycket deckare? rolleyes.gif tongue.gif
Wargen
Har för mig att i en gammal Maria Lang-deckare så var det ett par som "gick" på arsenik, vilket gjorde att de såg otroligt friska och rödblommiga ut....kommer inte ihåg hur det slutade, men jag tror att en dog.
Jag trodde att om man tog lite arsenik varje dag så kom man en dag till punkten som satte P. Alltså att det lagrades i kroppen och till slut dog man... unsure.gif wink.gif (Brukade inte hemmafruar i gamla deckare använda det knepet?)
Men om det är så att man tål mer o mer ett tag tills det blir för mycket så
gäller det att planera in "sista dosen" och släktträffen precis rätt, eller...?.... biggrin.gif
wacko.gif
Blomstertanten
unsure.gif

Det där med giftmord är rätt marigt!

laugh.gif
Eva i Skåne
CITAT (Blomstertanten @ 08-01-2004, 21:23)
unsure.gif

Det där med giftmord är rätt marigt!

laugh.gif

Men, det verkar ändå finnas ett visst intresse unsure.gif rolleyes.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon