sammy78
hej
är där någon som vet var i Malmö man kan ta pass/körkorts foto ?
och om ni vet priser så vore det också bra smile.gif
netha
Inga tips på fotografer men här kan du själv fixa körkortsfoto mm

fotoautomaten.se
andersen
Nu mera är det så att passbilder skall tas hos polisen annars är dom ej godkända.
Bengalow
När du anmäler dig hos Polisen för ett körkort eller pass, så blir du fotograferad hos dom. Det finns fotoautomater där, och de är de enda godkända. Om du skall ansöka om visum till ett land, så måste du däremot gå till en fotograf.
netha
CITAT (Bengalow @ 11-05-2010, 13:41) *
När du anmäler dig hos Polisen för ett körkort eller pass, så blir du fotograferad hos dom. Det finns fotoautomater där, och de är de enda godkända. Om du skall ansöka om visum till ett land, så måste du däremot gå till en fotograf.

Stämmer inte.
Du kan fota dig var som helst eller ta ett eget foto och skriva ut.

titti49zon6
Kolla här
http://www.polisen.se/Service/Pass-och-id-...-soker-du-pass/
Aqvakul
CITAT (sammy78 @ 11-05-2010, 13:08) *
hej
är där någon som vet var i Malmö man kan ta pass/körkorts foto ?
och om ni vet priser så vore det också bra smile.gif


Det billigaste är att gå till Trafikverket, Nordenskiöldsgatan 4. De fotar dig elektroniskt för 50 kronor. Iofs får du inga kopior av fotot som hos en fotohandlare, men de tar runt 150 kronor...
Peztis
Så här är det:

PASS: det tas vid passenheten hos Polisen med deras speciella maskiner.
KÖRKORT: Du kan ta själv, gå till en automat, fotobutik eller en fotograf. Det finns speciella kriterier för fotot och det står på ansökningshandlingarna.

Jag tog själv med vår digfitalkamera och då kunde jag ju ta hur många gånger jag ville tills jag var nöjd (ok, man inser till slut att det blir helt enklet inte bättre...). Jag såg till att storleken var korrekt (enl kriterierna) och sedan skrev jag ut det på vår fotoskrivare. Har för mig att jag skrev ut i svartvitt, det blir ju ändå det på körkortet.
sammy78
CITAT (Aqvakul @ 11-05-2010, 18:06) *
Det billigaste är att gå till Trafikverket, Nordenskiöldsgatan 4. De fotar dig elektroniskt för 50 kronor. Iofs får du inga kopior av fotot som hos en fotohandlare, men de tar runt 150 kronor...


blir nog trafikverket då smile.gif (jag behöver ju knappast någon kopia ska bara ha till att förnya körkortet) smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon