Full version: blondinblunder ;)
Motti
Var ur trött i går hade sovit dåligt på natten ! efter att ha varit och tagit ett prov hos sköterska åkte gubben och jag till Willys och helghandlade jag lade glatt upp alla varor på bandet gubben packade,sen var det dax att stoppa in kortet med chipp i den där betalmojängen,jag drog ut mitt kort ur plånboken stoppa glatt in det men det bara pep och stog "fel kortnumer"jag drog ut kortet igen och försökte en gång till samma igen!stog där och rev mig i min blonda kalauffs och kunde inte begripa varför det inte fungerade confused.gif slängde en snabb blick på kortet !VE OCH FASA fear.gif det var ju för F:n mitt ID-kort jag försökt stoppa in slap.gif märkligt nog tittade kassatjejen på kortet och tyckte jag skulle försöka igen slap.gif Gissa om man tyckte det var pinsamt att vara blond i det läget kiss.gif Gubben tyckte det var dax att boka plats på "hemmet"nu.Ja jag fick dit det "riktiga kortet till sist" a0a.gif Men vilken blunder alltså !
netha
rotfl.gif
Myosotis
giggle.gif

Vilken tur att du hade sovit dåligt, det var ju förstås bara därför
ylvahi
rotfl.gif giggle.gif
Bengalow
Aha, det var därför det inte gick med Coop-kortet på Systemet heller. Nu förstår jag!!
Motti
Det roliga efteråt så här var ju att kassatejen böjde sig fram tittade på kortet och sa "försök igen "så då gjorde ja ju det giggle.gif min hjärna måste ha legat på is alltså.Kan inte låta bli att tänka på vad dom som stog efter mig tänkte whistling.gif när jag stog där och försökte betala med mitt ID-kort som också är ett Chengenpass crazy.gif och att inte mina grå fattade nått alls.Väldigt pinsamt!men vad jag fått äta upp det i dag ,gubben har påmint mig varje kvart i dag rotfl.gif
Myosotis
Var kassatjejen också blond? crazy.gif
Meriona
Det där var väl helt normalt beteende tycker jag. biggrin.gif
När jag skulle växla pengar på Arlanda så försökte jag betala med mitt Statoilkort. Men kassörskan klagade bara på att det inte fanns underskrift på baksidan, så det fick jag nogsamt plita dit. Då upptäckte jag själv att det var fel kort. crazy.gif
Alba
Du är inte ensam - vi ska kanske bilda klubb.

Jag har busskort som man sticker in i en apparat när man stiger på. Jag försökte flera gånger men apparaten bara pep.
Försök med busskortet i stället för bankkortet sa då chauffören. blink.gif

Och jag är ju inte ens blond ohmy.gif
Uggi
Vi har nog alla råkat ut för fel med våra kort, det var skillnad då man kunde ta upp en hundring ur plånboken och betala med, nu har jag knappt inga kontanter på mig.
Biggan_
CITAT (Myosotis @ 14-05-2010, 08:28) *
Var kassatjejen också blond? crazy.gif


giggle.gif
grycken
Jag brukar försöka låna böcker i bibliotekets låneautomat med Visakortet. Det går inte så bra av någon anledning.
Tottes matte
CITAT (Motti @ 13-05-2010, 22:36) *
Var ur trött i går hade sovit dåligt på natten ! efter att ha varit och tagit ett prov hos sköterska åkte gubben och jag till Willys och helghandlade jag lade glatt upp alla varor på bandet gubben packade,sen var det dax att stoppa in kortet med chipp i den där betalmojängen,jag drog ut mitt kort ur plånboken stoppa glatt in det men det bara pep och stog "fel kortnumer"jag drog ut kortet igen och försökte en gång till samma igen!stog där och rev mig i min blonda kalauffs och kunde inte begripa varför det inte fungerade confused.gif slängde en snabb blick på kortet !VE OCH FASA fear.gif det var ju för F:n mitt ID-kort jag försökt stoppa in slap.gif märkligt nog tittade kassatjejen på kortet och tyckte jag skulle försöka igen slap.gif Gissa om man tyckte det var pinsamt att vara blond i det läget kiss.gif Gubben tyckte det var dax att boka plats på "hemmet"nu.Ja jag fick dit det "riktiga kortet till sist" a0a.gif Men vilken blunder alltså !

hej, blondinblunder. det var nog du själv som reagerade mest på detta. Har råkat ut för samma sak när jag bytte kort och fick nytt nummer att hålla reda på. där står man som en fåne blink.gif och försöker komma på koden. Det behövs inte vara endast blondin smart, själv är jag åt det röda hållet men ta mig tusan att när det krånglar så gör det oberoende hårfärg, men det är naturligt att situationen känns obehaglig, särskilt om jag har någon av min mans kontokort. Man tror att man kommer ihåg, men flera gånger har jag rusat ur affären och fråkat maken (son väntar i bilen) att vad var det för nummer du har. Usch! yahoo.gif fr. Tottes matte

CITAT (grycken @ 14-05-2010, 13:36) *
Jag brukar försöka låna böcker i bibliotekets låneautomat med Visakortet. Det går inte så bra av någon anledning.


hej grycken,

Det är väl bra om saker och ting fungerar, men jag använder mitt bibliotekskort fortfarande och jag har inte sett hos oss en sådan låneautomat. Vi är lite efter här med moderniteterna. unsure.gif fr. Tottes matte
pejori
CITAT (Meriona @ 14-05-2010, 09:19) *
Det där var väl helt normalt beteende tycker jag. biggrin.gif
När jag skulle växla pengar på Arlanda så försökte jag betala med mitt Statoilkort. Men kassörskan klagade bara på att det inte fanns underskrift på baksidan, så det fick jag nogsamt plita dit. Då upptäckte jag själv att det var fel kort. crazy.gif


Jag har märkt att man inte kan ta ut pengar i bankomat med bonuskortet på ICA.
Inte heller gick det, att betala med Comviq kontantkort. (kassören försökte mata in påfyllnadskortet i kortläsaren) giggle.gif
Peztis
Det är sååååå skönt att höra att man inte är ensam! Vet inte hu många gånger jag har försökt att dra ICA-kortet i andra butiker!
Motti
Vilken tröst att höra att fler än jag försökt med nästan alla kort som finns i plånboken giggle.gif nä kassörskan var inte blond confused.gif konstigt att inte hon reagerade på ID-kortet confused.gif Men när man står i en jättekö och ska betala och kortdragaren piper och lever rullan så blir man så nervös att andra runt ska undra om man handlat och inte har täckning så hjärnan slår slint och naturligtvis har det inte med hårfägen att göra men dom som observerade detta !ja dom kanske tänkte "dum Blondin" som inte fattar något giggle.gif eller så led dom med mig !men det var en svettig stund ett tag:)
Motti
Har en sådan pinsam historia till:gubben körde mig till copp hemma jag rusade in och handlade lite snabbt för jag var stressad rusade ut med kassar såg en mörkgrå Volvo kombi utanför slängde upp dörren och in med kassarna i baksätet då jag hörde en mörk röst säga att :Att nu har du allt tagit fel bil blink.gif då satt där en liten gubbe med keps ! han var inte ett dugg lik min gubbe !men du kan lämna kassarna sa han och flinade fear.gif jissa om det var pinsamt kunde sjunkt genom både snö och asvalt ohmy.gif Fast å andra sidan kunde ju den lille gubben fåt en ny och yngre fru rotfl.gif
Myosotis
rotfl.gif
Biggan_
CITAT (Motti @ 14-05-2010, 22:01) *
Har en sådan pinsam historia till:gubben körde mig till copp hemma jag rusade in och handlade lite snabbt för jag var stressad rusade ut med kassar såg en mörkgrå Volvo kombi utanför slängde upp dörren och in med kassarna i baksätet då jag hörde en mörk röst säga att :Att nu har du allt tagit fel bil blink.gif då satt där en liten gubbe med keps ! han var inte ett dugg lik min gubbe !men du kan lämna kassarna sa han och flinade fear.gif jissa om det var pinsamt kunde sjunkt genom både snö och asvalt ohmy.gif Fast å andra sidan kunde ju den lille gubben fåt en ny och yngre fru rotfl.gif


rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
netha
CITAT (Motti @ 14-05-2010, 22:01) *
Har en sådan pinsam historia till:gubben körde mig till copp hemma jag rusade in och handlade lite snabbt för jag var stressad rusade ut med kassar såg en mörkgrå Volvo kombi utanför slängde upp dörren och in med kassarna i baksätet då jag hörde en mörk röst säga att :Att nu har du allt tagit fel bil blink.gif då satt där en liten gubbe med keps ! han var inte ett dugg lik min gubbe !men du kan lämna kassarna sa han och flinade fear.gif jissa om det var pinsamt kunde sjunkt genom både snö och asvalt ohmy.gif Fast å andra sidan kunde ju den lille gubben fåt en ny och yngre fru rotfl.gif

rotfl.gif

Skulle vara kul om nån skrev en bok om alla roliga pinsamheter ...
borde väl funka lika bra som "Gamla tanter lägger inte ägg" och liknande. rotfl.gif
Motti
dunno.gif ja all sin da som det kan bli blush.gif
Nostalgia
Ja du Motti rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif satt och funderade på om vi var släkt på något sätt g.gif men jag antar att det är det där med hårfärgen giggle.gif har gjort mååånga blondinblunder jag också men det bjuder jag så gärna på biggrin.gif

En gång blev jag stoppad i en poliskontroll och polisen som stoppade mig bad om mitt körkort
-Visst varsegod sa jag
Polisen granskade kortet lääänge och sa till sist : Du har verkligen förändrats sedan där här togs biggrin.gif
Gissa om jag blev sur ranting.gif klart jag förändrats, kortet var minst 8 år gammalt, men sååå förändrad ranting.gif förstod inte hur han kunde stå där och vara så oförskämd
Polisen som antagligen läste mina tankar vände snabbt på kortet och undrade försiktigt om jag möjligen inte hade ett till körkort i väskan?
Ojj jag tittar på kortet jag lämnat fram och det var min mans körkort duh.gif
Fick snabbt fram mitt eget körkort och sträckte fram det till polisen och berättade då att jag senare på dagen skulle in på banken och ta ut pengar åt min man på hans konto och det var därför jag hade hans körkort på mig.

Med alla kort som jag använder mig av idag så kan det bli riktigt snurrigt ibland wacko.gif men som någon skrev det är skönt att veta att man inte är ensam giggle.gif
Motti
rotfl.gif Oj vad den Polisen måste ha undrat om skägg och sånt giggle.gif Nyrakad i dag tjejen rotfl.gif Jag har mer sådana där dumma grejer men en del är bara för pinsamma att berätta (tror jag) -fear-.gif
Uggi
Motti, berätta du, vi skall inte tala om det för någon. flirting.gif
pejori
Skönt att se att man inte är helt ensam om tabbarna. Bilen har jag lyckats med också, då maken flyttade sin något ovanliga Volvo och en identisk stod där när jag kom ut.
Ny inredning och en hund hade jag fått, och reagerade inte alls, utan slog mig tillrätta i fel bil. crying.gif

CITAT (Nostalgia @ 14-05-2010, 23:30) *
Ja du Motti rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif satt och funderade på om vi var släkt på något sätt g.gif men jag antar att det är det där med hårfärgen giggle.gif har gjort mååånga blondinblunder jag också men det bjuder jag så gärna på biggrin.gif

En gång blev jag stoppad i en poliskontroll och polisen som stoppade mig bad om mitt körkort
-Visst varsegod sa jag
Polisen granskade kortet lääänge och sa till sist : Du har verkligen förändrats sedan där här togs biggrin.gif
Gissa om jag blev sur ranting.gif klart jag förändrats, kortet var minst 8 år gammalt, men sååå förändrad ranting.gif förstod inte hur han kunde stå där och vara så oförskämd
Polisen som antagligen läste mina tankar vände snabbt på kortet och undrade försiktigt om jag möjligen inte hade ett till körkort i väskan?
Ojj jag tittar på kortet jag lämnat fram och det var min mans körkort duh.gif
Fick snabbt fram mitt eget körkort och sträckte fram det till polisen och berättade då att jag senare på dagen skulle in på banken och ta ut pengar åt min man på hans konto och det var därför jag hade hans körkort på mig.

Med alla kort som jag använder mig av idag så kan det bli riktigt snurrigt ibland wacko.gif men som någon skrev det är skönt att veta att man inte är ensam giggle.gif


Klockren. rotfl.gif rotfl.gif a0a.gif
Meriona
Ärligt talat vilka stollar vi är här på odla.... smiley_small_hug.gif rotfl.gif
Peztis
Pejjan! You go girl!!!

Jag satt faktiskt och tänkte igår kväll när jag läst om det med bilen att detta var något du skulle kunna göra!!! Är ni släkt, kanske? giggle.gif

T o m min man drog på smilbanden när jag berättade om denna händelse och han är så HIMLA TORR!!!! rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon