zissi
Nu ni kommer jag bli den med de fastaste musklerna och den stoltaste hållningen här på Odla rotfl.gif rotfl.gif

Nej, jag är bara så nöjd om hälsporre- och ryggproblemen kan minska något. Skönt om man kan gå lite normalt så småningom.

Jag är ju inte "Ebba 93" utan "zissi 51" rtfm.gif unsure.gif

Har ni erfarenhet av MBT (Masai Barefoot Technology)?

[attachment=49981:Hembakat...20100514.JPG]
netha
De skorna har en av mina döttrar sen kanske ett - två år tillbaka ... hon gillar. smile.gif
Biggan_
CITAT (zissi @ 14-05-2010, 23:09) *
Nu ni kommer jag bli den med de fastaste musklerna och den stoltaste hållningen här på Odla rotfl.gif rotfl.gif

Nej, jag är bara så nöjd om hälsporre- och ryggproblemen kan minska något. Skönt om man kan gå lite normalt så småningom.

Jag är ju inte "Ebba 93" utan "zissi 51" rtfm.gif unsure.gif

Har ni erfarenhet av MBT (Masai Barefoot Technology)?

[attachment=49981:Hembakat...20100514.JPG]


Dom har jag också funderat på att köpa men dom är ju så himla dyra!

Hur är dom att gå med?
Platinum
Svaja lugnt, för det lär nog ska va ovant i början.
netha
Dotter betalade ca 1.300kr för sina och tycker de är värd varje krona. smile.gif
Sussie F-Flower
Har ingen erfarenhet själv av dessa skor men jag kan säga att jag är oerhört nyfiken. Det är några på jobbet som har.
Visste jag med säkerhet att min vänsterfot skulle bli bra och smärtfri med dessa så skulle jag åka och köpa ett par direkt. Dom är ju bra dyr...

(Mina ECCOskor var väl inte så många hundra kr billigare heller, och det var bara skit.
Har haft ECCO några ggr tidigare och varit nöjd, men på mina sista par så åkte jag på en blåsning av expediten. thumbdown.gif )

Ska bli spännande att höra vad du tycker när du har använt dom en hel dag på jobbet.
Hoppas du blir nöjd med dom! yes.gif
Biggan_
CITAT (Platinum @ 14-05-2010, 23:18) *
Svaja lugnt, för det lär nog ska va ovant i början.


Dom är kanske så svajiga så folk tror att man är berusad! ohmy.gif
mamamaggan
Har också kollat in dem och undrat om det skulle vara något för mig. Intressant att få höra vad du tycker när du använt dem ett tag.
netha
CITAT (Biggan_ @ 14-05-2010, 23:25) *
Dom är kanske så svajiga så folk tror att man är berusad! ohmy.gif

Inte alls ... dotter säger att gången är "gungig" men skön ... ger mer motion än vanlig sko.
Motti
Var det inte dom som skulle hjälpa mot slapp hängrumpa också flirting.gif kanske är värt 1300 kr då naughty.gif
netha
CITAT (Motti @ 14-05-2010, 23:28) *
Var det inte dom som skulle hjälpa mot slapp hängrumpa också flirting.gif kanske är värt 1300 kr då naughty.gif

laugh.gif
mamamaggan
De kanske hjälper mot allt som är slappt och hängigt ? naughty.gif
Biggan_
CITAT (Motti @ 14-05-2010, 23:28) *
Var det inte dom som skulle hjälpa mot slapp hängrumpa också flirting.gif kanske är värt 1300 kr då naughty.gif



Jag tänkte närmast på min dåliga rygg, men får man fin rumpa som bonus så är det ju värt 1300 kronor! flirting.gif
Motti
Kunde dom inte uppfina skor som tar bort dubbelhaka också eller rynkor !tänk vad kärringar som skulle kuta runt i sådana skor då rolleyes.gif
Sussie F-Flower
CITAT (Motti @ 14-05-2010, 23:28) *
Var det inte dom som skulle hjälpa mot slapp hängrumpa också flirting.gif kanske är värt 1300 kr då naughty.gif



rotfl.gif Tokfia!!! giggle.gif


Efter att man har blivit van att gå i dom där skorna, då kanske det blir så att man snubblar om man helt plötsligt går i "vanliga" skor...? confused.gif g.gif
Vad säger din dotter om det, Netha?
Biggan_
CITAT (mamamaggan @ 14-05-2010, 23:32) *
De kanske hjälper mot allt som är slappt och hängigt ? naughty.gif


Brösten rår dom nog inte på! shy.gif
netha
CITAT (Motti @ 14-05-2010, 23:34) *
Kunde dom inte uppfina skor som tar bort dubbelhaka också eller rynkor !tänk vad kärringar som skulle kuta runt i sådana skor då rolleyes.gif

Men alla karlar då ..., med ölmage och skrynklor i ansikte ...
eller kanske heter deras ... Livserfaarenhet. g.gif



rotfl.gif
Biggan_
CITAT (netha @ 14-05-2010, 23:37) *
Men alla karlar då ..., med ölmage och skrynklor i ansikte ...
eller kanske heter deras ... Livserfaarenhet. g.gif



rotfl.gif


Pondus Netha! ...och de grå tinningarnas charm! Det är annat än för oss kvinnor!
Platinum
CITAT (Biggan_ @ 14-05-2010, 23:35) *
Brösten rår dom nog inte på! shy.gif


Nä där går nog gränsen.

mamamaggan
Säg inte det . När man blir sådär rakryggad mm så kanske de hoppar tillbaka upp igen ?! confused.gif
Motti
Man kunde då tänka sig sådana "krokskor"som de har i vissa kulturer då kan man ju låta tuttarna hänga på krokarna och "gympa runt" samtidigt som man tränar rumpan med studsande "krokskor"Nja det va bara en tanke confused.gif
Biggan_
CITAT (mamamaggan @ 14-05-2010, 23:46) *
Säg inte det . När man blir sådär rakryggad mm så kanske de hoppar tillbaka upp igen ?! confused.gif


Önsketänkande! Ska dom sitta på urspunglig plats, får man gå på händerna!
zissi
Jag köpte dem idag så jag har bara provat och gått inne med dem i ca 15 minuter. Lite rulligt, svajigt och vingligt känns det onekligen. Men det har gått förvånansvärt bra att gå i dem ändå. Jag ska börja med 15 minuterspass den första veckan sen utöka. 2.500:- fick jag ge för mina på Intersport. Inget men slänger ut så där utan vidare men till slut tar griper man tag i varje litet halmstrå för att bli lite bättre.

Jag har öppet köp i 30 dagar. Om jag bara provar och går med dem inne och inte är nöjd får jag returnera dem inom de här 30 dagarna och få pengarna tillbaka. Men om jag har gått ute med dem och vill lämna tillbaka dem inom 30 dagar så ersätts returnerade skor med ett nytt par skor (running - eller walkingskor) men jag får ej pengarna tillbaka då. Det här sista är INTERSPORTS Nöjd-Kund-Garanti och gäller bara på running- och walkingskor, MBT-skorna ingår där tydligen. Känns ju lite tryggare att få prova dem först, inne iaf, innan man bestämmer sig.

Den modellen jag köpte var nyinkommen. De gör nättare och nättaren modeller sa expediten. Svarta sandaler fanns för endast 2.300:- ohmy.gif unsure.gif , de verkade också sköna.


Motti
Biggan !gå på händer med dom fear.gif då blir man ju blind och får andnöd slap.gif
Biggan_
CITAT (zissi @ 14-05-2010, 23:53) *
Jag köpte dem idag så jag har bara provat och gått inne med dem i ca 15 minuter. Lite rulligt, svajigt och vingligt känns det onekligen. Men det har gått förvånansvärt bra att gå i dem ändå. Jag ska börja med 15 minuterspass den första veckan sen utöka.


Du kan väl rapportera efterhand, vad du tycker!

CITAT (Motti @ 14-05-2010, 23:55) *
Biggan !gå på händer med dom fear.gif då blir man ju blind och får andnöd slap.gif


rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
thanks.gif för ett gott skratt Motti!
mamamaggan
Smart att man kan få prova dem . Låter ju jättebra verkligen , då kanske man skulle ge sig iväg till Intersport framöver.
Motti
Ursäkta Zissi att vi skojade bort det lite men jag kunde inte låta bli blush.gif säkert bra skor.
zissi
Japp Biggan, dagliga rapporter om de fasta musklerna och den stolta hållningen utlovas. biggrin.gif

Nyss höll jag på att ramla åt sidan in i ett skåp -fear-.gif

och lite tidigare höll jag på att ramla baklänges när jag skulle lära mig att stå lull whist.gif

Är det riktigt klokt det här g.gif a0a.gif

Motti och ni andra: Ett gott skratt förlänger ju livet...så fortsätt ni! kram2.gif
Motti
Med sånna Dojor kanske man slipper köpa vin då rotfl.gif det låter ju skitkul in i skåp osv och ändå vakna pigg och rask bravo.gif
Myosotis
Mamma har såna, hon har en massa problem med fötterna så det är nästan de enda skor hon kan gå i och då kvittar det ju vad de kostar, bara man kan gå. Hon blev lite sjösjuk i början men det gick över fort. Jag har provgått, de var svajiga att stå men sköna att gå i tummenupp.gif
*Stintan*
CITAT (mamamaggan @ 14-05-2010, 23:32) *
De kanske hjälper mot allt som är slappt och hängigt ? naughty.gif


Tycker att man borde få pensionärsrabatt giggle.gif
Motti
mamamaggan !då ska jag köpa ett par till gubben han behöver en makeover både här och där !mest där naughty.gif
Sussie F-Flower
CITAT (zissi @ 15-05-2010, 00:21) *
Nyss höll jag på att ramla åt sidan in i ett skåp -fear-.gif
och lite tidigare höll jag på att ramla baklänges när jag skulle lära mig att stå lull whist.gif
Är det riktigt klokt det här g.gif a0a.gif



MEN VAD ÄR DET DU SÄGER...? w00t.gif fear.gif
Är dom SÅÅÅ ostadiga??? ohmy.gif

CITAT (Motti @ 15-05-2010, 00:24) *
Med sånna Dojor kanske man slipper köpa vin då rotfl.gif det låter ju skitkul in i skåp osv och ändå vakna pigg och rask bravo.gif


rotfl.gif Du skriver så att jag skrattar så jag blir alldeles hes....
Låter som jag har astma.... blink.gif

CITAT (Myosotis @ 15-05-2010, 00:31) *
Mamma har såna. Hon blev lite sjösjuk i början men det gick över fort. Jag har provgått, de var svajiga att stå men sköna att gå i tummenupp.gif



giggle.gif -Så genom att använda dom här skorna så blir det som att lära sig att gå på nytt...? wacko.gif
anne-li i olofstorp
Jag har sådana sandaler, men har antagligen använt dom för lite.... angel_not.gif
Skämt åsido, dom är jättesköna att använda, i början får man träningsvärk lite varstans, men efter ett tag har man lärt sig både att stå och gå och balansera.... Enda felet som jag upplever är att dom är så in i hoppsan varma..... sweatingbullets.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon