Full version: Stackars man!
Biggan_
7 års arbete åt pipsvängen! duh.gif

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7134871.ab
Aqvakul
CITAT (Biggan_ @ 17-05-2010, 01:04) *

giggle.gif
Anma
Det mest fascinerande är att det tog honom 7 år att lägga när en 1000 bitars tog ett halvt år. Med den vanliga takten borde det tagit två och ett halvt år, plus ett tillägg med ett år för svårt motiv kan man ju bjuda på. giggle.gif
*Stintan*
Tycker han var duktig som lyckades ha bort bara en bit på 7 år giggle.gif
theseraphim
Det här var dagens höjdare giggle.gif Men han kan väl knappast hållit på från morgon till kväll i sju år för så lång tid kan det ju inte bara ta.
Huggorm
CITAT (Anma @ 17-05-2010, 07:57) *
Det mest fascinerande är att det tog honom 7 år att lägga när en 1000 bitars tog ett halvt år. Med den vanliga takten borde det tagit två och ett halvt år, plus ett tillägg med ett år för svårt motiv kan man ju bjuda på. giggle.gif

Jo men han fick ju pussel varje jul så han kanske stack emellan med halvårspussel varje år
Uggi
Men en klar besvikelse över att det fattas en bit kan jag förstå = ofärdigt arbete.
trostar.gif
Bettis
unsure.gif jösses vilket tålamod och som Stintan sa bara en bit på 7 år giggle.gif bara det är ju ett rekord...
Red Top
Fantastisk gubbe! bravo.gif

Hoppas att jag själv är lika pigg på att anta en utmaning när jag är i 80-årsåldern. Besvikelsen kan jag mycket väl förstå.

Go Jack, go!

Läste en del av läsarnas kommentarer och häpnade över hur cyniska, egotrippade och respektlösa de unga människor som skriver kommentarer är. Håller helt med den här kommenterande damen.

"Mrs Lis, 48 år, Helsingborg
Varför måste nyheter endast bestå i katastrofer, lidande eller ond bråd död, för att många av er ska känna det som en nyhet eller scoop??? Sjukt!!! Om man har hälsan i behåll och håller igång huvudet, så kommer vi alla dit en dag, 86-års dagen. Min fråga är: vill ni då bli hånade av den yngre generationen??? Nä, jag tor inte det. Med så stor brist på respekt som många visar här, så hoppas jag att ni någon gång får smaka på er egen medicin. Skäms på er!!!"

Huggorm; klok kommentar. tummenupp.gif Självklart så satt han inte klistrad vid pusslet all vaken tid i sju år. Har ni aldrig haft ett utmanande projekt, som ni återvänder till då och då. För att kanske till slut lyckas?
Chamomille
rotfl.gif Jösses...
PeterDeleter
Om jag börjar lägga pussel vilket gud förbjude så kommer jag räkna bitarna först. Sicket öde........
mojan
Ack ja, livet har sina prövningar. giggle.gif
Anma
CITAT (Red Top @ 17-05-2010, 10:15) *
Har ni aldrig haft ett utmanande projekt, som ni återvänder till då och då. För att kanske till slut lyckas?

Jo, ett pussel, faktiskt. 3000 bitars, tog en och en halv säsong på ön, blev inte mycket tv de somrarna. giggle.gif Motivet var ett skepp på stormigt hav.
Noak
Jag hade ett 3000-bitars som låg och var ett dåligt samvete så länge att jag gav det till min svärmor. Det var ett höstmotiv med minst tusen likadana bitar i gult och orange.
Jag hyser stor beundran för Jack som inte gav upp...
Gossen Ruda
En gång i tiden när jag var ett yngel brukade familjen köpa ett pussel åt oss själva. Ungefär 1500 bitar. Den som köpte det tejpade först över bilden på utsidan så att fusk undveks. Sen höll familjen gemensamt på att lägga pussel hela jul och nyår och ofta lite till. När allt var klart användes det medföljande tapetklistret som ströks över så pusslet blev fast och sen hängdes det upp på en källarvägg. Väggarna blev med tiden fulla av pussel. Numera är de nerplockade och isärtagna men lådorna finns kvar på vinden. Man kanske skulle plocka ner något sen till pensionen och återlägga? Hoppas bara att pusslet inte blivit fuktigt nån gång för då lär allt vara en stor klump.
sommarhumla
Det är kul med pussel om man är på rätt humör. Vi har ett pussel på 5000 bitar, dock inte det som den stackars mannen i Aftonbladets artikel har lagt. Vi har inte lagt vårt pussel än men det beror på att vi inte har ett tillräckligt stort bord.
Det största pusslet jag lagt är på 2000 bitar.

Kommer ihåg att jag för länge sedan läste i en tidning om en kvinna som lagt ett pussel på 10.000 bitar föreställande en massa papegojor (tror jag). Pusslet hade kommit i 4 lådor. Hon hade hällt ut alltihop på golvet i en enda röra och sedan börjat bygga. Jag kommer inte ihåg hur många år det tog för henne...
netha
Stackars sad.gif
Vi fick pussel med tror jag det var ca 2000 bitar + matta.
Får erkänna att det ligger fortfarande i garderob ... virad i mattan ..efter tre år ... icke förfärdigat.
Myosotis
Skönt att höra att det inte bara är jag som har påbörjade puzzlarsar ( unsure.gif vad heter det i pluralis?) undanstoppade i skåp. Jag har kommit fram till att jag blir deprimerad av att lägga pussel ensam, det roliga är när man är flera stycken.
*Stintan*
CITAT (Myosotis @ 18-05-2010, 07:22) *
Skönt att höra att det inte bara är jag som har påbörjade puzzlarsar ( unsure.gif vad heter det i pluralis?) undanstoppade i skåp. Jag har kommit fram till att jag blir deprimerad av att lägga pussel ensam, det roliga är när man är flera stycken.


Hihihi det heter pussel i pluralis också.
kompiskram.gif
Myosotis
Jaha okej biggrin.gif
Berith
Ja stackars han. "Förr" pusslade jag ofta, brukade önska mej minst ett i julklapp. En gång råkade jag ut för precis tvärtom mot vad han gjorde - jag fick två bitar över! Dom var dubletter så nånstans satt det en annan pusslare och var besviken över att det fattades två bitar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon