Full version: Sifo ringde igår
Solstorm
Blev uppringd av Sifo igår. På ett sätt gillar jag att svara på deras frågor eftersom mina åsikter faktiskt märks någonstans då. Men visst är frågorna dåligt ställda ibland. En fråga var Vilket block tror du bäst kan hantera den ekonomiska krisen? (minns inte ordagrant hur det formulerades)

Då undrar ju jag om man med hantera enbart menar att stärka statens finanser eller om man menar att hjälpa människor att överleva i den ekonomiska krisen. Om man tar ifrån alla människor sjukpeng, sjukbidrag, a-kassa osv samtidigt som man höjer priser och tar in skatter så de inte längre har råd att värma upp sina bostäder och där transporten till affären kostar mer i skatt och moms än vad själva maten kostar då har man snart rensat ordentligt och statens finanser blir otroligt bra.
Eller menade man att hjälpa människor att överleva och inte ställa krav på att alla arbetslösa och sjuka ska tvingas starta egna företag för att försörja sig.

Jag går här hemma nu och funderar på vad de menade med den frågan egentligen. Hur skulle ni ha uppfattat en sådan fråga?

I fortsättningen kommer jag att få frågorna via mail. Bra, för då hinner man fundera mer.
Ralf
Dom ringde mig för några veckor sedan. Jag fick ett presentkort på 100 kr.
Solstorm
Jag har svarat på deras frågor många gånger men aldrig fått något. Nu blev jag avundsjuk. Svarade du kanske rätt? giggle.gif
Ralf
minns itne vad jag svarade på längre... men fick ett mail som jag skulle svara på...
Blev för övrigt uppring av villaägarnas Riksförbund som hade flera bra erbjudanden.
-jaha blev mitt korta svar, men tänkte att detta måste utnyttjas.
-vi har ett bra bankpaket där både könekonto och huslån ingår.
-jag har inget lån svarade jag
-har du ignet huslån alls?
-nej svarade jag
-jaha är du arbetslös kanske? behöver du en försäkring mot det?
-nej jag är inte arbetslös, jag bara inte arbetar svarade jag.
-oj vad lever du på då?
-jag är räntenär blev svaret..
Sussie F-Flower
CITAT (Ralf @ 19-05-2010, 13:58) *
-oj vad lever du på då?
-jag är räntenär blev svaret..



LYCKOST!!! laugh.gif
Meriona
CITAT (Ralf @ 19-05-2010, 13:58) *
minns itne vad jag svarade på längre... men fick ett mail som jag skulle svara på...
Blev för övrigt uppring av villaägarnas Riksförbund som hade flera bra erbjudanden.
-jaha blev mitt korta svar, men tänkte att detta måste utnyttjas.
-vi har ett bra bankpaket där både könekonto och huslån ingår.
-jag har inget lån svarade jag
-har du ignet huslån alls?
-nej svarade jag
-jaha är du arbetslös kanske? behöver du en försäkring mot det?
-nej jag är inte arbetslös, jag bara inte arbetar svarade jag.
-oj vad lever du på då?
-jag är räntenär blev svaret..


jag hoppas att det var en felstavning bara... angel_not.gif
Ralf
CITAT (Meriona @ 19-05-2010, 16:14) *
jag hoppas att det var en felstavning bara... angel_not.gif

ja det var en felstavvning. Även jag kan göra fel, men jag undrar om det inte var första gången detta millenium?
Meriona
Det var då för väl... sweatingbullets.gif
Aqvakul
CITAT (Solstorm @ 19-05-2010, 13:27) *
Jag har svarat på deras frågor många gånger men aldrig fått något. Nu blev jag avundsjuk. Svarade du kanske rätt? giggle.gif

rotfl.gif rotfl.gif
Motti
Jag är med i SIFOS undersökningar genom mail har varit det i två år nu,vet inte hur många Obligationsandelar jag fått för min medverkan men än har jag inte fått till ett frimärke giggle.gif spelar ingen roll det är kul att vara med på det i alla fall:)Är också med i "Panelen" och lite annat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon